Inlägg från: Anonym (en till) |Visa alla inlägg
  • Anonym (en till)

Att komma över omöjlig kärlek

Fool skrev 2013-10-22 12:19:38 följande:
    Tja , konstigare saker har väl hänt i världen än att man skaffar sig en älskarinna när förhållandet strular , eller som "draghjälp" ur ett destruktivt förhållande , och nej det gör inte dig till en skurk eller allmänt dålig människa utan till en vanligt människa av kött och blod som befinner sig i en brypunkt i livet där allt vänds upp och ner och man känner sig lite vilsen och som tyvärr inte orkar dra sig ur sitt förhållande på egen hand utan behöver hjälp med det av en annan människa.... rätt eller fel... det kan diskuteras länge... men det händer. Människor kan vara både starkta och svaga på olika sätt ,  samma person som är oerhört stark i vissa sammanhang är oerhört svag i andra sammanhang.

Jag tror ett steg i rätt riktning är att se över sina skamkänslor och acceptera för sig själv det man gör och varför , vad det innebär och vilka konsekvenser det för med sig , och även inse att det inte är en situation som är hållbar i längden utan en slags övergångsfas som man förr eller senare måste ta itu med för att sedan på sikt bli en hel människa igen.

Skilsmässor är alltid jobbiga med eller utan otrohet , framför allt för barnen , men av att döma av mina egna erfarenheter så mår barnen sämre av osäkerheten än av uppbrottet i sig , osäkerhet tär på dem oerhört mycket det gör dem osäkra , lätt att de skyller allt på sig själva (något som kan vara bra att se upp med) , de är medvetna om att något stort håller på att hända runt omkring dem men förstår inte vad det är , när uppbrotttet väl är ett faktum så mår de bättre , de är såklart ledsna över att föräldrarna ska skiljas och att de inte längre kommer ha båda vid sin sida hela tiden men de vet åtminstone vad som väntar. Det fick vi även bekräfgtat ifrån skolan ,vi förklarade situationen för dem och bad dem hålla ett öga på förändringar , och fick bekräftat att de mådde mycket bättre efter att de vi flyttat isär än under tiden.
    Tack för ditt svar Fool, men vill bara poängtera att jag känner ingen skam, eller att jag har svikit någon. Kommer det fram så spelar det egentligen ingen roll för mig. Jag kan inte må sämre i förhållandet än vad jag gör. Jag vet att jag kan såra mina barn och även andra, men allt detta är av underordnad betydelse.

Så känner jag nu och det är så jag lever, men återigen så hade jag nog inte hamnat här om det funnits människor runt omkring mig som varit delaktiga i mitt liv. Någon som brytt sig om mig och sett att bakom mitt leende och alltid goda humör så finns det någon som gråter. 
  • Anonym (en till)

Sådärja...ännu ett försök att vara ifrån varandra så vi får reda upp våra förhållanden var för sig. Har inte funkat de senaste fem, sex gångerna, men nu verkar det som om vi klipper alla trådar. Håller tummarna för att det fungerar, så jag kan koncentrera mig och förbereda mig på den värsta perioden i mitt liv. 
    Är inte speciellt lycklig över de starka känslorna som hon och jag fick för varandra, mer än att hon fick mig att inse att jag äntligen kan ta det stora steget att bryta mig loss.

Just nu ser jag absolut ingen ljuspunkt i någonting. Bara elände

• Anonym (en till)
    Anonym (Mamma) skrev 2013-10-22 21:43:44 följande:
    Som här då
    Vet inte hur många ggr vi försökt sluta, men det går inte.
    Denna gg kommer det dock dröja längre än innan om vi nu trillar tillbaka, han mår för dåligt nu.

Hur mycket jag än vet att vi inte kan hålla på såhär så får jag han inte ur hjärnan !!
    Hur ska man kunna glömma bara ?
    Jag vet faktiskt inte hur man gör för att avbryta helt, tyvärr tror jag inte att det går alls. Hon kommer alltid att finnas där, som den personen som jag blev tvungen att välja bort. Vi har sagt att vi ska träffas snart igen när känslorna har svalnat, men jag vet att det inte kommer att göra det, varken för henne eller för mig. Därför försöker jag ställa in mig på att vi aldrig mer kommer att träffas.

Tycker det är en fasanfull situation att känna stark åtrå och begär samtidigt som man vet om att det aldrig kommer att bli något.
  • Anonym (en till)

Jag skriver här istället för att skicka meddelanden till den som jag egentligen älskar. Känns som jag slits sönder, går i bitar. Mina försök att sluta älska och känna kärlek är som den värsta avgiftningskuren. Så enkelt att bara skicka ett meddelande, vad som helst som gör att man får sitt rus och blir lycklig igen. men jag måste stå emot, måste acceptera att just nu måste vi reda ut problemen själva. Vet inte om det går, men jag får ge det en chans.
    Tyvärr känns det ändå att mina känslor kommer att vara för evigt. När vi återigen träffas kommer kanske känslorna vara ännu starkare. Oavsett om det blir om ett par veckor, månader eller år så vet jag att jag vill leva med henne.  

• Anonym (en till)

Undrar en sak...för nu är det bara allt jobbigare. Är det någon som kunnat gå direkt in i ett nytt förhållande när man avslutat sitt gamla?  Dvs att lämna allt efter kanske 20 års giftermål..barn, släkt, stugor, båtar och annat man gemensamt byggt upp. Klara av att bygga upp något nytt samtidigt som man måste ordna allt gammalt. Kan inte tänka klart utan det bara snurrar. 

• Anonym (en till)

Jag har ingen plan utan snarare en önskan. jag kan inte få kvitt tankarna från den jag älskar som är min älskarinna. Vi har bara haft ett fysiskt möte, därför kallar jag henne mer än en vän än älskarinna. 

Jag vet att det inte finns någon återvändo för skilsmässan. Det kommer bli fantastiskt uppslitande och jag söker just nu en lägenhet i närheten.

Min älskarinna planerar att skilja sig, men ser också att det är högst osäkert och jag kan inte riktigt räkna med det. Om jag visar det första steget så tror jag i och för sig att även hon vågar. Vi bor inte nära varandra utan räknar med att hon flyttar in i en egen lägenhet för att ha närhet till sina barn.

Jag tänker inte bygga upp något med någon annan än med henne, utan min förhoppning är att vi kommer att dela resten av våra liv tillsammans.

Det jag inte vet är om vi vågar inleda något tillsammans omgående eller blir "tvungna" att avvakta och se vad som händer. Framförallt med våra liv som ensamma och försöka landa som ensamstående innan vi vågar ge oss hän tillsammans.

Det kanske är det mest realistiska, trots att jag är kär upp över öronen och vill något helt annat och ser även henne som en nära vän som skulle kunna stötta mig för att komma på fötter igen.

• Anonym (en till)

Tack "Fool". Det ligger väl lite i linje över hur jag har tänkt och hoppats. Jag har ingen tanke att försöka introducera någon ny "mamma" utan det får komma med tiden.

Det är svårt att tänka klart när allt slås omkull. Hade önskat att jag tog det första steget själv utan att blanda in andra och få starka känslor, men nu blev det som det blev och jag måste göra mitt yttersta för att hitta den bästa lösningen  

• Anonym (en till)
    InMyDream skrev 2013-10-23 12:53:34 följande:
    Jag är lite bestört och förvånad över hur lite du nämner dina barn i det här sammanhanget och i din sits. Tanken för mig att få "mista" mina barns halva uppväxttid och att inte kunna finnas där hos dem alltid som ett stöd gjorde mig helt förkrossad. Att tvinga in dem i ett liv med att hoppa mellan två hushåll kändes för mig otroligt tungt och näst intill oöverkomligt. Hur gamla är era barn?
    Jag har varit fast i mitt förhållande enbart med tanke på barnen. Dels för att jag inte kan tänka mig att vara utan dom så ofta, dels för att det är uppslitande med en skilsmässa och dels för att jag skulle vilja skydda dom från en narcissistisk mamma.

Nu har jag allt mer kommit till insikt att det förhållandet som jag lever inte är det minsta nyttigt för dom. Tidigare tyckte jag att alla alternativ än det som vi hade var sämre. Nu tycker jag tvärtom. 
  • Anonym (en till)

Tack Stina :)
    Även om jag vet att det är otroligt jobbigt så hoppas jag att mitt "slut" hamnar där också. Resan dit kommer att vara bedrövlig, jag vet det, men om det finns ett hopp för en bra framtid så kan det kännas lite lättare.

• Anonym (en till)
    Anonym (Saknar tiden...) skrev 2013-10-23 18:16:05 följande:

Han är skild nu, jag vet det...
    Men han har aldrig dykt upp.

Men om han hade gjort det så hade jag varit glad...
    Inte hoppat och skuttad som en dåre, så lätt skall han inte få det. Skrattar. Men jag hade gjort det hemma. Ler...

Är inte långsint som person och jag älskar honom fortfarande.
    Men det är svårt att veta hur jag hade agerat. Man kan inte bara dyka upp i ens liv när det passar en.
    Jag har förändrats, hans beteende förändrade mig.

Men detta kommer inte att hända, han kommer inte att göra det - dyka upp.
    När han upptäckte att han var oåterkalleligt kär i mig då backade han. Han ville ha "mera tid" och "ta det lugn", han sa att "känslorna blev inte som han förväntade sig att dessa skulle bli"!

I min värld omfamnar man kärlek och inte flyr den.
    Men han gjorde det, han gjorde slut med mig per sms.
    Jag fick inte en chans att berätta för honom om hur ledsen och bruten jag blev.
    Ena natten älskade vi som aldrig förr, dagen därpå uteblev all kommunikation.  Bara så där!

Så kan det gå.
    Jag reagerade på sista stycket. Omfamnar också kärleken och brinner för det som jag fick med min älskarinna. Stark kärlek och åtrå. Nu känns det mest som om det inte kommer att bli vi två till slut. Det kanske är bäst så, men hade gärna haft någon som kunde stå vid min sida när jag genomgår min skilsmässan. Nu sörjer jag dubbelt.
Svar på tråden Att komma över omöjlig kärlek