Att komma över omöjlig kärlek
Jag tror ett steg i rätt riktning är att se över sina skamkänslor och acceptera för sig själv det man gör och varför , vad det innebär och vilka konsekvenser det för med sig , och även inse att det inte är en situation som är hållbar i längden utan en slags övergångsfas som man förr eller senare måste ta itu med för att sedan på sikt bli en hel människa igen.
Skilsmässor är alltid jobbiga med eller utan otrohet , framför allt för barnen , men av att döma av mina egna erfarenheter så mår barnen sämre av osäkerheten än av uppbrottet i sig , osäkerhet tär på dem oerhört mycket det gör dem osäkra , lätt att de skyller allt på sig själva (något som kan vara bra att se upp med) , de är medvetna om att något stort håller på att hända runt omkring dem men förstår inte vad det är , när uppbrotttet väl är ett faktum så mår de bättre , de är såklart ledsna över att föräldrarna ska skiljas och att de inte längre kommer ha båda vid sin sida hela tiden men de vet åtminstone vad som väntar. Det fick vi även bekräfgtat ifrån skolan ,vi förklarade situationen för dem och bad dem hålla ett öga på förändringar , och fick bekräftat att de mådde mycket bättre efter att de vi flyttat isär än under tiden.
Så känner jag nu och det är så jag lever, men återigen så hade jag nog inte hamnat här om det funnits människor runt omkring mig som varit delaktiga i mitt liv. Någon som brytt sig om mig och sett att bakom mitt leende och alltid goda humör så finns det någon som gråter.