Fool skrev 2013-10-22 09:15:46 följande:
Klart du inte ser nyttan i det , du vill ju bara bli påmind om hur vacker och fint allt är och varför inte folk kan förstå vaaarför man inte får ha en liten "vän" vid sidan av för lite "vänskpliga möten" utan en massa gnäll , att det oxå innebär att du bedrar din man är något du absolut inte vill höra talas om , då är de samhällets det är fel på som inte förstår... var där denna diskution började ?
Du undrade om det inte fanns kulturer / samhällen som var mer inställsamma till otrohet....
Det är endast dina tolkningar Fool. Jag hade önskat att det var mer ok att ha vänner utanför sin relation. Även vänskapliga och med beröring. Då hade det säkerligen blivit färre otrohetsfall.
Att jag har bedragit min fru får jag leva med och jag delar gärna med mig av mina erfarenheter och lyssnar gärna på andra. Vet att det finns många vilsna själar som är oerhört sårade i sina förhållande och som är medvetan att de också sårar andra.
För egen del hade min vänskap kunnat lösa alla knutar om nu vänskap hade varit mer accepterat dels i mitt eget förhållande men också i stort. Jag vet också att det är många som har förlorat andra vänner, borttvingade från sin partner, som inte klarat av att man även kan dela sitt liv med andra. Hade det varit så, hade jag klarat av att ta mig ur mina djupare svackor. Nu gör jag inte det