Att komma över omöjlig kärlek
Anonym (ångest) skrev 2013-10-21 14:36:41 följande:
InMyDream: Pendlar hela tiden medan att fortsätta som jag lever nu (bra paketliv med min man och mental + fysisk närhet med min älskare) och mellan att bryta med båda. Skulle mer än gärna vilja separera från min man och starta ett liv med min älskare men det kan han inte tänka sig. På samma sätt skulle jag aldrig kunna tänka mig att fortsätta med min älskare om jag separerar från min man. Om jag separerar har jag möjlighet att träffa en ny man som skulle sätta mig först och i jämförelse med det är en otrohetsaffär inte mycket värt! - så jag förstår faktiskt din älskarinna även om det kanske gick lite fort.Har däremot en fråga till dig. Jag och min älskare har haft en relation i närmare 1.5 år nu och precis som er relation är vår långt ifrån enbart sexuell (snart 6 månader sedan vi älskade sist men har långa samtal, skickar sms osv. flera gånger per dag). Jag har berättat för min man eftersom jag inte klarar av att ljuga för min livskamrat och far till mitt barn - oavsett om jag fortfarande älskar honom eller inte. Min älskare har dock inte berättat något, han vill fortsätta vår affär samtidigt som han inte kan tänka sig lämna sin fru.
Så vitt jag förstår har min älskare gjort i princip samma val som du (jag har en gång berättat för min älskare att jag vill leva med honom men jag pressar/tjatar inte på honom - om han separerar ska han göra det för att han inte längre vill leva med sin fru; inte för att jag på ena eller andra sättet övertalat honom).
Så min fråga är: Hur lyckas du känna lycka och närhet till din fru/livskamrat samtidigt som du bedragit henne under en så lång tid? Inte alls menat att vara dömande! (min älskare har ju gjort samma val och honom har jag all respekt i världen för). Jag är bara uppriktigt nyfiken eftersom jag inte begriper hur ni tänker.
Har haft ett förhållande med min kollega i snart 5 år. Till & från, dock har vi inte haft sex så många ggr, men likväl kontakt.
Vi bestämde i veckan att det fick vara slut nu för det är för mycket känslor inblandade. Men i fredags föll vi dit ändå
I helgen har han haft sån otrolig ångest, knappt jag vågar titta på han idag....
Funderade mycket i helgen, men inser ju att oavsett om jag vill leva med min familj eller inte så är detta inte rätt. Inte mot varken min eller hans familj.
Så vi har bestämt oss nu för att detta får vara slut, det går bara inte längre.
Jag skall satsa på mig & min familj, gå i familjeterapi & försöka reda ut våra problem, om det sen inte går så får det bli skilsmässa, men då har vi iaf försökt.
Vad gäller kollegan, tja han blir jag ju inte av med, för byta jobb tänker varken han eller jag göra, så vi får bara härda ut.
Hur fan det nu ska gå !!!