Inlägg från: igelkotten01 |Visa alla inlägg
  • igelkotten01

Bildtråd 1sta barnet BF December 2013

Sorry för bomben av inlägg, men man kan tyvärr inte lägga upp flera bilder i ett inlägg från mobilen.. Men det här blir den sista:

Elton borstar tänderna (tanden) Haha :)

• igelkotten01

Syns inte hela mitt första inlägg? :( Testar igen då:

Vilka godingar ni har! <3

Elton är 7 månader och en vecka nu. Han började krypa för två veckor sedan, så nu går det snabbt fram! Men han varierar sig mellan att masa och krypa. Det beror på underlaget ;) Han har även ställt sig upp mot tv-bänken för första gången idag, och vinkat för första gången idag! Så det händer väldigt mycket just nu!

Mat äter han med god aptit! Allt man ger honom går ner (förutom puréer av mat. Fruktpuré går bra!). Det ska vara bitar, annars får det vara! Men han är superduktig och sätter nästan aldrig i halsen.

Sist vi vägde och mätte var vid 6 mån, och då var han 67,5 cm och vägde 7680g.. Gissar att han väger drygt 8kg nu! :)

• igelkotten01

Elton hanterar värmen ok! Han har lite svårt att somna på kvällen, men i övrigt så är det ändå ok. Men vi badar och duschar ofta för att svalka av honom.

Svårt att veta om han gnäller för värmen, tröttheten eller tänderna. Såg idag att tand nr2 kommit igenom nu! :)

• igelkotten01
    turkos77 skrev 2014-07-25 12:17:14 följande:

Det gick ju bra till slut igelkotten. :)

Kobran Ellas kitchen har jag sett här hemma. Antingen var det coop eller maxi.

Tyr är nu 7 månader o väger 8,5 kg. Verkar inte vilja krypa alls. Han ålar sig fram. Gåstolen är en favorit. Hundarna har lärt sig att soffan är bäst när han sitter i den.

Han fick 3-dagars febern precis. Obehagligt. Vaknade på natten av att han gnällde. La en hand på honom o brände mig nästan. 41,3. Va en jobbig tid då han med panodil i kroppen ändå låg på runt 39,5-40. phpnjDLnN85887.jpg

Jag säger samma, Ellas Kitchen har de i alla matvarubutiker som jag varit i här i Stockholm i alla fall. Även i Skellefteå! Finns bland barnmaten :)

Usch då.. Det lät inte allt kul! Elton hade en sväng (3 dygn) med feber för ca 1,5 månad sen, men det var inte tredagarsfeber då han inte fick några utslag.. Så vi har väl kvar det tyvärr :( Du får tänka positivt - att ni gjort bort det! Men det är inte kul när de små är sjuka.. Man är så hjälplös :(

Gåstolen tycker Elton är kul med! Men nu när han kan krypa och ställa sig upp mot saker är det minst lika kul! :| :) haha
  • igelkotten01

Jaha! Jag trodde det var det som kännetecknade 3-dagarsfeber! Håller tummarna för att det är så :)

• igelkotten01

Vad stora alla barn har blivit nu! Vilka små charmtroll :)

Elton började gå 11 månader och 1 dag gammal. Han fyllde 1 den 17 december och det är full fart på honom nu :)

Han har äntligen börjat sluta äta på natten. Han har velat göra det fram till bara för några dagar sen. Så förhoppningsvis börjar det vända och vi alla tre får sova ännu bättre (för jag ska inte klaga, han sover riktigt bra).

Tanken är att han ska få flytta in i eget rum i februari. Någon som har i eget rum och har något tips eller kan berätta hur det gått?

Är det någon av er som väntar syskon eller planerar syskon? Har för mig att jag läst det tidigare?

Kram på er och hoppas att ni alla mår bra!

• igelkotten01

Okej, spännande att se hur det går med Elton! Just nu sover han med oss i vår säng. Men under jul och nyår då vi var hos min familj så sov han i egen säng (i samma rum som oss) och det gick jättebra! Så ska testa i februari. Vi har inneboende fram tills dess därav väntan :)

Nja.. Inte planerar kan jag inte säga att vi gör. Men funderar lite på hur det skulle bli att ha barn så tätt :)

• igelkotten01

Vi vetinte riktigt. Ska till BVC på fredag på ettårskontroll. Men gissningsvis väger han ca 10kg. Längd vet jag inte, men han är inte så lång.. Gissar ca 75cm?

Hoppas det löser sig med magen!

• igelkotten01

Ja shit vad frustrerande. Testar ni puréer och bitar eller bara bitar? Ratar han allt? Elton äter faktiskt det mesta, så jag ska inte klaga.

Har han alltid varit kinkig med maten eller har det kommit senare?

• igelkotten01

Grattis! :) Har missat vilka som är gravida igen och när ni har bf? Kommer inte ihåg om jag sagt det, men vi väntar (oplanerat) ett syskon till Elton som beräknas komma 5 september. Så det kommer bli 20 månader mellan dem. Gick in i vecka 12 idag och det är dags för kub nu på onsdag.. Ska bli spännande att se den lill*.

• igelkotten01

Jag är i vecka 13 (12+2) så bf är 1/9. Hade kub i tisdags och allt såg jättebra ut.

Elton började gå när han var 11 månader och 1 dag. Han gick också väldigt bra på en gång och har nästan aldrig ramlat. Han springer också runt mest hela tiden.

Elton pussas och kramas hela tiden. Världens mysigaste kille! Han säger massor av ord. Mamma, pappa, titta, dä(r), tutte (napp), buss och bil är båda "buu". Han kan även säga kiss, dusch och något som tolkas som bada. "Nana" kan han också säga. Sen kan han låta som flera djur (katt, hund, anka, ko, gris, får, häst, kyckling, tupp).

Sen säger han en massa obegripligt med. Men pratar väldigt mycket! Han pekar och visar också att han vet vad micron är, lampan osv.

Han förstår även väldigt mycket. Om vi frågar honom om han är trött och vill sova så går han till grinden vid trappen och vill upp och sova. Frågar vi om han vill ha välling går han till köket och pekar på micron och så vidare:)

Svar på tråden Bildtråd 1sta barnet BF December 2013