Inlägg från: igelkotten01 |Visa alla inlägg
  • igelkotten01
    Maria75 skrev 2014-02-13 20:28:54 följande:
    Här kommer nyaste bilden på min lilla älskling, imorgon är han 6 veckor gammal. Och senaste BVC besöket (i måndags) avslöjade att han vägde 5400 gram och var 58,5 cm lång. Hjärta

Fråga: Skall era småttingar döpas eller bara namngivning?

Vilken goding! :)

Vi hade från början tänkt oss en namngivning, men nu när han väl är ute och han har hunnit bli 8 veckor så känner vi att vi nog kommer att hoppa över det. Men har inte bestämt till 100% än.. men sambon tycker det känns lite som att tigga presenter, och jag vet inte.. jag kan hålla med på ett sätt samtidigt som jag tycker det är en fin gest och kul att samla familjen/släkten och fira att han kommit. Skulle kunna säga att vi inte vill/behöver några presenter, men det kommer nog inte lyssnas på :P Vi har inte bestämt något än, men det lutar åt att det inte blir nåt.

Hur kommer ni göra? :)

• igelkotten01
    Ireth81 skrev 2014-02-17 13:18:56 följande:
    Av de jag känner inkl mig som fick/fått/ska ha barn så är det 5 pojkar o 2 flickor så det är mycket pojkar och ändå så har man hört att det föds mindre pojkar
    Procentuellt i världen tror jag det är 49% tjejer och 51% killar. Så det är rätt jämnt :) Men i vissa perioder föds det säkert med pojkar och i vissa mer flickor :)
  • igelkotten01

Ett riktigt charmtroll, det är vad han är! ;)

Han börjar vara stark nu vår lille kille. I kortare perioder orkar han hålla upp sig själv såhär :)
  • igelkotten01
    Hannah8401 skrev 2014-02-19 16:59:26 följande:

Smile!

Ser på OS innan läggdags

Då var det dags för bodys i strl 68...han växer så fort! Bara 2 månader!

D

Vilken superfin pyjamas på en superfin kille! :) Det går så otroligt fort! Elton har 62 nu, men gissar att 68 inte är långt bort.. :P
  • igelkotten01
    Hannah8401 skrev 2014-02-19 16:17:30 följande:

Vad fin han är igelkotten smile1.gif tycker han om att öva på magen och hålla huvudet upp?

Tack! :)

Nja, ibland :) När han är på rätt humör så går det en stund. Försöker ha honom på mage en gång per dag bara en liten stund. Sen orkar han inte hålla upp huvudet så högt så länge :) men han blir bättre och bättre :)
  • igelkotten01

Haha känner också igen mig! Fotar och filmar som en galning! Har en bildström som jag delar med familj och vänner då de bor 80 mil bort.

Elton bara växer och utvecklas för varje dag som går! Tycker det går så otroligt snabbt!!

• igelkotten01
    sthlmsgirl94 skrev 2014-03-05 16:34:08 följande:
    Asså att se allas små söta ungar får mig bara och längta till min egen :(
    Hjärta
Svar på tråden Bildtråd 1sta barnet BF December 2013