Inlägg från: igelkotten01 |Visa alla inlägg
  • igelkotten01

Bildtråd 1sta barnet BF December 2013

turkos77 skrev 2014-05-07 20:43:43 följande:

Jäkligt duktig på att sitta själv.

Ja verkligen! Vilken sötnos :)
  • igelkotten01
    Fjonkis skrev 2014-05-21 21:29:23 följande:

Glömde ju skriva text också!

Nu sitter han helt utan problem, hasar sig fram i en riktig fart. Han drar knäna under sig och står i krypställning men faller ihop nästan direkt. Det är skitjobbigt att jag måste dammsuga hundra gånger om dagen på golvet för jag inte vill att han ska få djurhår på sig. Katterna och hunden fäller som tusan nu :/

Igår såg jag att tandköttet har börjat spricka upp i underkäken och en liten bissing är på väg.

Femmånadersvaccinet gick galant, ingen feber eller så bara lite gnällig på kvällen:)

Vist är det underbart nu när man slipper dra på dom massa tjocka kläder när man ska ut? 
    Promenaden med hunden när sambon är på jobbet är hur enkel som helst nu när det bara är att sätta Nils i selen som han är utan massa mössor, overaller och sånt. 

Vi hade en picknick förut, aldrig sett någon hålla så krampaktigt i en vattenmelon innan, jag var dock livrädd att han skulle få loss en liten bit och sätta i halsen.

Det går verkligen framåt! Ungefär det du skriver händer med Elton med.. Men ingen tand i sikte än! :P
  • igelkotten01
    Kobran skrev 2014-06-10 10:18:37 följande:

Vi går också till baby simning och Vilma njuter av det, benen sprattlar o sparkar så fort hon kommer i vattnet.

Snart börjar 5 veckors semester till Finland, skönt men lite spännande också att ta på bilresa med en så liten!

Vilma äter om dagen 2 ggr gröt plus 1 gg puré/ mos plus att jag ammar vilket har resulterat i att hon inte äter om natten, lyxigt! Och äntligen har hennes vikt börjat öka...

Trevlig sommar till er alla! phpEy6EE785162.jpg

Vilken lyx! Elton vaknar fortfarande 2-3 gånger om natten trots gröt och mat på dagtid/kväll.. Men men, det är väl bara att inse att alla barn är olika :)

Spännande med bilresan! Det kommer gå bra :)
  • igelkotten01

Synd att det inte går ladda upp flera bilder på en gång från mobilen..

Elton sitter stadigare och stadigare och längre och längre stunder! :)

Han älskar att bada! Sprattlar med benen och plaskar med händerna! :)

• igelkotten01
    Hannah8401 skrev 2014-06-17 08:21:59 följande:

Tack men lyckan blev kortvarig smile4.gif vi fick missfall i förrgår. Var troligtvis i v 8-10 någonstans. Så jobbigt. Men vi har ju vår skatt som gör det lättare att glömma smile1.gif

Bara att hoppas att det fungerar igen.

Kram till er!! <3
  • igelkotten01

Vilka godingar ni har! <3

Elton är 7 månader och en vecka nu. Han började krypa för två veckor sedan, så nu går det snabbt fram! Men han varierar sig mellan att masa och krypa. Det beror på underlaget ;) Han har även ställt sig upp mot tv-bänken för första gången idag, och vinkat för första gången idag! Så det händer väldigt mycket just nu!

Mat äter han med god aptit! Allt man ger honom går ner (förutom puréer av mat. Fruktpuré går bra!). Det ska vara bitar, annars får det vara! Men han är superduktig och sätter nästan aldrig i halsen.

Sist vi vägde och mätte var vid 6 mån, och då var han 67,5 cm och vägde 7680g.. Gissar att han väger drygt 8kg nu! :)

Första tanden har även kommit, och tror nr 2 är påväg, för han gnäller en hel del just nu.

Svar på tråden Bildtråd 1sta barnet BF December 2013