Inga spermier
Min sambo har gjort ett spermieprov med svaret: inga spermier!! Vad händer nu? Någon som varit i samma situation???
Min sambo har gjort ett spermieprov med svaret: inga spermier!! Vad händer nu? Någon som varit i samma situation???
Någon som vet om man får hormoner eller liknande när man ska få donerade spermier? Tänker om det ökar chansen att få tvillingar?
Jag är inte helt hundra men jag tror absolut att man får hormonstimulering även vid donation.
hm, nä det tror inte jag...Inte om det blir med vanlig insemination. Bara om det görs med IVF, och det är ju inget förstahandsval om det inte är något fel på dej
Hallå på er!!
Vad gäller val av donator så får man inte välja detta i Sverige. Kliniken väljer ut en passande donator utifrån din partners utseende. De tittar på längd, hårfärg och ögonfärg.
Någon skrev att om båda parterna har blåa ögon så kan man inte få ett barn med bruna ögon och detta stämmer inte. Det kan man visst det finns det levande bevis på
Utomlands så kan man som i skriver vara med och välja donator.
Du som hade en man med utländsk utseende så tror jag nog med all säkerhet att de inte kommer ge dig någon donator som inte är lik din man. Jag har en kompis som gör äggdonation och för hennes del så får hon vänta väldigt länga mellan gångerna på grund av att hon måste vänta på att det finns någon lämplig donator som ser ut som henne.
Oj! Det var ingen liten resa!! Grattis så himla mycket till graviditeten !! :):) just nu väntar vi på provsvar, sen kommer nog frågor :)
Gissningsvis någon dag. Fast sedan ska läkaren ha tid att ringa dig och meddela oxå
Nu börjar jag bli riktigt ledsen!! Vi fick vänta åtta veckor extra på sperma provet som hamnat fel.. Nu kan dom inte hitta att min sambo ens lämnat sitt blodprov... Så han fick lämna nytt idag och nu yttligare 5-6 extra veckors väntan!!! Och någon donationskö var inte att tala om! För tidigt i utredningen att skriva upp sig?!? Vad är det här?
(Det är jag som är ts)
Jag kikar bara in i tråden lite för att läsa lite. Jag vill bara skänka en STOR kram till er! Jag beundrar er för hur starka ni är som klarar av att kämpa! Ge inte upp! Lycka till i framtiden!