• Anonym (Ts)

Inga spermier

Min sambo har gjort ett spermieprov med svaret: inga spermier!! Vad händer nu? Någon som varit i samma situation???

• Svar på tråden Inga spermier
  • Anonym (Ts)

Gud vad skönt med possetiva svar! :) hur länge får man vänta på donation eller insättning med hans spermier? :) grattis till er :)

• Anonym (Ts)

Tack för alla svar!

• Anonym (Ts)

Ledsen för er skull! Är det två år??? Vi har också tänkt på Danmark. Och jag tror väl att man kan få veta saker som hårfärg och liknande på donations ställen. Det är ju meningen i situationer som våra att det ska vara så likt som möjligt. Om inte annat så kan man ju faktiskt få en rödhårig bebis fast båda är blonda tex. (En i släkten fick det) så på det sättet betyder ju inte det att det inte är "mitt". Om du förstår min konstiga förklaring :p men tror verkligen man får lite grund fakta om donatorn. Och så tror jag verkligen att de har olika spermier från olika nationaliteter.

• Anonym (Ts)
    Anonym (orolig frustrera) skrev 2013-05-30 10:36:37 följande:
    På internet har jag läst 12-14 månader men läkaren på sophiahemmet som vi var sa ung 2 år när han skickade remissen till kön..... Känns alldeles för långt kvar att vänta :(  ..Hoppas du har rätt, känns lite jobbigt bara att ruva på ett barn och så har man ingen aning vad som kommer ut när man inte vet vem som är donatorn. Min kille sa att han såg en jätteflummig kille som skulle donera när han själv var och lämnade spermaprov...

Haha ja man vill väl kanske inte ha vems som helst! Men jag känner att får man inte veta så saker som ögonfärg och så stämmer blir det ju helt fel. Vi som är blåögda tex. Kan ju aldrig få ett barn med bruna ögon. Får vi då det så kommer ju alla förstå att något inte stämmer. Och man vill ju inte gärna skrika ut att man behövt någon annans.
  • Anonym (Ts)

Ska göra ett nytt prov i morgon, och ett kromosom blodprov. Sen får vi vänta på svar och se.

• Anonym (Ts)

Måste man ställa sig i kö till spermiedonation via läkarn? Eller kan man ringa något själv och ställa sig i kö? Har vi rätt att ställa oss nu fast vi inte är helt klara med undersökningarna?

• Anonym (Ts)
    Anonym (orolig frustrera) skrev 2013-06-03 09:57:13 följande:
    Du måste få hjälp av din läkare. Vi fick ställa i kön oss eftersom att våra chanser att lyckas med operation är så liten. Egentligen stod vi i kö till IVF-huddinge men han ändrade om remissen till donationskön istället och skrev en ny remiss till Göteborg och TESA. Men man måste trycka på mycket själv. Den första läkaren och mottagningen vi gick till var helt värdelös så vi förlorade jättemycket tid innan vi hittade till Claes Gottelib på Sophiahemmet. Han var helt suverän även om beskedet var dåligt. Innan det gick vi på andrologmottagningen på Sophiahemmet där vi till och med gjorde inseminationer!!! (utan sperma alltså) Så här i efterhand känner vi oss helt lurade

Okej. Hur kan man ens göra det utan att kolla spermierna ???
  • Anonym (Ts)
    Anonym (orolig frustrera) skrev 2013-06-04 13:09:52 följande:
    Ja.. kan man fråga sig, när jag frågade sa hon att hon kunde se kvalliten och antalet under själva tvättningsprocessen. Nu såhär i efterhand tror jag att hon säkert såg den dåliga leveransen men valde att inte säga nått eftersom att vi ju ändå betalade för oss. Var nämligen tvungna att betala kontant och fick inget kvitto.......

Måste ju gå att anmäla på något sätt?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (orolig frustrera) skrev 2013-06-04 18:01:54 följande:
    ja...just nu orkar vi inte lägga energin på det...men absolut det tänker jag inte bara släppa.

Nej gör inte det! Helt fruktansvärt
  • Anonym (Ts)
    PiOmiO skrev 2013-06-04 21:14:29 följande:
    Hej!

Vi har också problemet att det inte finns några spermier. Har gjort två IVF i Sverige, och har aldrig kommit så långt som till insättning. Det bedömdes att vi skulle "få ut" spermier via operation (tesa/pesa/tese). Men det visade sig att det inte fungerade. Så vi tog tillslut initiativet att ta kontakt med Danmark då vi fick reda på att vändetiden i Sverige till donerade spermier beräknades till 1 - 1,5år...Sjukt lång tid.

Nu har vi nytt gjort vårt andra inseminationsförsök... (i torsdags) så nu HOPPAS vi..att det går vägen. testdagen är den 13Juni.

Hur går det för TS? 

Ja jag har också läst det. Det är en helt sjuk lång kö! Han har lämnat sitt andra prov som dom hoppas (jag tror inte) ska visa någonting. Och ett kromosom prov har de tagit. Nu väntar vi på svar där. Ingen info om vad som händer sen. Hoppas vi får en tid att komma dit och inte få svaren på telefon bara. Har så mycket funderingar och frågor. Vi har också funderat på Danmark om det blir så. Hur fungerar allt där? Vad får man veta om donatorn? Hur mycket kostar det? Hur går allt till? Många frågor! :) hoppas verkligen ni får ett plus nu då :):) hur stora är chanserna igentligen ? Har ni försökt länge?
  • Anonym (Ts)

Okej då ska jag kolla på detta :) tack! :) snart test dag för dig :)

• Anonym (Ts)

Någon som vet om man får hormoner eller liknande när man ska få donerade spermier? Tänker om det ökar chansen att få tvillingar?

• Anonym (Ts)

Oj! Det var ingen liten resa!! Grattis så himla mycket till graviditeten !! :):) just nu väntar vi på provsvar, sen kommer nog frågor :)

• Anonym (Ts)
    Jockelina skrev 2013-06-17 10:43:59 följande:
    Nä skam den som ger sig!!!! Ge aldrig upp är mitt nya måtto! 

Det låter som ett bra måtto! :) du vet inte hur läng tid det tar att få reds på ett kromosom prov förresten ?
  • Anonym (Ts)
    Jockelina skrev 2013-06-17 14:58:40 följande:
    Gissningsvis någon dag. Fast sedan ska läkaren ha tid att ringa dig och meddela oxå

Haha aa det är väl det som tar tid ;)
Svar på tråden Inga spermier