• PiOmiO

Inga spermier

Hej!
    Vi har också problemet att det inte finns några spermier. Har gjort två IVF i Sverige, och har aldrig kommit så långt som till insättning. Det bedömdes att vi skulle "få ut" spermier via operation (tesa/pesa/tese). Men det visade sig att det inte fungerade. Så vi tog tillslut initiativet att ta kontakt med Danmark då vi fick reda på att vändetiden i Sverige till donerade spermier beräknades till 1 - 1,5år...Sjukt lång tid.
    Nu har vi nytt gjort vårt andra inseminationsförsök... (i torsdags) så nu HOPPAS vi..att det går vägen. testdagen är den 13Juni.

Hur går det för TS? 

IVF-/Inseminations bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • PiOmiO
    Anonym (Ts) skrev 2013-06-04 22:14:04 följande:

Ja jag har också läst det. Det är en helt sjuk lång kö! Han har lämnat sitt andra prov som dom hoppas (jag tror inte) ska visa någonting. Och ett kromosom prov har de tagit. Nu väntar vi på svar där. Ingen info om vad som händer sen. Hoppas vi får en tid att komma dit och inte få svaren på telefon bara. Har så mycket funderingar och frågor. Vi har också funderat på Danmark om det blir så. Hur fungerar allt där? Vad får man veta om donatorn? Hur mycket kostar det? Hur går allt till? Många frågor! :) hoppas verkligen ni får ett plus nu då :):) hur stora är chanserna igentligen ? Har ni försökt länge?

Chanserna är som en vanlig graviditet tror jag (eftersom de inte hittat några fel på mig ännu) mer än att jag verkar ha PCO.
    Hur allt fungerar i Danmark?!? Jaa, det beror på vilken klinik man går till. Vi hade inskrivningssamtal per telefon först och sedan var det bara att testa med ÄL stickor och när det blev utslag så var det bara att åka till kliniken. Om man köper säd på kliniken (vilket är billigast och enklast!) så kostade det för oss 6000DKK när vi valde öppendonator. Du kan se prislista på sellmerskliniken (kan tyvärr inte lägga in en länk nu, men googla på sellmer kliniken i danmark). Vi hade köpt från cryos bank innan vi tog konakt med vår nuvarande klinik och då fick vi en utvidgad profil av donatorn med bilder på donatorn som barn och ett helt dokument om donatorn. vilket skulle vara väldigt roligt att visa vårt blivande barn (om vi nu lyckas dvs). Men det var såklart dyrare. 500Euro betalade vi för ETT strå.

på min blogg så har jag de senaste två försöken skrivit utförligt vad varje resa kostar mm. kolla på www.piomio.blogg.se kolla från datumen 22april och 30maj så är det våra två resor. En resa för oss allt som allt går på mellan 9-12000kr.
    IVF-/Inseminations bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • PiOmiO
    liteavvarje skrev 2013-06-24 17:45:35 följande:
    Jag kikar bara in i tråden lite för att läsa lite. Jag vill bara skänka en STOR kram till er! Jag beundrar er för hur starka ni är som klarar av att kämpa! Ge inte upp! Lycka till i framtiden! {#emotions_dlg.flower} 
    Man känner sig inte alltid så stark.. men va fasen men kan ju inte ge upp heller, detta kommer förfölja en hela livet. Men blir ju STÄNDIGT påmind. om det inte är näravänner/släkt mm. så är det höggravida på ICA mm. Det hugger alltid till i hjärtat.
Svar på tråden Inga spermier