• oldy

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Stora My skrev 2014-10-02 14:12:29 följande:

Varit på Ul idag. Allt var bra och liten hade vuxit. Nytt beräknad datum blev 24 februari. Det är som vi trodde en liten pojke i magen. smile1.gif

Grattis!! Vad roligt med en pojke!

Det går säkert att skaffa en till här men det är ju på tredje våning utan hiss. Så i så fall får S lära sig att gå i trappor för två orkar jag inte bära!
  • oldy
    fru mia skrev 2014-10-09 17:14:12 följande:

Va fort det blev höst! Skönt att de inte är jätte kallt iallafall! Kom hem från mallorca igår, där hade vi ca 27 grader... Hur skönt som helst, hoppas kunna åka till samma ställe med familjen. Perfekt för barn! Har ni varit i Alcudia ?

Låter härligt!

Jag var där som barn, jättemysigt ställe minns jag.

Nu får vi äntligen sålt lägenheten och jag börjar på nytt jobb i november, spännande!
  • oldy

Vi mellanlandar i hyresrätt medan vi väntar på att det rätta huset ska dyka upp.

• oldy

Mysigt att få lyssna på hjärtljud!

Vi har sålt lägenheten och flyttar in i en större 3:a i februari, i väntan på att det rätta huset ska dyka upp.

I november börjar jag jobba och har också planer på att försöka bli gravid igen snart.

• oldy

Vad gulligt med sång! <3

Öppna förskolan hänger vi också ofta på. Skönt att komma hemifrån och Stina tycker det är kul med andra leksaker och annat folk.

Det händer så mycket hela tiden nu. Hon säger till när hon vill äta (rycker i matstolen), när hon bajsat (hämtar en ny blöja och går till mig) och när hon vill sova (rycker i sängen eller pekar på nappflaskorna som hon får välling i). Ber jag henne hämta något, exempel en boll, bil, bok osv så gör hon det. Hon har blivit så mycket människa nu!

Har fått plats på en förskola centralt fr.o.m januari, så det känns skönt att veta.

På kvällarna har vi en ny rutin efter badet; kolla på Bolibompa, hehe! Hon springer alltid till soffan och pekar på teven efter badet, sen sitter vi där och tittar en stund ihop. Jätteskönt att få sitta ner då jag brukar vara ganska trött vid den tiden..

• oldy
    Stora My skrev 2014-10-22 08:28:17 följande:

Heja Stina! Så roligt hon är så framåt. Skönt ni fått veta plats till förskolan. Är ditt jobb långt därifrån?

Jag hoppas lilla killen får plats på samma avdelning som storebror gick när det blir dags. Nu dröjer det ju ett tag till förskolestart när det blir tillökning snart.

Är i v 22 nu och magen har vuxit massor. Tycker ju folk borde se hur den putar men ingen har kommenterat än. smile1.gif

Förskolan ligger centralt och jag jobbar ca 4 km därifrån, så det är ju inte långt.

Hur är det att vara gravid med en sån liten att ta hand om samtidigt?

Mysigt att magen har vuxit, det är då det roliga börjar. Vilka har ni berättat för?
  • oldy

Oj vecka 25 redan, vad härligt!

Jag har snart jobbat två veckor och det har varit tufft. Det är en del strul på avdelningen plus att jag har hemlängtan, men jag gör mitt bästa. Har slutat med P-piller nu, dags att starta bebisverkstad igen! :)

Hur är det med dig?

• oldy

Stackars era sjuka barn, låter inte kul alls! :(

Vi hälsade på Stinas kommande förskola igår, det kändes konstigt men hon kommer säkert att trivas.

Jag är på dag 19 i min cykel och ingen ägglossning än, men den verkar vara på gång så vi ligger enligt schema här hemma! ;)

Ingen snö här, runt 7 plusgrader, mörkt och regn.

• oldy

Det tog sig på första försöket med Stina, så jag hann liksom inte känna av P-pillerstoppet.. Men denna gången har jag inte fått utslag på ÄL så jag får invänta BIM och se vad som händer.

• oldy

Jag har ju redan grattat Sara idag men får gratulera här med!!

Vi ska julpynta imorgon. Har varit sjuk hela veckan men jobbat ändå, lilla S har knappt sovit om nätterna så det har varit en tuff vecka.

Jag går och väntar på BIM, eller snarare räknar jag med att mensen kommer. Men det dröjer i alla fall en vecka, blää!

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?