• oldy

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Vad ska ni göra för tårtor till 1-årsdagen? Jag behöver lite inspiration..

• oldy
    fru mia skrev 2014-08-21 17:43:05 följande:

Igår va vi på 1 års kollen. 10 kg & 75,5cm =) 2 sprutor också som verkade göra ondare efteråt & mer feber än dom andra gångerna =(

Stor tjej!

Jag är nervös för den där sprutan, är rädd för att hon kommer få mer ont då hon liksom är en medveten människa nu..

Hon vägdes för någon vecka sen, efter två veckors diarré var jag orolig över henne. Men det hade jag inte behövt, hon hade till och med gjort ett litet skutt på sin kurva; 11,1 kg tung var hon då. Och jag gissar på 78 cm. Hon är rätt stor jämfört med jämnåriga verkar det som. Hon lär ju växa om mig snabbt, jag som bara är 1,60!
  • oldy
    fru mia skrev 2014-08-24 09:14:00 följande:

De är bra, då har hon ju att ta av =) Evelin är mindre än alla jämngamla fast börjar bli lite rund nu =) .

jag är lika kort som du, 160.. (nästan) maken är ganska lång så mina stora tjejer är långa. ser ganska roligt ut när 6 åringen står brevid mig & bara är 40cm kortare =)

Hon som vaccinerade var lite ringrostig... har gått smidigare förrut. De här var ju i allafall sista dosen av den här sorten. Febern hade hon 2dagar. Har de gått bra förrut med sprutorna?

Haha det blir nog samma här! Min kille är 1,90 så hon lär ju bli längre än mig..

Är det två sprutor igen? Ger de en och en eller båda på en gång? Jag har bytt BVC och på det gamla var de två personal som stack i ett varsitt ben samtidigt. Lite brutalt men skönt att få det överstökat liksom. Stina har blivit ledsen och så men det går över snabbt. Hon fick som ett myggbett efter ena sticket sist.

Hur sover era små nu?

Jag har nyss tagit bort ena vilan. Vi går upp ca 6-7, sedan sover hon 10-12 och sedan lägger vi henne vid 18-18.30. Det funkar bra men sista timmen är hon trött och gnällig.. :-P
  • oldy

Jaså, ja det låter ju logiskt. Ajaj stackars dessa små, men det går ju över snabbt som tur är .

Stina var sån förr att när vi väl kommit upp, bytt blöja & klätt på så ville hon sova igen haha!

Idag sov hon 10 min i bilen innan gympan och det var tur för annars hade hon aldrig orkat! Sedan sov hon 12-14 efter lunchen och nu sover hon för natten .

• oldy

Måste bara visa min fina Stina, jag förstår inte hur man kan vara så söt!! <3

• oldy
    Stora My skrev 2014-08-25 20:14:43 följande:

Kul med gympa? Vad gör ni för övningar?

Fick killen att somna strax efter 19.30 idag. Han somnade inte sin lunchsovningen förän kl 14. Det är lustiga tider nu. smile1.gif

"Ministuds" heter det vi går på. Det är kullerbyttor, hinderbana, krypa i tunnel, leka med bollar, stå på händer- ja allt möjligt!
  • oldy

Stina har fotats hos fotograf när hon var tre månader (sådan gratis för hallandsposten) & annars fotar vi själva med systemkamera och de har blivit bäst.

Nu har hon fått vaccinet, hon grät i tre sekunder sen var det lugnt. 78,6 cm lång och 11,7 kg tung!

• oldy
    Stora My skrev 2014-08-28 17:56:58 följande:

Skönt det snabbt gick över. Hoppas hon slipper febern men det kan ju lätt bli det med 1-års sprutan.

Jo feber fick hon men det var jag beredd på då det varit likadant alla gånger. Hon brukar ha lite ont med så hon fick alvedon innan läggdags.

Hur reagerar era av sprutorna?
  • oldy

Spännande med jobb! Vad jobbar du med?

Stina blir 1 år imorgon!! :-O Det blir kalas på lördag.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?