• oldy

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

fru mia skrev 2014-05-21 23:00:18 följande:

Lugnet före stormen =) snart racar hon runt =)
    Jag är inte så säker på det, hehe!

Precis som Sara beskriver sin Tor, så är min Stina. Jag var likadan som liten; rund och stillsam, satt och pillade med mina leksaker i lugn och ro. Började gå när jag var 16 månader, riktigt sen med andra ord!
  • oldy

Åh så gulligt att hon ska "ta studenten"! Låter som att ni har mysiga dagar framför er.

• oldy

8-månadersburkar, välling, gröt, fruktpureer, macka osv äter min tjej :). Hemlagat någon enstaka gång, men alldeles för sällan tyvärr..

• oldy

Jag ger ägg ibland, typ äggröra som mellanmål. Läste att det är bättre att bara ge gulan för att undvika allergi, hon har dock fått vita med när jag åt kokt ägg och hon såg sugen ut ;).

• oldy
    fru mia skrev 2014-06-02 09:12:06 följande:

Precis, de är ju samma med typ ruccola & många andra gröna grönsaker. Evelin äter matmål som övriga familjen men fått välling också efter för att hon spottat/lekt så hon inte fått i sig tillräckligt. Hon har smakat lite yoghurt. De va mycket jag inte visste om ägg! Första gången hon smakade var bara äggvita. Honung ska man väl också undvika?

Ja, minns inte exakt men honung kan göra så det bildas något gift i kroppen har jag för mig.
  • oldy

Här är en som också ska gå hela dagarna, så mina händer är oftast väldigt upptagna . Hon ska gärna stå och hålla sig i möbler och går utmed dem. Vinkar HELA TIDEN, haha! Hon tycker det är skitkul! Också bara två tänder här, men nu är det på gång både uppe och nere.
    Efter att spenderat nätterna i vår säng i många månader så sover hon nu i eget rum. Trodde det skulle bli jobbig övergång men det har gått jättebra.

Vi ska fira midsommar på klassiskt vis med dans runt stången, jordgubbar och nypotatis- mums! Glad midsommar på er!

• oldy

Min tjej promenerar också längs möbler, med gåvagn och håller mig i handen. Har tagit några få steg själv vid några tillfällen, så vi får se när hon är mogen att gå på egen hand.

• oldy

Ja, hoppas det blir snart för jag har sjukt ont som går med böjd rygg o håller henne i händerna hela dagarna . Hon är inte feg i alla fall, provar emellanåt att släppa och försöka gå själv och lyckas kanske 1/10 gånger .

• oldy

Jag börjar jobba i november och då tar min kille över, så det är planerat att Stina ska börja på förskola i januari. Det blir nog rätt så lagom .

Jag går på "jympa" med Stina, hon har gjort både bakåt och framåtkullerbyttor

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?