99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
Oj, vad tiden går! Snart har vi en femkilosbebis. Tor har gått upp 775 g på två veckor och ligger nu på 4810 g. Duktiga, hungriga killen!
Oj, vad tiden går! Snart har vi en femkilosbebis. Tor har gått upp 775 g på två veckor och ligger nu på 4810 g. Duktiga, hungriga killen!
Stora My: Jag gör inga övningar som innebär lyft eller belastning på benen, t.ex. utfall. Utan det är bara övningar för mage/rygg för att börja hitta tillbaka till bra stöd och hållning.
Mer avancerade övningar och löpträning får vänta tills efterkontrollen hos BM.
Stora My: Jag gör övningar utifrån Olga Rönnbergs bok "Träning för nyblivna mammor". Det är t.ex. höftlyft och olika varianter av plankan till att börja med. Situps är förbjudet, de stjälper snarare än hjälper har jag fått lära mig.
Härligt, Stora My!
Har fått mjölkstockning på ena bröstet... Blir till att pumpa efter amningen för att se om det lättar på värken. Ajajaj...
Jag trycker lite hushållspapper mot det icke ammande bröstet en stund, så slutar det läcka och man slipper allt dräll och byta.
Jag sover i amningslinne. Tidigare i bh men har ju slutat med amningsinläggen. Hur sover ni?
Jag sover bara i trosor, tuttarna behöver luftas. Lägger handdukar som samlar upp mjölken :)