• Sara H

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Stora My skrev 2013-09-02 15:55:26 följande:
    Sara: hur gick det på röntgen? Fick du veta redan idag hur det såg ut?
    Jag har gjort sån röntgen då första barnet föddes med snitt och för att se om det var möjligt med vaginal nästa pång.
    Röntgen gick bra och snabbt, men jag får hålla mig tills TUL imorgon för att veta hur jag ser ut. Kommer bli jätteförvånad om måttet är litet, eftersom jag är byggd som min mamma, och hon har ett rejält bäckenmått, hehe.
  • Sara H
    Mammaspärlaa skrev 2013-09-02 18:36:55 följande:

SaraH 2 ja vad är oddsen för det? Hahaha det är inte så mkt man kan göra åt det! Har börjat få sammandragningar igen dom går ut över ryggen ... Får se vart det tar vägen :)
    Hur känns det för dig?

Har haft ont i fogarna framtill ett tag nu, och hela helgen hade jag jobbiga sammandragningar. Förut idag gick de ut i ryggen, som väldigt distinkt mensvärk, men nu är det lugnare. Har ju 19 dagar till BF, så jag tar inte detta som nåt tecken på att det är på gång alls. Är mest peppad för min kusin, som har BF på lördag, men hon är onåbar på mobilen nu (är hon aldrig annars) så jag gissar och hoppas att det beror på att bebisen är på väg!
  • Sara H
    oldy skrev 2013-09-02 20:26:02 följande:

15.51 kom min fina lilla dotter! Allt gick bra och trots att hon är 10 dagar tidig så väger hon 3872 gram & 50 cm lång.

Världens finaste lilla bebis! <3

Ååååhh, stooort grattis!
  • Sara H
    Stumpan84 skrev 2013-09-03 03:33:35 följande:

4.27 igår föddes vår gosse efter bara 3 fjuttiga timmar på förlossningen :-P

Yaay, grattis! Och bra jobbat!
  • Sara H
    Stora My skrev 2013-09-03 07:03:09 följande:

I natt har jag vaknat flera gånger av kraftiga sammandragningar. De har känts ordentligt men inte gjort ont. Jag har säkert haft sammandragningar tidigare men aldrig vaknat av dem. Känns lite pirrigt. Nu jobbar livmodern på, inte så länge kvar. smile1.gif

Spännande, Stora My! Hoppas det är på gång snart.

ThereseMariaH: Jag känner lite som du, jag ser fram emot att han ska komma ut och hoppas att det blir hyfsat snart, men det känns ändå lite nervöst... För det kommer ju hända på ett eller annat sätt, och det är så himla overkligt att tänka att han faktiskt snart är här! Så som vi kämpat och hoppats och längtat. <3
  • Sara H
    Stora My skrev 2013-09-03 19:45:53 följande:

Sara: hur gick det idag på tul?

Det gick bra! Mitt bäckenmått är stort (35,8 cm) och bebisens storlek är inom marginalen nu i vecka 37+3. Lite fundersam blev både jag och läkaren då dagens mätning fick vikten till 3,3 kg, medan den i torsdags var 2,9 kg - det är ju en rejäl viktökning på så få dagar! Det kan vara så att de helt enkelt mätt olika, minsta lilla millimeter fel ger ju ett helt annat resultat. Men han kommer inte bli en +4 kg:s bebis i alla fall. Ska på ett till TUL i vecka 39+2 för att se hur kurvan ligger. Får väl se om vi får skäl att åka in tidigare. Är mest orolig för att gå över tiden utan att nåt händer, eftersom det inte blir nån igångsättning då. Läkaren sa dock att det är sannolikt att jag får ett bra värkarbete eftersom min mamma fött snabbt alla tre gånger, varav ett sätesbarn. Så jag hoppas att jag ärver även det, utöver bäckenmåttet.
  • Sara H
    Carla300 skrev 2013-09-04 06:45:07 följande:

BF+1. Så har man börjar på övertid då. Ingenting här förutom att jag har sovit dåligt. Har varit rastlös i kroppen och inte hittat någon bekväm sovställning... Så går det när man sover på dagen och inte är tillräckligt trött på natten.

Imorgon fyller min lillasyster år så då får bebisen gärna stanna inne. Drömde om förlossningen inatt. Första gången jag gjort det! Fick mig inte att längta mindre...

Hoppas att drömmen var ett tecken! Håller tummarna för att bebisen kommer idag eller i övermorgon då.
  • Sara H
    oldy skrev 2013-09-04 07:23:33 följande:
    Vad skönt att allt verkar ok!

Min lilla Stinas huvud var hela 36 cm i omfång så det hade nog inte gått för mig haha smile5.gif

Har gått igenom min journal nu, hade krystvärkar i 30 minuter bara! Och sov emellan dem i början, haha. Mina värkar var dock inte så kraftiga men trots att jag tryckte ut henne i ett svep så gick jag inte sönder alls mycket. Mår bättre nu efteråt än vad jag trodde med.

Lycka till nu allihopa & hoppas att era bebisar snart vill titta ut! smile1.gif
    Lilla stora Stina! Så skönt att du mår bra! Har amningen kommit igång?

Stora My: Vi har 9 mil till Förlossningen i Helsingborg, så det känns lite pirrigt att åka så pass långt eftersom det är första barnet. Men pga sätesläget ska vi komma in i ett tidigt skede eftersom de vill göra ett UL för att se att inte fötterna är först osv. Så jag känner mig rätt lugn över att vi hinner. Vill bara inte gå över tiden, det är största farhågan!!!
  • Sara H

Har också varit hos BM idag, rumpan har trängt ner sig i bäckenet och fixerat sig. Så det är därför det värker och trycker så i underlivet.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?