Inlägg från: Carla300 |Visa alla inlägg
  • Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Sådär, hinnsvepning gjord. 2cm öppen och en tjock kant kvar av tappen bara. Hoppas att det sätter fart nu i helgen då!

• Carla300

Tack för att ni finns här i tråden! Det gör väntan mycket trevligare att läsa hur det går för er:)

Jag har lite sammandragningar som lite kniper till i magen. Bättre än ingenting! Brukar inte alls ha sammandragningar på dagen, bara på kvällarna. Åh, hoppas hoppas! Jag överanalyserar allt nu i brist på annat att göra;)

• Carla300

Hur är det med er ikväll?

Jag har haft ganska starka sammandragningar hela dagen. De gör inte ont men kommer regelbundet. Med dottern höll det på såhär en hel dag och när jag gick och la mig så började värkarna på riktigt. Så gissa om jag har stora förhoppningar för det kommande dygnet;) Men jag tror ändå inte att det kommer igång ännu. Kanske bäst att ställa in sig på att sammandragningarna kommer att avta, men det är svårt att inte få upp hoppet!

• Carla300

Min man var bombsäker på att förlossningen skulle starta inatt och nu ligger jag vaken med värkar! Har hittills bara haft tre men de känns ordentligt så tror nog att det här är på riktigt nu!:) 10 minuter mellan. Har sovit från och till de senaste timmarna med molvärk i mage och rygg. Får se när vi åker in. Lite svårt att veta hur snabbt det går den här gången...

• Carla300
    fru mia skrev 2013-09-07 04:21:30 följande:
    Å vad spännande!!!! Lycka till!

Tack:) Är på väg in nu men det gör inte så ont ännu så lär dröja ett bra tag ännu nog. Men idag ska han väl nog födas ska vi tro:)
  • Carla300

Grattis stora my!:)

Ligger själv och myser med en liten kille som föddes 12:55 idag:) Allt gick bra men förlossningen var nog jobbigare än förra förlossningen. 3595g och 50,5cm. Föddes utan medicinsk smärtlindring eller värkstimulerande, precis som jag ville ha det:)

• Carla300

Håller tummarna att ni som väntar inte behöver vänta mycket mer nu!

Vi har redan fått komma hem. SÅ skönt! Skickade iväg mannen och köpa mögelost. Äntligen!:D

• Carla300

Hoppas att era bebisar vill ut snart och att ni slipper igångsättning!! Håller tummar och tår:)

• Carla300

Grattis till bebisarna!!:)

Jag väcker inte men han vaknar själv med 3-4 timmars mellanrum. Dottern gick ner så mycket i början så hon väckte jag de första nätterna.

Vi borde hitta ett namn åt lillen... Jag har en hel del namn jag gillar och min man har inga men jag vill ju inte tvinga honom att välja ett namn han inte gillar så det är en lite känslig grej det här med namn... Kommer säkert att ta ett bra tag innan vi bestämmer oss gissar jag.

• Carla300

Jag har endast ammat min son och han hade fyra dagar efter förlossningen gått upp i vikt från att han var en dag. Han gick ner en del det första dygnet men det gör ju nog de flesta bebisar. Han äter oftast baea från ena sidan och inte många minuter alls men destu effektivare. Så amningen fungerar finfint. Bättre än med tidigare barn. Storasyskonen har börjat testa gränser nu. Lagom roligt... Och lillen har haft lute magknip idag... Hoppas att det inte håller i sig!

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?