Inlägg från: Carla300 |Visa alla inlägg
  • Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

15 dagar kvar här. Är på lite sämre humör ikväll. Ungarna vill inte samarbeta och mannen var inte glad över att igen köpa hem en massa cola åt mig och med gravidhormoner i kroppen så blev jag mycket surare än nödvändigt över att han klagar över det. Förstår inte varför det är så hemskt att jag dricker mycket cola. Gör det bara när jag är gravid de absolut sista veckorna och slutar sen. Tycker att det är ett ganska enkelt knep för att hålla en höggravid hemmamamma nöjd...

Idag har jag lite ont i magen. Men bara i ytan/huden. Märkligt...

Tror det blir tidig natt föe mig idag så jag sover bort det dåliga humöret...

• Carla300

Hej! Hur är det med er idag?

Här håller det dåliga humöret i sig lite. Konstigt hur hormonerna kan påverka så mycket. Är sur för att gubben tycker att jag dricker för mycket cola och jag skulle antagligen bli gladare av ett glas nu men jag vägrar öppna en flaska nu av ren envishet så då hålls jag sur. Ond cirkel som jag inte vet hur jag ska bryta. Bäst hade det varit om min man bara hållit tyst om det... Och så här knäppa saker blir man sur över som gravid;)

38+0 idag så nu skulle han nog få börja söka sig ut så småningom...

• Carla300

Oldy: Skönt att höra att jag inte är ensam!:D Det är nog ingen fara att dricka cola så länge man nu inte hinkar i sig flera liter per dag. Jag har inte heller varit så ohälsosam under graviditeten så tycker att det är helt ok att det går åt mycket cola nu i slutet. Tycker att det är ett ganska enkelt sätt att hålla humöret uppe:)

Jag har haft lös mage igår och idag men hade det två dagar förra veckan också utan att något hände så får nog glömma det "tecknet".

• Carla300
    Zayco skrev 2013-08-20 17:38:45 följande:
     I lördags kom min lilla flicka Nästan två veckor tidigare än beräknad födsel. 3014g och 45 cm ren kärlek

Ååh! Grattis!!:) Jag vill också...
  • Carla300

Jag har bara skrivit några punkter. Att jag vill ha sen avnavling. Vill undvika värkstimulerande dropp och att jag inte vill ha epidural.

Stumpan84: Det enda "tecknet" jag haft innan mina förlossningar är att jag plötsligt sovit en hel natt före;)

Jag har sovit dåligt inatt. Låg vaken över en timme och kunde inte somna om. Jobbigt. Annars inget nytt. Städade ganska mycket igår men inte ens det gav någonting. Nu får han hållas inne till efter imorgon kväll för då är det me&i party här. Men sen är han varmt välkommen! 13 dagar kvar.

• Carla300

Här hade de inte sen avnavnling som rutin för tre år sedan när min äldsta föddes men när lillasyster kom så hade de börjat med det. Skrev i alla fall ner det i förlossningspappren för säkerhets skull.

Nu skulle det nog få bli mer fart på bebisarna här i tråden tycker jag!:)

Någon annan som tycker att det känns lite läskigt att det kan starta när som helst? Jag är så inställd på att gå över tiden så skulle säkert få en chock om det startade nu! Har svårt att förstå att det ändå är helt möjligt att han föds nästa vecka! Måste nog ta och förbereda mig lite mer mentalt.

• Carla300

Min väska står och dammar i ett hörn sen några veckor tillbaka. Hinner packa om den många gånger ännu;) Ska installera basen till babyskyddet idag tror jag och så flytta på sonens bilstol. Bekväma arbetsställningar där men magen i vädret;)

Har städat en del idag också och det gav inte en enda sammandragning...

Har ni börjat testa på "hemmaknep" för att få igång förlossningen ännu?

• Carla300

Gick över 16 dagar med första!

Vi gjorde fvp så vet att vi får en pojke:)

Jag tror också att bebisen kommer när den är redo. Vill absolut inte bli igångsatt! Tänker nog försöka få vänta några dagar till före jag blir igångsatt sen om jag går 14 dagar över tiden (om allt ser bra ut med bebisen då).

• Carla300

Stumpan84: Så har jag det ofta. Uttråkad/rastlös men trött:p

ThereseMariaH: Ja det var väldigt segt! Speciellt eftersom jag fått stoppa förlossningen både i vecka 27 och 32 så alla trodde att han skulle komma före bf... Med dottern ställde jag in mig på lika mycket övertid men hon överraskade oss och kom redan tre dagar efter bf;) Nu ställer jag in mig på att det kan bli mycket övertid igen. Pojkar brukar komma senare än flickor...

Har sovit dåligt inatt igen. Haft obekvämt åt magen, stickningar i ljumsken, lite illamående och haft svårt att somna om. Jobbigt om nattsömnen ska börja krångla nu när man snart behöver en massa energi!

• Carla300

Sara H: Har tyvärr ingen erfarenhet. Var själv på ul för att de misstänkte snedläge så då skulle det ha blivitåvändninggsförsök men huvudet var ner som tur var.

Började må illa igår kväll och det håller i sig... Inte så illa att jag måste spy men ändå. Känner mig lite konstig i kroppen och inatt så kändes något annorlunda också. Tror att bebisen sjönk neråt igen men han brukar hoppa upp igen. Hoppas lite att det här måendet skulle kunna vara ett tecken på att det närmar sig men har hört om många som mått illa mot slutet men att det ändå inte satt igång på länge så knappast händer det något här.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?