Inlägg från: Carla300 |Visa alla inlägg
  • Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

ThereseMariaH skrev 2013-08-25 18:01:34 följande:
    Var lite inne på att lära mig sticka och få ihop något sött till bebis. Det är ju något att sitta och klura med om man inte redan kan det då förstås. Men jag har inte gjort det ännu. Får se om jag börjar med det... :) Det verkar svårt så har dragit ut på det hehe. Finns ju hur mycket sött och fint som helst på denna sidan som man kan sticka. Finns även en guide med filmer hur man gör alla olika moment.www.garnstudio.com/lang/se/search.php

Lite tantvarning att sitta och sticka kanske ^^ men det är ju såå himla fint med stickade kläder! Skulle väldigt gärna vilja ha något av de plaggen, men man ska ju klara av och ha tålamod att göra dom också. 

Har redan stickat en hel filt åt honom. Började när jag var i vecka 7, blev klar för två veckor sen;)
  • Carla300

Jag är ju hemma med en 3åring och en 1,5åring på heltid så det får nog tiden att gå snabbare:) Men är också jobbigt ibland nu när man varken är smidig eller har mycket tålamod... Har fått sova bra också inatt så nu ska man väl orka med en ny vecka! Bf nästa vecka, tänk det:) Bf+5 nästa vecka också om det vill sig... Andra barnet kom på bf+3 så hoppas att vi får vår bebis senast nästa vecka!

• Carla300

Ja, nästa vecka är ju så nära nu!:) Det är ju bara en vecka dit. Men tror nog att tiden kommer att sega sig fram ganska ordentligt efter bf.

Idag har vi varit borta hela dagen så den har gått snabbt och varit rolig:) Tror nog att jag ska överleva de här sista dagarna ganska bra. Och nu har vi det så stökigt här så nu får bebisen inte komma ut ännu;) Håller på att möblera om lite så det är saker här och var.

Hur går det för er andra som närmar sig bf??

• Carla300

Stumpan84: Mitt sf mått är på lägsta kurvan nu och det startade på översta! Men var ju på ul för tcå veckor sen och då var allt bra med bebisen och han var ganska stor. Så man kan nog inte riktigt lite alls på sf måttet. Enligt sf mått och magomkretsen min skulle min förstfödde vara just över 3kg, men han var 4,15! Mitt andra barn fixerade sig aldrig och bm sa att den här inte kommer att göra det innan vattnet går heller. Och jag har supersega hinnor så ingen stor risk att det sker före förlossningen är i full gång:p Men min tapp är lite öppen och mjuk nu fastän huvudet inte är lågt alls...

• Carla300

Kände av någon slags foglossning i höften igår kväll men nu är det som bortblåst igen:) Skönt att få må bra. Jag har också illamående och halsbränna från och till men bara lite så jag ska inte klaga.

Idag är det en vecka kvar till bf! Det är inte mycket det:) Skulle nog bli väääldigt förvånad om han kommer före det. Idag står 6km cykeltur på schemat. 3 av dem redan avklarade. Har sonen i dagklubb 2,5h två gånger i veckan så måste skjutsa och hämta. Bra att ha något program inplanerat:)

Inga känningar alls idag förutom lite dålig mage men så har det varit två veckor nu så tar inte det som något stort tecken inte. Men jag känner mig (ännu) okej med att gå över tiden. Men hoppas att ni som mår sämre får era små snart!

• Carla300

Gaah, dessa humörsvängningar! Är så trött på dem. Har inte lust att prata eller umgås med någon just nu. Stackars treåringen min som är hemma med en så tråkig mamma. Ettåringen sover i alla fall. Och jag skulle helst ligga ensam hemma och trycka i mig godis. Ännu flera timmar tills mannen kommer hem... Är väldigt lättirriterad just nu. Konstigt hur det kan slå ner från klar himmel. Och så får jag dåligt samvete över hur snäsig jag är. Suck. Hoppas att det går över snabbt!

• Carla300
    Sarus85 skrev 2013-08-27 13:23:26 följande:
    Imorse kom vår lille pojke efter igångsättning. 3970 gram och 52 cm lång. Bf-7! Allt gick bra :)

Åh, stort grattis!!:) Jag är också bf-7 men blir nog ingen bebis här idag;)
  • Carla300

6 dagar kvar till bf. Ingenting här heller. Var en riktigt pissdag igår med mitt humör och bråkiga barn. Slocknade strax efter att de somnat och sen vaknade yngsta 5:30 och tyckte att det var morgon... Så idag kommer också garanterat att bli en dålig dag. Suck. Roligt att börja dagen då man vet det...

Har inget tålamod alls kvar känns det som och vet intr hur jag ska göra för att bygga upp det och humöret igen. Kan inte gå och vara såhär sur och tvär alla dagar som är kvar av graviditeten!

Hoppas att någon här får sin bebis idag!

• Carla300

Spännande madelenee!! Håller tummarna:)

Vi besökte öppna förskolan idag och fikade sen på stan med en kompis så jag fick tiden att gå bra idag i alla fall fastän det kändes hopplöst imorse:) Skulle inte klara av att sitta hemma ensam med barnen en hel dag. Måste ha något program för att behålla vettet:p Imorgon kör vi nog på ÖF igen!

På morgonen så vill jag bara att förlossningen ska starta men sen på kvällen vill jag sova;) På dagarna hinner jag inte tänka så mycket på förlossningen så det känns därför inte så jobbigt att gå och vänta nu. Hoppas bara innerligt att det inte behöver bli igångsättning sen och att bebisen inte blir så stor att han inte ryms i kläderna i st.50 som kag köpt...

• Carla300

Sara H: Synd att det inte lyckades... Du har mycket att fundera på nu!

Jag vill undvika snitt till varje pris och om min inte vänt på sig skulle jag ha velat föda vanligt. Men min bebis är stor och jag har gått över tiden med båda så inga goda förutsättningar... Men han vände ju på sig själv som tur var!

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?