• HaltaLotta

Gravida Jönköping BF höst/vinter -13/-14 *se hit*

Hej hopp!

En tråd för oss i och runtomkring Jönköping som vill prata och kanske träffas, gravida eller redan föräldrar! Välkomna hit!

The mind is everything
  • Svar på tråden Gravida Jönköping BF höst/vinter -13/-14 *se hit*
  • spring
    HaltaLotta skrev 2013-06-28 23:12:33 följande:
    Spring//// det blir en vecka i Barcelona :)
    Barcelona är fint att åka till. Antagligen får ni bättre väder där än hemma Ha det så kul!
  • JohannaSL

Hej tjejer!

Här är en till från Jönköping som väntar barn med BF 21:a november. Det var ju jag som uppmanade Halta Lotta att starta den här tråden och har sen helt missat meddelandet om det och tråden...

Men kul att se att det är fler som väntar barn runt samma tid..! hur går det för er andra, hur mår ni? Jag mår hyffsat, inte så mycket illamående längre däremot ont i fötterna, ryggen, väldigt trött osv.. Men nu är det ju snart semester iaf.

Kan väl även berätta att vi är relativt nyinflyttade i stan, bott här sedan våren 2011. Vi har en pojke sedan tidigare, född februari 2010 (som flera andra av er såg jag!). Jag jobbar på miljökontoret på kommunen. Vi har varit på RUL men har inte tagit reda på kön, bara att den lilla krabaten där inne såg ut att vara frisk :)

Ha det fint i det underbara vädret!

• HaltaLotta

Jag mår så toppen! Eller det har jAg gjort hel a tiden men ändå v 24 nu och mina största "problem" är att bebisen är så vild att det är svårt att somna ibland jobbigt va

Nästan väntar på att nåt smäller till snart, värsta Bamse foglossningen eller nåt.... Bara för att det varit så besvärS-fritt hittills.

Vi är på Öland nu på semeSter- blir en dag på stranden idag!! Skönt med varmt sommarväder!

• LinaRosenius

Hej. Vad roligt att det finns fler i närheten av där jag bor som också väntar tillökning i höst.
    Jag har BF 28 november. Bor utanför Jönköping (Skillingaryd) och skulle gärna lära känna fler eftersom jag har ganska få vänner och ingen vän som är gravid. Glad

• Sofie75

Hej, vad glad jag blev när jag hittade den här tråden. Vår bebis är beräknad till 7 december. Jag flyttade till Jkpg för 2,5 år sedan från Göteborg och känner inte så många här i stan. Jag är 37 år och det här är vårt första barn. I måndags var vi på MVC och då visade det sig att det inte ska bli ngn föräldrargrupp under hösten och jag blev så besviken! Men idag har jag ju hittat den här tråden och er Glad! Dessutom anmälde jag mig till Magbubbel imorse så nu känns det bra när jag hittade nya vägar. 

Vet ni om det finns annan träning för gravida än vattengympa här i stan, typ Friskis o Svettis eller liknande? Jag mår än så länge väldigt bra men känner att jag skulle vilja träna på annat sätt än bara promenader. 

• JohannaSL

Hej Lina och Sofie!

Vad roligt med några nya :0) skulle vara kul om tråden blev lite mer levande och vi kunde ses någon gång tycker jag!

Angående träning för gravida så finns det även yoga, jag ska börja en kurs om ca 2 veckor. Googla gravidyoga Jönköping så hittar du den :) jag ska också gå vattengympa i höst, men tror att det var en annan än magbubbel.

Hur mår ni annars? Jag måste erkänna att det är ganska kämpigt här. Mycket trött och ganska mycket sammandragninhar som stör lite. Ska till min BM till veckan så jag ska ta upp det då..

• JohannaSL

Såg nu att det är visst magbubbel som jag ska gå, vad roligt Sofie då kommer vi att ses där :) kan även säga att det går bra att kombinera med yogan för den är på torsdagar. Friskis och svettis har ingen särskild gravidträning, däremot har de endel olika pass för nyblivna mammor där man får ta med bebisen så det tänkte jag gå på sen.

• LinaRosenius

Åh vad roligt det lät med vattengympa. Jag tränar mest på gymet nu och lite promenader ibland, men nu när semestern är slut och jag börjat jobba igen så känns det som att man får pussla lite mer för att hinna med träningen. Jag mår väldigt bra i övrigt, blir väldigt trött ibland om jag är igång för mycket men annars har jag nästan inga problem.
    Skulle vara jätteroligt att träffas någon gång och få byta tankar och erfarenheter. Jag har ganska lätt för att gå vilse i allting som ska göras och planeras inför att bebisen kommer i höst.  

• Sofie75
    JohannaSL skrev 2013-08-11 13:19:55 följande:
    Hej Lina och Sofie!
    Vad roligt med några nya :0) skulle vara kul om tråden blev lite mer levande och vi kunde ses någon gång tycker jag!

Angående träning för gravida så finns det även yoga, jag ska börja en kurs om ca 2 veckor. Googla gravidyoga Jönköping så hittar du den :) jag ska också gå vattengympa i höst, men tror att det var en annan än magbubbel.

Hur mår ni annars? Jag måste erkänna att det är ganska kämpigt här. Mycket trött och ganska mycket sammandragninhar som stör lite. Ska till min BM till veckan så jag ska ta upp det då..

Tack för välkomnandet Johanna! Bra idé att ses, jag är på! Kul att du också ska börja på magbubbel om 2 veckor. Jag ska fundera på yogan. Sjunger i en kör på måndagar så jag får känna lite hur mycket jag orkar under kvällarna samtidigt är det skönt att förbereda sig fysiskt så mycket det bara går.

Jobbigt med dina sammandragningar Johanna, hur länge har du haft det?  

Hoppas vi kan få igång tråden nu när vi alla närmar oss förlossning o det enda man vill prata om är sin mage, känslan, förväntningar, dela erfarenheter etc. Sånt som inte alla nära kära orkar lyssna på hela tiden.,.. typ!

Svar på tråden Gravida Jönköping BF höst/vinter -13/-14 *se hit*