Inlägg från: JohannaSL |Visa alla inlägg
  • JohannaSL

Gravida Jönköping BF höst/vinter -13/-14 *se hit*

Hej tjejer!

Här är en till från Jönköping som väntar barn med BF 21:a november. Det var ju jag som uppmanade Halta Lotta att starta den här tråden och har sen helt missat meddelandet om det och tråden...

Men kul att se att det är fler som väntar barn runt samma tid..! hur går det för er andra, hur mår ni? Jag mår hyffsat, inte så mycket illamående längre däremot ont i fötterna, ryggen, väldigt trött osv.. Men nu är det ju snart semester iaf.

Kan väl även berätta att vi är relativt nyinflyttade i stan, bott här sedan våren 2011. Vi har en pojke sedan tidigare, född februari 2010 (som flera andra av er såg jag!). Jag jobbar på miljökontoret på kommunen. Vi har varit på RUL men har inte tagit reda på kön, bara att den lilla krabaten där inne såg ut att vara frisk :)

Ha det fint i det underbara vädret!

• JohannaSL

Hej Lina och Sofie!

Vad roligt med några nya :0) skulle vara kul om tråden blev lite mer levande och vi kunde ses någon gång tycker jag!

Angående träning för gravida så finns det även yoga, jag ska börja en kurs om ca 2 veckor. Googla gravidyoga Jönköping så hittar du den :) jag ska också gå vattengympa i höst, men tror att det var en annan än magbubbel.

Hur mår ni annars? Jag måste erkänna att det är ganska kämpigt här. Mycket trött och ganska mycket sammandragninhar som stör lite. Ska till min BM till veckan så jag ska ta upp det då..

• JohannaSL

Såg nu att det är visst magbubbel som jag ska gå, vad roligt Sofie då kommer vi att ses där :) kan även säga att det går bra att kombinera med yogan för den är på torsdagar. Friskis och svettis har ingen särskild gravidträning, däremot har de endel olika pass för nyblivna mammor där man får ta med bebisen så det tänkte jag gå på sen.

• JohannaSL

Vad roligt att höra att ni också skulle vilja ses :) vi kan väl planera in en träff om några veckor? Jag börjar om att jobba efter semestern imorrn och det kommer nog bli tufft efter att ha kunnat vila mycket i 4 veckor. Men jag hoppas att det ska funka bra..

Jag har haft sammandragningar i några veckor, är i vecka 26 nu, och tycker att de har blivit frekventare och tydligare. Jag antar att det inte ska vara någon fara men jag ska ändå ta upp det med min BM.

Härligt att höra att ni mår bra :) vi köpte faktiskt en vagn idag, känner mig supernöjd och förväntansfull!

• JohannaSL

Ja, visst är man tröttare än man kunde ana att man skulle vara?
    Kan verkligen inte minnas att jag var såhäär trött när jag var gravid med sonen men då pluggade jag och bestämde mer över min tid själv.. också hade jag ingen 3-åring att ta hand om samtidigt..

Har iaf förhoppningar om att vattengympan och yogan kanske kan göra att jag blir lite piggare. Om inte annat så ska det bli himla skönt att göra nått bara för min skull och få koncentrera sig lite på vad som komma skall :) Guud vad jag längtar ibland, 3 månader kan kännas som en evighet bort!

Vad roligt att du också ska gå på yogan Spring! Det är på Myoga jag ska gå också ja. Har bara gått lite sporadiskt på yoga innan, på friskis och svettis, men jag gillar verkligen träningsformen och tror att den passar perfekt när man är gravid. Hoppas på att andningsövningar m.m. ska kunna komma till hjälp vid förlossningen sen :)

• JohannaSL

Synd HaltaLotta! Inte sugen på vattengympa då? Iofs inte alls samma sak men magbubbel verkar jättemysigt med mycket prat om förlossningen och träning + avslappning i bassängem :)

• JohannaSL

Välkommen Mjupp! Vad härligt med tvillingar, är det dina första barn?

Vi köpte en brio sing, begagnad. Har hört och läst både bra och dåligt om den men gillar den jättemycket själv. Bara den gröna fina färgen hade kunnat få mig på fall ;) sen fick vi även med babyskydd som kan fästas direkt på chassit och en ståbräda så det kändes som att vi gjorde värsta klippet. Är verkligen ingen barnvagnsnobb, vill bara att den ska vara snygg, praktisk och inte för dyr. Då är blocket bra :)

Känns som att vi hunnit med att fixa mycket i god tid den här gången, vaggan står redan bäddad i vårt sovrum.. men det beror nog mest på att vi har haft semester och tid att fixa, det är ju inte direkt bråttom ;)

• JohannaSL

HaltaLotta: fy vad jobbigt det låter! Är glad att mitt jobb bara frestar på humöret ibland.. Det räcker liksom att ha en 3,5-åring hemma med den tålamodsprövning som det innebär varje dag ;) hoppas att du har en bättre dag idag!

Spring: vi kikade också på vagnar från Polen litegrann, verkar ju vara riktigt bra priser och säkert bra vagnar. Spännande att höra vad ni tycker sen.

LinaRosenious: måste tyvärr säga att utbudet på mammakläder i Jönköping är under all kritik, HM är de enda som säljer vad jag vet.. Du får spana på nätet istället, kanske någon som har tips på nån bra sida? Har själv typ enbart handlat på HM, inte så kul men prisvärt och helt ok tycker jag.

Vad tror ni om träff snart då? Vore jättekul! Tid/plats?  Någon som har något förslag?

Imorrn ska jag till min BM för första gången sen vecka 12 (är i vecka 26 nu), ska bli riktigt spännande!

• JohannaSL

Nu har jag varit hos barnmorskan och allt såg bra ut, sf-mått 26 (tror jag det va), blodsocker 5,4, hB 125, hjärtljud 150.. vikten kollade hon inte men jag vet att det är + 7kg. Pratade lite förlossning och annat smått och gott, fick även lämna urinprov för att kolla urinvägsinfektion då jag tycker att jag kissar heeela tiden. Vet att det är "normalt" men känns ändå skönt att kolla. Pratade om mina sammandragningar och fick tid för ett läkarbesök nästa vecka för att kolla så att livmodertappen inte är påverkad. Inatt (och vissa nätter innan..) har jag vaknat av sammandragningar som gör ont. Känns faktikst lite oroväckande så det känns bra att få kolla upp det..

Angående träff så ses jag gärna kvällstid, jobbar dagtid (till 16-17) och om inget händer så jobbar jag fram till någon vecka innan BF. Verkar som att tisdagar och torsdagar inte passar så bra, men kanske en onsdagkväll här framöver då? Vad tycker ni? Ses på något fik eller liknande?

• JohannaSL

Vad tror ni om onsdag om två veckor? Den 28/8? För min del går det lika bra att ses klockan 18 om det passar bättre så det inte blir stressigt att hinna ta sig efter jobbet. Förslag på mysigt fik?

Svar på tråden Gravida Jönköping BF höst/vinter -13/-14 *se hit*