Inlägg från: Nathis |Visa alla inlägg
  • Nathis

Första barnet - BF januari 2014

Midsommarflickan skrev 2013-08-07 21:41:05 följande:
    RUL i morgon förmiddag. Har ju sett sprattel innan men vi känner oss ändå som dagen innan julafton!
    Har fått mig en slev av de berömda "kommentera magen"-kommentarerna på ett icke positivt utan förebrående/förmanande sätt och är lite nere och irriterad....blääk! Försöker att inte ta åt mig.

ooh vad spännande!:) tråkigt att folk håller på så!
    hundenhubbe skrev 2013-08-07 22:01:52 följande:
    Tack! Kände bebisen idag tror ja så nu känns de lite bättre! Jag har den 19 augusti så snart är väntan över! :D
    Dreamingbig skrev 2013-08-08 00:34:06 följande:
    Idag kände ja det där "fladdret" eller som att det var en "nerv som ryckte till ngra ggr" min mans faster sa att det var bebisen:) är i v 16+6! UL nästa vecka:)
    åh va roligt, längtar tills jag får känna Bebisen!:)

• Nathis
    Smulan 82 skrev 2013-08-08 10:26:26 följande:
    Nu har min lilla verkligen vaknat så mysigt och konstig känsla samtidigt. Undra när sambon kan känna barnet borde juh vara snart tycker jag. Längtar till rul och hoppas verkligen få se könet bara för jag är så nyfiken har läst om era rul och verkar inte så lätt o se könet alla gånger inte för att det igentligen är hela världen. Jag har hittat en skit snygg jacka som jag verkligen vill ha men inser ju att den kommer vara för liten om någon månad men den kommer juh passa efter bebisen är född så kan man inte köpa den då? Hur gör ni nu med kläder är det bara mamma kläder ni köper eller går ni upp i storlek? Jag har inget som är bekvämt eller snyggt på längre förutom mina mamma jeans alla överdelar är för små både pga bröst och mage fast kul brösten växte från 70 b till 70 d :) men blev lite förvånad när jag gick förbi ett skyltfönster och såg mig själv såg inte riktigt ut som mig. Hur mår ni alla idag? Hopas allt är bra!

De låter super mysigt!:D vill också väldigt gärna veta:) klart du kan köpa jackan, tycker jag iaf:)

Jag har typ bara köpt ett par mamma leggings resten i större stl bara men ska nog köpa lite mera mammakläder snart också, ganska svårt de där tycker jag, behöver köpa ny BH men vet ej vad för nån för att den ska passa bra, hum:P
    De e bra här hur e de med dig?:)
    Litchie skrev 2013-08-08 10:57:44 följande:
    Jag har gått över till i stort sett bara mammakläder, tycker dom är snällast mot magen :) har även köpt en fin mammaparkas som jag gladeligen fortsätter använda i vår för att den satt så fint även på ickegravida! Däremot är det dethär med vinterjacka, hur gör alla där?

Våran lille var verkligen vild och körde yoga hela rul! Ena sekunden benen neråt och nästa upp över huvudet, haha! Men när hon skulle kolla könet visade han upp sig minsann, ett helt magiskt ögonblick :)
    De där med vinterjacka har jag också funderat på vet ej vad jag ska göra, kan man ha sin gamla fast öppen hela vintern eller dör man då?:P
    ååh vill också se, på torsdag e de dags!:D

• Nathis
    Litchie skrev 2013-08-08 21:36:51 följande:
    Tjejer! Har ni tagit hem familjelivs nya app? Jag är så lycklig att man kan både ladda upp bilder och citera direkt på telefon! :)

Finns de för samsung nu?:)
  • Nathis
    EmelieB91 skrev 2013-08-11 23:12:20 följande:
    18+1 idag och jag kände precis de första sparkarna!!! Låg ner och höll fingrarna tryckta mot magen och fick då fyra små sparkar/knuffar till svarSkrattande det känns mycket bättre nu inför rul på onsdag.

ååh va mysigt!:D
  • Nathis
    tinis skrev 2013-08-12 11:06:14 följande:
    Idag har vi varit på RUL Skrattande
    Åhhhh lilla bebisfisen!!!!! Allt såg jättebra ut o vi fick världens trevligaste o gulligaste BM, åh jag är så glad Glad
    O älskade lilla sambo såg så glad ut hela tiden, sötfiningen.
    Vi frågade om BM sett om det var en flicka eller pojke när hon var klar med alla mätningar men hon hade inte sett det men kunde ta reda på det. O så kolla hon lite, jag vågade inte titta på skämen hahaha Men iaf så sa hon att hon tyckte och trodde att det är en liten pluttflicka HjärtaHjärtaHjärtaSolig Åh vad jag går sönder en smula av lycka!!!!
    Vet att det inte är 100% men en liten flicka, vill bara skrika ut det hehe

Lägger upp bild lite senare i andra tråden Baby

Hoppas alla har det bra!

vad bra att ni e nöjda med eran Bm:D de e stort de dära, jag längtar till vårat!:D:D
  • Nathis
    tinis skrev 2013-08-14 15:40:17 följande:
    Idag är en bra dag på jobbet om man är gravid. Regn o rusk ute = soffa, te o Sagan om Ringen

hehe låter ju som en superbra dag!:P
  • Nathis

Grattis till alla er med lyckat RUL!:D så spännande allt de här! imorgon är det våran tur!:D:D

• Nathis
    Flikkan skrev 2013-08-15 02:54:47 följande:
    Nu har jag köpt vagn! 
    Som jag suktat efter att köpa denna vagnen av en vän.
    Men nu har jag iaf min Emmaljunga Duo Edge :) 
    1500kr
    Dock lånad bild men är nästan finare än på bilden!

å vad roligt, vi har också beställt en Emmaljunga edge duo :)
    Lunda skrev 2013-08-15 10:17:12 följande:
    idag har jag gått precis halvvägs. V 20+0 Gravid
    Igår var jag på Skroten i Skene och köpte tyg som jag ska sy sängkläder av. Hittade även två fina påslakanset till spjälsäng som kostade under 100 kr. Nu måste jag sluta handla på ett tag för nu känns det som det står bebisgrejer överallt Glad
    Vi åt på thai restaurang och det gör jag nog aldrig om. Min mage har aldrig tyckt om stark mat och det gjorde den inte heller denna gång, vilket resulterade i många toabesök på kvällen Skäms.
    Blev så orolig för om bebis kunde fara illa av stark mat men jag har läst mig till att den enda gången de säger man ska undvika det är om man har halsbränna. Så bebisen har inte ont av det, Man går ju och nojjar över lite allt möjligt när man inte vet säkert. Men nu vet jag det iaf, även om jag inte har tänkt prova på stark mat mer Glad 
    grattis till det!:) åh önskar att jag hade symaskin så jag också skulle testa på att sy till bebisen, men för tillfället håller jag på å broderar( för första gången på många år!) :)

• Nathis
    svalan skrev 2013-08-16 09:57:54 följande:
    Åååå nu har jag fått se lillgrodan, hade RUL idag och allt såg finfint ut :) BF var samma typ  som innan, 10/1. Såå glad och lättad. Hen låg och sparkade och flaxade med armar och ben, fick några söta bilder!

Lycka till alla ni andra med RUL idag!

Grattis till lyckat RUL:D då har du BF dan innan mig ;)
    martinajulia skrev 2013-08-16 11:01:52 följande:
    Någon mer som ska börja äta järntabletter nu? Jag skulle nog ha börjat i måndags men hade typ glömt så var o köpte det på apokteket igår. Jag har aldrig ätit järntabletter tidigare så får väl se hur magen reagerar på det, tur att de  åtminstone bara ska tas varannan dag...Ska börja ta de nu på måndag tänkte jag. Ska på bröllop i helgen och vill helst undvika eventuella problem med magen då. Ha läst att några kan reagera väldigt starkt på de där tabletterna och fått byta till annat ist men vi får se helt enkelt.
    Jag började med dom redan i vecka 6, dom jag har smakar skit, tar dom också typ varannan dag. DE som e jobbigast, iaf med dom här tabletterna är att man inte får äta 2 timmar innan man tar dom och man får ej äta efter en timma efter man ätit dom, de tycker jag e jättejobbigt att tajma in, men nu tar jag dom om jag vaknar på natten eller direkt på morgonen:)
    Flikkan skrev 2013-08-16 17:29:52 följande:
    Ja det är så roligt, dock har jag inte hämtat det ännu. Men vet inte varför man är så ivrig för jag kommer ju ändå inte få använda den på flera månader och den ska ställas undan ändå :p
    inte vi heller den får vara i affären( i kartong?) fram tills deccember tror jag, men iaf känslan att ha en vagn som sin lilla bebis ska få ligga i om några månader!:D:D

• Nathis

Igår var vi på RUL, vi har fortfarande samma BF 11 januari:)  Hon sa att allt hon kunde se såg bra ut och vi ska få en liten pojke! vi e så glada:D:D

Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014