Inlägg från: Nathis |Visa alla inlägg
  • Nathis

Första barnet - BF januari 2014

Hej hej! Idag ska jag gå på KUB e jättenervös hoppas verkligen att vår bebis lever och att den e frisk. 
    Har haft lite ont vid sidorna av magen lite till å från som håller i sig ett tag men sen släpper det, är de normalt eller kan det betyda att nått är fel? 

• Nathis
    Smulan 82 skrev 2013-07-03 10:13:54 följande:

Kul att du skall få se fostret idag :). Förstår hur du känner och att du är nervös men det kommer gå bra. Jag får också ont i sidorna ibland och ibland känns det som håll vet inte heller om det är normalt men har tänkt som så att så länge det inte blir värre och jag vilar eller går långsammare och det släpper så är det nog bara ligament eller växtvärk. Berätta gärna hur det gick sedan :) jag har mitt kub imorgon :)
    tack! Skönt att jag inte e ensam :) hoppas på det bästa!:) de ska jag göra, å så roligt!=D
  • Nathis
    FrökenBlå skrev 2013-07-03 10:24:27 följande:
    Jag håller med dig Mariafii, man kan inte vänta hur länge som helst på att det ska passa. Men innan var jag nyutexaminerad och det var ganska svårt att få jobb inom mitt område, min sambo hade det svajigt på jobbet pga varsel etc, men idag är det ett helt annat läge där jag om jag vill kan välja och vraka bland jobben och sambon har jobbat länge på sitt och därför sitter ganska säkert.

Jag är i v. 12 (11+5), skönt att höra att tröttheten skulle kunna börja avta!!
    Jag har också haft ont i sidorna till och från, ibland som hugg och ibland lite molande. Har dock inte varit så nervös för det, tar det som ett tecken på att det växer där inne Glad  
    va skönt:)
    Bra inställning! :)jag va inte nervös från början men min mor gjorde min de;) inte med meningen dock;)
    Midsommarflickan skrev 2013-07-03 12:46:27 följande:

Också på väg till KUB-ul idag med skräckblandad förtjusning...
    Ooh va roligt, hur gick/ kändes det?:)

• Nathis
    Smulan 82 skrev 2013-07-03 10:13:54 följande:

Kul att du skall få se fostret idag :). Förstår hur du känner och att du är nervös men det kommer gå bra. Jag får också ont i sidorna ibland och ibland känns det som håll vet inte heller om det är normalt men har tänkt som så att så länge det inte blir värre och jag vilar eller går långsammare och det släpper så är det nog bara ligament eller växtvärk. Berätta gärna hur det gick sedan :) jag har mitt kub imorgon :)
    Det gick bra på KUB:et :D fick se vår bebis ooh så häftigt! Hjärtat slog och risken för Down var låg å va på 1:20000 så e nöjd:) blev flyttad två dagar så har nu BF 11/1-14 ist för 13/1.14 :) Fick med mig fyra bilder hem, så söt!(fick dom gratis) 
    Hoppas eran dag har varit lika bra som min =D=D 
  • Nathis
    Evelina84 skrev 2013-07-10 20:36:44 följande:
    Hej!

Har två funderar och skulle så gärna vilja ha era tankar och funderingar.

Vi har KUB-test nästa vecka, känns jättenervöst! Jag har sista tiden börjat oroa mig för diverse sjukdomar och har läst för mycket på nätet om vilka sjukdomar och kromosomfel som finns. Är no oroliga, hur har era tester gått?

Jag går på semester på fredag och blir sedan borta i 5 veckor. Jag hade planerat att berätta för min chef den här veckan då jag vill att hon är den första som vet på jobbet. När jag kommer tillbaka lär ju magen synas och kollegor börja fråga. Nu har min chef blivit sjuk, så är så stressad över om hon hinner komma tillbaka innan fredag, Gah, hur skulle ni göra om min chef inte hinner dyka upp innan jag går på semester??     

Tack för detta härliga forum! 
    hej:)

joo jag var jättenervös innan mitt KUB-test jag med å nojjig men de gick bra fick 1:20000 så jag blev nöjd å är nu inte lika orolig när jag väl har fått sett bebisen:D

Om hon nu inte skulle hinna komma tillbaka, kan du kanske ringa henne å säga aat du behövde prata med henne innan du går på semester, så vet hon ju iaf om att du är gravid:)    
  • Nathis

Heejsan på er, hoppas ni mår bra å njuter av eran graviditet!:)
    Jag har varit utan dator nu, efter som min gamla bara la av så har knappt kunna skriva nått, men nu har jag äntligen dator å kan återvända till er!:) 

Själv har jag gått in i vecka 15 14+1 idag å tycker att veckorna går ganska så fort. Har semester just nu å i 3 veckor til,l så jag kan ladda upp inför en ny termin på jobbet innan man blir hemma med bebis :)  Jag e så nyfiken på vad de kan vara för liten filur i magen å e så sugen på att köpa en massa saker till bebisen, oavsätt vad de blir för kön kommer vår bebis ha en MASSA elefantsaker/kläder haha

Kram på er:D 

• Nathis
    FaN skrev 2013-07-15 12:04:55 följande:

Jag behöver ett råd! Jag har sådan galen beslutsångest!

Vi har träffat vår BM två ggr. Jag har inte riktigt fått förtroende för henne, Dels för att hon verkar lite snurrig men också för att jag första gången jag träffade henne berättade om att jag hade klåda i underlivet som jag trodde var svamp men att jag verkade tåla cenestensalvan (heter den så?) Hennes ända svar var: Det är herpes. Jag höll på att trilla baklänges. Varken jag eller min sambo har haft herpes tidigare och jag har inte några symtom som tyder på det, mer än klådan. För min del har det varit många sådana småsaker. För min sambos del så får hon honom att känna sig utanför och inte delaktig. Han blir bara tilltalad som pappan och ofta blir han förvisad till ett hörn eller som förra gången väntrummet.

Vi har diskuterat att byta till en privat MVC istället men jag kan inte bestämma mig. Sambon stöttar mig oavsett vad jag väljer bara jag mår bra men jag vill att han också ska må bra.

Överreagerar jag eller? Vi är inskivna sedan förra veckan men jag har pratat med den privata MVC och de lät väldigt trevliga och sa att det inte var något problem alls att byta. Jag inbillar mig att de privata är lite med servicemindade och tillmötesgående men jag har ingen erfarenhet alls av detta. I normala fall undviker jag allt vad sjukvård innebär och håller mig ifrån det så länge jag bara kan!

Vad hade ni gjort? Hade Ni bytt eller stannat kvar? Jag känner mig som en gnällig unge som aldrig blir riktigt nöjd...

If jag var du skulle jag nog bytt BM, man vill ju känna att de ska bli roligt att gå dit och att både mamman å pappan e med i samtalen osv.
    Evelina84 skrev 2013-07-15 12:08:57 följande:

Tack för dina omtänksamma ord! Min chef hann komma tillbaka innan jag gick på semester, så nu har jag berättat =) Nu väntar vi på Kub-testet. Vilket bra resultat, åh vad skönt det måste kännas. Hur gammal är du?
    Jaha va skönt! de går nog bra:) joo de känns jätte skönt faktiskt:) jag är 22 dudå?:)

• Nathis
    Evelina84 skrev 2013-07-15 21:20:04 följande:

Vad ung du är! =) Jag är så pass gammal som 28 =).
    haha äh;P okej, hade jag ju kanske kunnat räkna ut, de stog ju typ i ditt namn:P

• Nathis
    tinis skrev 2013-07-28 09:20:22 följande:
    Jo jag tycker det låter bra iaf Va rolity att det är fler som planerar inför dop så tidigt. Vi har dock inga namnförslag än hhaha Hur går det för er andra med det?

spännande med planering av dop!:) Vi har bestämt namn, blir nog Anton eller Emelie:)
  • Nathis
    Smulan 82 skrev 2013-07-29 14:52:17 följande:
    har varit och lyssnat på bebis hjärta idag och det lät som en galoperande häst. Så barnmorskan tror det är en tjej =)

allt såg bra ut och nu är det fem veckor tills jag skall dit. Men närmare RUL nu även om jag tycker det går långsamt tills den 20 augusti.

hoppas ni alla mår bra och har det bra nu skall jag njuta av min första semester dag =)

ååh va roligt:) har inte hört hjärtat på vår bebis ännu. Kanske får de vid rul eller nått?:) HAr mitt 15 augusti:)
    Njut av semestern!:)

Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014