Inlägg från: Nathis |Visa alla inlägg
  • Nathis

Första barnet - BF januari 2014

Idag har 50% av graviditeten gått :O tycker de gått jättefort!
      Igår kväll var vi på gröna lund med min sambos släkt å kollade på Magnus Uggla, haha va lite kul ändå;P Har varit ganska mycket denna helg å nu har jag börjat blivit sjuk, hals ont blää menmen idag ska jag bara ta det lugnt i soffan heeela dagen de tycker jag man förtjänar:)

Hoppas ni har de bra alla blivande mammor:)

Kram   

• Nathis
    vilja89 skrev 2013-08-24 16:46:31 följande:
    Idag firar jag och min kille 6 år. <3 På väg till en restaurang just nu. :)

Grattis, hoppas ni får det mysigt!:D
    Fjällan skrev 2013-08-24 22:03:52 följande:
    Debbie ber om ursäkt att jag valde att posta den i denna tråd. Vi är ju flera som gjort eller ska göra RUL i dagarna så jag tänkte om någon kanske fått reda på nått liknande!
    Skrev även en egen tråd om detta för att kanske få mer respons!

Jag väljer att gå ur denna tråden nu och önskar alla lycka till med sina graviditer och framtida bäbisar :)
    Nähmen man får väl skriva å fråga vad man vill här? stanna!:)
    AnnaCarolina skrev 2013-08-25 00:02:05 följande:
    Hej alla!

Imorrn går jag in i vecka 20 (19+0) men jag har ännu inte känt några rörelser såsom sparkar. 
    Det enda jag kan säga att jag känt är att det har "kittlats" i magen, är mitt första barn så har väldigt svårt
    att avgöra vad som är bebis eller inte.

Bör jag vara orolig för att inte ha känt av några sparkar än?

Hoppas ni alla andra mår bra och njuter av er graviditet!

Kram! 
    Jag har inte heller känt nått ännu å är i vecka 21 (20+0) och de e nog ganska vanligt, jag har min moderkaka i framvägg å de gör så att de kan ta längre tid att känna bebisen, kanske du har det med? du behöver nog inte oroa dig, de kommer snart:)
  • Nathis
    Tokfrans skrev 2013-08-25 00:29:34 följande:
    Inte ska du va orolig :) är i v.18 och har just börja känna sparkar och detta är första barnet (har dock ingen mage och inte en framåtlutad livmoder, den är på sidan :P ). Men alla är olika vissa tidigt andra runt v.20-24 så ora dig inte, de kommer när du minst anar de :))

Eller livmoder kanske de va? haha e ny med allt detta så vet ej om de va moderkakan eller livmodern som var i framvägg:P
  • Nathis
    Flikkan skrev 2013-08-25 18:17:00 följande:

Det var det jag också tänkte på men jag är så osäker :)

hum klurigt de där:P
  • Nathis
    vilja89 skrev 2013-08-25 18:42:45 följande:
    Det brukar vara moderkakan som ligger i framvägg eller bakvägg av livmodern. :) Har jag fattat det som.

dåså då tänkte jag rätt från början, lite snurrig bara;) tack!
    goaround skrev 2013-08-25 22:59:52 följande:
    Vad kul att vi alla kommit en bra bit in i graviditet nu :)
    Jag tänkte fråga om det är fler om planerar barn tätt inpå varandra?

Jag o min sambo vill ha två tätt.
    Vi tänkte försöka "göra" bebis nr 2 i maj nästa år. Det blir 4 månader efter första bebisen. :)
    vi har pratat å funderat lite men inte bestämt oss, skulle villa ha tätt tror jag:) mysigt att ni har bestämt er för tätt:)

• Nathis

rufsatufsa skrev 2013-08-26 12:26:37 följande:
    Hej tjejer. Jag vill varna lite för att äta för mycket lakrits under graviditeten, har läst att det inte är bra. Prova att googla på det. Jag kan inte länka till länken där jag hitta det då jag skriver från min iPhone.

får man inte äta typ 60gram/dag?:)
    Natalie87 skrev 2013-08-26 13:42:30 följande:
    Ja vi var också i Barkarby i onsdags, var där kring 17.30 tiden och var bland de sista som blev insläppta. Lite skönare för då var det inte heelt proppfullt med folk.. men kön till kassan tog ett tag..

Ja både vagn, bilbarnstol och den sista bärselen fick vi tag på. Kanske åker tillbaka en sväng i veckan och kollar om de ökat rabatten så kanske man kan köpa lite småsaker.. Men lite tråkigt för det mesta på Barnens Hus var antingen rosa eller blått, och då vi inte vet kön så blir det inte så mycket att välja på.
    aha, då kanske vi sågs därinne då;P joo vi kom kanske 16.30 å redan då tyckte jag de va ganska tomt på grejer:) men bra priser!:) var du där nått mera? dom hade väl bara öppet ons/tors?:)
    Natalie87 skrev 2013-08-26 13:54:17 följande:
    Idag ska jag på första "mammagrupp" träffen. Ska bli kul att träffa andra tjejen som väntar barn i ungefär samma vecka, och som bor i samma område som mig. Vet dock inte alls vad som kommer ske under denna träff. Har någon av er varit på mammagrupps träff än?
    tinis skrev 2013-08-26 14:15:16 följande:
    Va roligt med mammaträff! Här kommer det inte ordnas ngn förrän i november Obestämd Men är det bara du och en till?
    å vad spännande! Har också mina träffar i nov/dec:)

• Nathis
    tinis skrev 2013-08-26 19:44:52 följande:
    Jag tror också jag läst 60 gram men en påse Gott o Blandat är typ 200 Förvånad Så svårt att motstå haha Men man behöver ju inte äta det allt för ofta Tungan ute

haha man får dela påsen på 4 eller nått så man ej överstiger då haha;)
    LitenKnodd skrev 2013-08-27 01:32:19 följande:
    Fick nytt jobb i somras, men börjar inte förrän i slutet av september. Ville ju inte komma till nytt jobb med stor mage, hade känts som om jag lurade dom.. Så idag åkte jag och träffade två av mina chefer. Skakade i bilen på väg ner, jättenervös för vad dom skulle säga, om jag skulle få börja jobba eller återigen bli arbetslös/vikarie i skolan.
    Min nya chef utbrister: ÅÅÅH GUD VA ROLIGT!!! Grattis!! Kan tillägga att min nya chef är en kille i typ 35-års åldern, så reaktionen var väldigt oväntad. Han sa till mig att jag får jobba så länge jag orkar, sen fixar dom in en vikarie när jag är mammaledig och sen är jag välkommen tillbaka. Ungefär där kommer chef 2 in, hon är typ 50 år och ser sträng ut. Även hon utbrister grattis!
    Tror jag hamnat på världens bästa arbetsplats... :)
    Nedräkning till onsdag, då är det dags för RUL, är i v 20 (19+1 idag).
    skönt att dom blev så glada för er skull och att dom verkar ha bra lösningar å allt, superchefer!:)
  • Nathis
    Martini92 skrev 2013-08-27 16:06:55 följande:
    Yaaaaaaay hoppar av lycka * 
    Jag fick just samtal av bemanningsansvarig från vikariepoolen å ska nu på inskrivning på måndag så ja får jobba på förskola istället för att stå på café hela dagarna :D Skulle blivit arbetslös nu i september så en sten lyftes från bröstet! Nu i höst blire förskolebarn och körkort, nu kör vi !!

Grattis, vilken tajming!:D jobba på förskola är härligt!:)
  • Nathis
    annadenise skrev 2013-08-28 11:00:46 följande:
    jag gick in i v.22 idag..jippiee:) däremot har jag ännu inte känt bebisen...inte ens en liten buff eller spark. Jag var hos bm i torsdag för att ta blodprover och hjärtat tickade på så fint:) moderkakan är i framvägg och de kan därför dröja 1-2 v till innan jag känner sa bm...hoppas jag får eb buff snaaart:)

jag går in i vecka 22 idag å har inte känns bebisen ännu, längtar som en tok:) har också moderkakan i framvägg:)
    Natalie87 skrev 2013-08-28 14:04:08 följande:
    Hej!
    Det här med att moderkakan ligger i framvägg eller bakvägg... Förutom att man känner sparkar mindre och senare med moderkakan i framvägg, finns det några skillnader vid födsel? Är det mer komplicerat att föda med moderkakan fram eller bak? Förstår att ni, som mig, är först föderskor.. Men någon som läst om det eller fått höra av vänner eller barnmorskan?
    Hum har jag inte änns tänkt på:O

Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014