Inlägg från: Nathis |Visa alla inlägg
  • Nathis

Första barnet - BF januari 2014

K87 skrev 2013-09-18 18:15:24 följande:
    Nu är farmor död :(

:( kramar till dig!
  • Nathis
    sp4rk4 skrev 2013-09-18 21:07:01 följande:
    Hej! Jag hoppar in i tråden här lite... Jag är gravid i 24+2 idag (bf 5 januari) och funderar om det är någon annan som känner sparkar över hela magen? Står att livmodern ska sträcka sig tre cm ovanför naveln men jag kan känna tydliga sparkar upp mot revbenen samtidigt som väldigt långt nere mot underlivet. Någon annan som upplever samma sak?

Välkommen hit in till oss!:)
  • Nathis
    tinis skrev 2013-09-19 19:47:56 följande:
    Idag var vi o kollade på vagnar igen o det står mellan Emmaljunga Super Nitro eller Edge duo combin. Edgen är lite stor. Vi bor på andra vånging utan hiss med loftgång så måste  varje gång bära upp vagnen. Dom är så fina!!

jaha okej, joo jag kan förstå att de blir lite jobbigt att behöva bära upp vagnen varje gång, men håller med fina vagnar!:)
  • Nathis
    LillaBo skrev 2013-09-19 22:37:20 följande:
    Hej allesammans :) Jag hoppas att det är okej att jag hoppar in här med er såhär i mitt i allt. Jag väntar första barnet och är beräknad 04 januari :) I måndags (24+1) var jag hos min bm och hon mätte mitt sfmått till 26. Är lite nervös över detta då jag ligger precis under översta strecket på kurvan. Betyder detta att jag kommer få en gigantisk bebis?

välkommen hit!:) har tyvärr ingen koll på de, ´har inte mätt mitt sfmått ännu.
  • Nathis
    Lunda skrev 2013-09-22 13:51:11 följande:
    Någon som har köpt eller kollar på skötväska? 
    Det är ju en hel djungel (precis som allt annat). Jag har hittat två som jag är väldigt förtjust i. 
    Den ena är en Oioi Carry All Buffalo Röd. Älskar att det har många olika fack och bra till behör men den kostar 1299 kr. Finns dock på jollyroom för 899 kr just nu.
    Den andra är en Ryco Sienna. Den ligger på lte humanare 499 kr men den har bara ett stort fack.
    Båda är riktigt snygga och går att använda som en vanlig handväska oxå om man behöver en lite större.
    Har beslutsångest.
    Vad är viktigt för er i letandet efter den perfekta skötväskan? 

När vi beställde våran vagn, beställde vi även skötväskan som "hörde" till vår vagn:)

Skönt att jag slapp skötväskdjungeln!:P viktigaste för mig är att den har många fack å är tillräckligt stor för att allt ska få plats som man behöver ha med sig!:)
  • Nathis
    Dreamingbig skrev 2013-09-22 18:33:49 följande:
    Har BF 25 januari!! Har hittat en bra barnvagn bugaboo cameleon 3 för 6500:- där massa tillbehör ingår.frågan är:är det för tidigt att köpa vagn nu?? Hur har ni gjort??

ooh najs, köp den! de e inte för tidigt, vi beställde vagnen för några månader sen;)
  • Nathis
    Sante skrev 2013-10-01 07:54:21 följande:
    Någon mer här som måste gå och kissa typ hela tiden.? Värst på natten bara jag vänder på mig så måste jag gå på toa. Visste att de skulle bli mycket spring på toa men de här. Haha. Känns som jag knappt hinner lägga mig fören de är dags igen. ;)

jooo här har du en till! blir galen på mig själv:P känner igen att jag knappt hinner lägga mig fören de e dags för toa igen;)
    FrökenBlå skrev 2013-10-01 08:41:27 följande:
    I början av graviditeten fick jag springa mkt på toa, men det har varit lugnare med det en period nu. Men sedan nån vecka sen har jag fått börja springa lite mer igen..dock inte lika mkt som du Sante..!

Jag har börjat få kramp i vaderna om nätterna, jättejobbigt! Är det nån mer än jag som fått detta? 
    jag har börjat få de för nå veckor sen, gör jääävligt ont, å ofta har jag fortfarande ont där under dagen som idag, känner fortfarande av de när jag går, konstigt?:P

• Nathis
    Litchie skrev 2013-10-02 15:49:16 följande:
    Viker små små kläder till lillens byrå, huga! Bara jag som fortfarande har svårt att förstå? :)

Måste få lite hjälp, åkpåse! Har ni köpt? Eller vet ni vad ni ska köpa? Tycker det är galet svårt vilken man ska välja och hur tjock man ska välja. Det är ju inte så att vi kommer vara ute och gå när det är -30 plus att man har ju vindtätt lock på vagnen. Skulle vara skönt att bolla lite då vi är lite i samma sits allihopa :)

när jag beställde vagnen beställde jag även en åkpåse, den som hörde till typ, vet ej hur tjock å så den är, de var ju bara den dom visade?:P
  • Nathis

Jag har gått in i V. 26 25+3 idag:) ca 3,5 månader kvar till BF å de tycker jag känns lite overkligt, tiden har gått såååå fort, men de e roligt:)

I måndags kände min älskling sparkarna för första gången å de va hårda å många sparkar i rad!:D

Hoppas de e bra med alla er!
    Kram  

• Nathis
    3lin skrev 2013-10-02 18:15:38 följande:
    Hej alla!
    Har följt denna tråden ett tag men kände nu att det var dax för mig att göra ett inlägg och presentera mig:)
    Jag är en tjej på 26 år som väntar mitt och sambons första barn. Den 24 januari är det beräknat att komma en liten prinsessa till oss, är just ni i mitten utav veckan 24.
    Jag har ett missfall i bagaget som jag fick nu i januari i vecka 11.

Hoppas det är okej att jag joinar här :) /Elin

Heej å välkommen in till oss!:)
Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014