• debbie85

Första barnet - BF januari 2014

Hej och välkommen!

Detta är en tråd för oss som är gravida med första barnet och som vill dela med sig om tankar och känslor.

Själv fick jag nyss plus (torsdags 130425) på grav-testet och har räknat ut BF 140104. Spännande!

28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som planerar sitt första barn tillsammans med fästman.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 11:22
    Det här är en tråd för våra bilder (magar, ultraljud, inhandlade prylar eller vad vi vill) "Första barnet - BF Januari 2014 BILDTRÅD": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m69869696.html

Här är en egen tråd för BF-listan "Första barnet - BF januari 2014 - BF-lista": www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70004356.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-18 22:12
    P g a att det blivit något fel på vår bildtråd i dagarna så har det nu skapats en ny: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70243614.html
  • Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014
  • tinis
    youandme skrev 2013-08-12 16:32:40 följande:
    Jag började noja för någon dag sedan att "tänk om bebisen är död"... Så en barnmorska lät mig komma in idag och lyssna på hjärtat! 150 slag per minut och jag grät av lycka! Längtar sååååå tills ultraljudet och tills jag känner hur pyret rör sig!
    Va bra o skönt att du fick göra UL o att allt lät bra!!!!!!! Solig När ska du på UL?
  • youandme

Jag har rul om prick två veckor. Kommer då vara i vecka 18+6 :)

Jag har aldrig varit blödig av mig, men när vi gjorde kub grät jag och nu när jag bara lyssnade på hjärtat så grät jag också! Helt otroligt vad man kan känna starkt för någon man aldrig träffat.

• Nathis
    EmelieB91 skrev 2013-08-11 23:12:20 följande:
    18+1 idag och jag kände precis de första sparkarna!!! Låg ner och höll fingrarna tryckta mot magen och fick då fyra små sparkar/knuffar till svarSkrattande det känns mycket bättre nu inför rul på onsdag.

ååh va mysigt!:D
  • Nathis
    tinis skrev 2013-08-12 11:06:14 följande:
    Idag har vi varit på RUL Skrattande
    Åhhhh lilla bebisfisen!!!!! Allt såg jättebra ut o vi fick världens trevligaste o gulligaste BM, åh jag är så glad Glad
    O älskade lilla sambo såg så glad ut hela tiden, sötfiningen.
    Vi frågade om BM sett om det var en flicka eller pojke när hon var klar med alla mätningar men hon hade inte sett det men kunde ta reda på det. O så kolla hon lite, jag vågade inte titta på skämen hahaha Men iaf så sa hon att hon tyckte och trodde att det är en liten pluttflicka HjärtaHjärtaHjärtaSolig Åh vad jag går sönder en smula av lycka!!!!
    Vet att det inte är 100% men en liten flicka, vill bara skrika ut det hehe

Lägger upp bild lite senare i andra tråden Baby

Hoppas alla har det bra!

vad bra att ni e nöjda med eran Bm:D de e stort de dära, jag längtar till vårat!:D:D
  • LitenKnodd

Nån som gjort RUL på östra? Vad säger dom om könet? Berättar dom det eller inte? Tänkte om jag ska ringa och beställa ett privat. :)

• Sante
    LitenKnodd skrev 2013-08-12 17:41:40 följande:
    Nån som gjort RUL på östra? Vad säger dom om könet? Berättar dom det eller inte? Tänkte om jag ska ringa och beställa ett privat. :)

Vi gjorde på östra och de va inga problem att få veta :)
  • Smulan 82

Hon so gjorde mitt kub test frågade mig om vi ville veta könet när vi kom 2 gången och vi tackade ja redan då så tror att det står på vårat brev att vi vill veta kön :) jag skall på ul 20 augusti och är då i v 20 19+6 längtar med som en tok. På kub frågade vi om vi fick en bild och hon sa ja och så fick vi 7 :) fast våran lilla låg juh bara still så den rörde sig ej så mycket. Idag var första dagen efter semestern gick skit att jobba började med blodtrycksfall och höll på att svimma framför en patient och sedan jobbade jag med en kollega som ej är så trevlig och jag vart så trött så jag ställde mig och stört grät för jag orkade inte med henne kändes jätte bra att komma tillbaka till jobbet. Not. Sedan har jag märkt att lillen inte gillar när jag står på huk Gud vad den sprattlar eller sparkar då sprang nog och kissade 7 gånger efter lunchen för tror lillen hade blåsan som trampolin :) Sedan pga ont i svanken så skall jag börja på gravid yoga i september det ser jag verkligen fram emot. Någon annan som med skall börja eller har börjat med gravid yoga?

• Flikkan

Jag skall på RUL om 11 dagar då kommer jag vara i vecka 19+1 :)
    Har börjat känna sparkar men är små orolig att något skall vara fel på bebben ändå.
    Men antar att oro är normalt.

Betalar man för RUL undersökningen eller är den gratis? Har hört att den skall vara gratis då sverige vill att vi skaffar barn m.m men andra säger att det är den vanliga avgiften 250kr för ett läkarbesök.

På mitt papper står det att jag ska inte ha kissat innan  jag skall dit, jag skall vara där 09.30 så jag kommer bara kliva upp och måste då kissa, sedan äta frukost och försöka dricka något hoppas det räcker?
    Sedan sa min BM att RUL:et kommer ta 1-1,5 timma? Jag klagar inte att jag får se bebben så länge men det känns som väldigt lång undersökning?

På kallelsen står det att om man ville köpa bilder så kostade det 60kr men jag vet inte om det är per bild eller för alla man vill ha?
    Antar dom vill att man skall betala kontant.

• youandme

Jag är lite sugen på att prova gravidyoga. Fast jag är nog mer intresserad av vattengympa för gravida... :) får se vad jag bestämmer mig för i slutändan. 

Trist att du fick en sån start efter semestern. Hoppas att det blir bättre!

Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014