• lille Birger

Min nalle vill ha kalas

Hej!

Min nalle fyller år nästa vecka. I förrgår sa han till mig att han vill ställa till med kalas för alla han känner, dvs 4 personer. Nallen säger att han vill bjuda på våfflor och "kolsyrad saft eller mjölk för den som vill ha det".

Jag sa då att han inte fick ha något kalas.

Sedan dess har nallen varit väldigt nedstämd. Han har mest tittat ned i marken och varit allmänt dyster. Inte vill han gå ut och göra något skoj utan han har mest suttit inne och varit sorgsen.

Nu funderar jag på om det var fel av mig att säga att han inte får ha kalas. Våfflor och saft är ju trots allt väldigt billigt.

Bör jag låta nallen ha sitt födelsedagskalas eller inet?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Min nalle vill ha kalas
  • InTheShadow

Det var en av de sötaste trådarna jag har läst på Fl Jag skyndade iväg och köpte en fin födelsedagspresent åt nallen håll utkik i brevlådan

• mycketsaft
    Anton Chigurh skrev 2013-04-25 23:26:15 följande:
    Jag dricker ändå aldrig Etanol, så jag kommer på Nallens stora dag, det kan du vara säker på, Birger. Se bara till och köpa hem en helvetes massa plugg till Nallens Ingram MAC-10, han har lovat att vi skall ha skoj med hans trivselspridare när jag kommer.

Jag tar med såna däringa våfflor du bränner lite lätt i brödrosten och så ordnar jag ett par, kanske tre, liter mellanmjölk, så får du fanimej stå för O'boyen, Birger !!!

Saft är onyttigt, det blir inget med det.

Åh, hur kan du säga så Gråter

Birger, klart att nallen ska ha kalas! Jag tänker då kolsyra lite saft sen och tänka på honom. 
  • lille Birger
    InTheShadow skrev 2013-04-27 09:17:04 följande:
    Jag skyndade iväg och köpte en fin födelsedagspresent åt nallen håll utkik i brevlådan
    Spännande. Drömmer

Tror att detta faktiskt är en av de mer samstämmiga omröstningarna på FL. Cool
  • taquine

Men lille Birger glöm inte tvätta nalles pyjamas , den har massa svarta prickar ju....

• InTheShadow
    lille Birger skrev 2013-04-27 20:36:14 följande:
    Spännande. Tror att detta faktiskt är en av de mer samstämmiga omröstningarna på FL.

*viskar* - Nallen får en fin målarbok med färgpennor och ballonger med hjärtan på det blir väl fint?
  • Miss Blue

Jag är också väldigt nyfiken på hur Nalles kalas gick.

Underbar tråd Birger. Flört

Du är vår lilla solstråle på FL. Solig

• lille Birger
    Schack73 skrev 2013-05-01 01:28:23 följande:
    Har kalaset varit än? Hade nalle kul? :)
    Miss Blue skrev 2013-05-01 12:26:52 följande:
    Jag är också väldigt nyfiken på hur Nalles kalas gick.

Underbar tråd Birger. Flört

Du är vår lilla solstråle på FL. Solig

Ja, nu har nallen haft sitt födelsedagskalas. Hans första kalas någonsin.
  • lille Birger
    taquine skrev 2013-04-27 20:40:20 följande:
    Men lille Birger glöm inte tvätta nalles pyjamas , den har massa svarta prickar ju....
    Jag tvättade pyjamasen inför hans kalas. Nallen tvättade även sig själv innan kalaset så att han skulle lukta gott när kalasgästerna kom.
Svar på tråden Min nalle vill ha kalas