• lille Birger

Min nalle vill ha kalas

Hej!

Min nalle fyller år nästa vecka. I förrgår sa han till mig att han vill ställa till med kalas för alla han känner, dvs 4 personer. Nallen säger att han vill bjuda på våfflor och "kolsyrad saft eller mjölk för den som vill ha det".

Jag sa då att han inte fick ha något kalas.

Sedan dess har nallen varit väldigt nedstämd. Han har mest tittat ned i marken och varit allmänt dyster. Inte vill han gå ut och göra något skoj utan han har mest suttit inne och varit sorgsen.

Nu funderar jag på om det var fel av mig att säga att han inte får ha kalas. Våfflor och saft är ju trots allt väldigt billigt.

Bör jag låta nallen ha sitt födelsedagskalas eller inet?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Min nalle vill ha kalas
  • maercs
    lille Birger skrev 2013-04-26 12:35:27 följande:
    Fast nu har vi kommit fram till att nallen ska få ha sitt kalas i alla fall, vilket dock inte betyder att han får sitta uppe sent på natten, utan han ska i säng vanlig tid för att orka med morgondagen.

Nallen insisterade på att vi skulle skaka tass för att verifiera det vi bestämde:

Och nu är vi vänner igen. Solig

Härligt att ni är vänner igen.  Solig Det syns i hans blick att han är lycklig över kalaset och nalle får självklart säga till när det är dags att sova så det inte blir för sent.

Vilken dag är hans födelsedag och vilken tid ska vi komma? Jag tar med en liten present, gillar nalle presenter?
    Önskar han sig något speciellt som du vet om.
    Jag är inte ytlig men det är viktigt att du ser bra ut
  • Rakad Apa
    lille Birger skrev 2013-04-26 12:35:27 följande:
    Fast nu har vi kommit fram till att nallen ska få ha sitt kalas i alla fall, vilket dock inte betyder att han får sitta uppe sent på natten, utan han ska i säng vanlig tid för att orka med morgondagen.

Nallen insisterade på att vi skulle skaka tass för att verifiera det vi bestämde:

Och nu är vi vänner igen. Solig

Nu kan jag sova gott med vetskapen om att Nalle är glad igen! Tycker dock du är lite väl hård mot nalle, med regler och så.
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • lille Birger
    maercs skrev 2013-04-26 15:10:45 följande:
    Härligt att ni är vänner igen.  Solig Det syns i hans blick att han är lycklig över kalaset och nalle får självklart säga till när det är dags att sova så det inte blir för sent.
    Ja, det här kalaset betyder tydligen väldigt mycket för nallen.
    maercs skrev 2013-04-26 15:10:45 följande:
    Vilken dag är hans födelsedag och vilken tid ska vi komma? Jag tar med en liten present, gillar nalle presenter?
    Önskar han sig något speciellt som du vet om.
    Han önskar sig kladdkritor och lego.
    LindaEfraim skrev 2013-04-26 12:38:41 följande:
    Va skönt att höra. Nalle här hurrar högt!  Hur många år blir nalle förresten?
    Han blir 3 år gammal.

• Lindsey Egot the only one

Åh en liten nalle. Min bli 37år

• maercs
    lille Birger skrev 2013-04-26 20:34:03 följande:

Han blir 3 år gammal.

Då ska han få kladdkritor och papper som han kan rita på.
    Jag är inte ytlig men det är viktigt att du ser bra ut

Va gullig tråd du skapat Lille Birger.
    Den förgyller gentemot alla intriger här på FL.

• Anton Chigurh
    lille Birger skrev 2013-04-26 20:34:03 följande:

Han blir 3 år gammal.

Av mig får Nallen 2 askar plugg, hollow point, till sin Ingram, det har han iaf lite nytta av. Men avslöja för helvete inget, Birger, jag vill att det skall bli en överraskning.
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • EllieW86

Alltså vad är det för fel på folk.... haha

Utav nalle får nalle en nalleapp till sin nalle!

Svar på tråden Min nalle vill ha kalas