Inlägg från: lille Birger |Visa alla inlägg
  • lille Birger

Min nalle vill ha kalas

Hej!

Min nalle fyller år nästa vecka. I förrgår sa han till mig att han vill ställa till med kalas för alla han känner, dvs 4 personer. Nallen säger att han vill bjuda på våfflor och "kolsyrad saft eller mjölk för den som vill ha det".

Jag sa då att han inte fick ha något kalas.

Sedan dess har nallen varit väldigt nedstämd. Han har mest tittat ned i marken och varit allmänt dyster. Inte vill han gå ut och göra något skoj utan han har mest suttit inne och varit sorgsen.

Nu funderar jag på om det var fel av mig att säga att han inte får ha kalas. Våfflor och saft är ju trots allt väldigt billigt.

Bör jag låta nallen ha sitt födelsedagskalas eller inet?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Min nalle vill ha kalas
  • lille Birger
    Essence skrev 2013-04-25 15:16:53 följande:

Kan Nalles nedstämdhet ha någon koppling till hans övervikt?

Han var väldigt glad och sprallig innan hans kalasplaner gick i kras, så jag tror inte det har med övervikt att göra.
  • lille Birger
    Clotilda skrev 2013-04-25 18:10:04 följande:
    Dumpa honom!
    Gör jag det är jag ju inte bättre än tjejerna som begår abort. Nej, nallen och jag hänger ihop i vått och torrt!
    Furstinna skrev 2013-04-25 18:11:43 följande:
    Han kanske har någon diagnos?
    Ja, kanske men jag tror inte det.

• lille Birger
    The Ultimate Grizzy skrev 2013-04-25 20:10:49 följande:
    Klart Nalle ska ha kalas! Du borde få smisk för att du gör honom ledsen!
    Det är min profilbild som får dig att tänka på smisk.
  • lille Birger
    AngieT skrev 2013-04-25 18:12:57 följande:
    Birger! Låt nalle ha sitt kalas!
    maercs skrev 2013-04-25 18:28:45 följande:
    Klart han ska få ha sitt kalas. 

Grattis Nalle i förskott {#emotions_dlg.flower}

Hade ni ens velat gå på hans kalas? Det är ju inget alkohol med i bilden.
  • lille Birger
    AngieT skrev 2013-04-25 22:41:44 följande:
    Jag vill ha våfflor och kolsyrad mjölk och fira nalles födelsedag{#emotions_dlg.flower} Han förtjänar att bli firad.
    Det var saften som nallen hade tänkt kolsyra, inte mjölken. Han har tydligen även skaffat 10 sugrör som han tänkte ha till kalaset.
    Nallen älskar att dricka ur sugrör, han tycker att det är jättefestligt.
  • lille Birger
    Rakad Apa skrev 2013-04-26 00:06:43 följande:
    Du är en ond människa om du nekar nallen kalas! Respektera nalles känslor!
    Fast nu har vi kommit fram till att nallen ska få ha sitt kalas i alla fall, vilket dock inte betyder att han får sitta uppe sent på natten, utan han ska i säng vanlig tid för att orka med morgondagen.

Nallen insisterade på att vi skulle skaka tass för att verifiera det vi bestämde:

Och nu är vi vänner igen. Solig

• lille Birger
    Anton Chigurh skrev 2013-04-25 23:26:15 följande:
    Jag dricker ändå aldrig Etanol, så jag kommer på Nallens stora dag, det kan du vara säker på, Birger. Se bara till och köpa hem en helvetes massa plugg till Nallens Ingram MAC-10, han har lovat att vi skall ha skoj med hans trivselspridare när jag kommer.

Jag tar med såna däringa våfflor du bränner lite lätt i brödrosten och så ordnar jag ett par, kanske tre, liter mellanmjölk, så får du fanimej stå för O'boyen, Birger !!!

Saft är onyttigt, det blir inget med det.
    Ja, Oboy måste finnas på kalaset! Drömmer
  • lille Birger
    maercs skrev 2013-04-26 15:10:45 följande:
    Härligt att ni är vänner igen.  Solig Det syns i hans blick att han är lycklig över kalaset och nalle får självklart säga till när det är dags att sova så det inte blir för sent.
    Ja, det här kalaset betyder tydligen väldigt mycket för nallen.
    maercs skrev 2013-04-26 15:10:45 följande:
    Vilken dag är hans födelsedag och vilken tid ska vi komma? Jag tar med en liten present, gillar nalle presenter?
    Önskar han sig något speciellt som du vet om.
    Han önskar sig kladdkritor och lego.
    LindaEfraim skrev 2013-04-26 12:38:41 följande:
    Va skönt att höra. Nalle här hurrar högt!  Hur många år blir nalle förresten?
    Han blir 3 år gammal.

• lille Birger
    InTheShadow skrev 2013-04-27 09:17:04 följande:
    Jag skyndade iväg och köpte en fin födelsedagspresent åt nallen håll utkik i brevlådan
    Spännande. Drömmer

Tror att detta faktiskt är en av de mer samstämmiga omröstningarna på FL. Cool
  • lille Birger
    Schack73 skrev 2013-05-01 01:28:23 följande:
    Har kalaset varit än? Hade nalle kul? :)
    Miss Blue skrev 2013-05-01 12:26:52 följande:
    Jag är också väldigt nyfiken på hur Nalles kalas gick.

Underbar tråd Birger. Flört

Du är vår lilla solstråle på FL. Solig

Ja, nu har nallen haft sitt födelsedagskalas. Hans första kalas någonsin.
  • lille Birger
    taquine skrev 2013-04-27 20:40:20 följande:
    Men lille Birger glöm inte tvätta nalles pyjamas , den har massa svarta prickar ju....
    Jag tvättade pyjamasen inför hans kalas. Nallen tvättade även sig själv innan kalaset så att han skulle lukta gott när kalasgästerna kom.
  • lille Birger
    InTheShadow skrev 2013-05-05 18:07:34 följande:

Tyckte han om ballonger med hjärtan på? Jag tror allt att nallar blir glad av fina saker
    Ja.
  • lille Birger
    giftgrodan skrev 2013-05-17 18:09:55 följande:
    Kom det någon gäst med stor rumpa?
    Ja, det var det.
  • lille Birger

Nallen ska minsann ha kalas nästa år också har han bestämt. Nalle Om han får för mig dvs. Glad

• lille Birger
    EllieW86 skrev 2013-06-14 16:35:52 följande:
    Behöver du möjligen söka lite hjälp, nalleägaren?
    Nej, inte direkt. Jag klarar av att ta hand om nallen. Ibland behöver jag avlastning i form av barnvakt, men det är väldigt sällan.
  • lille Birger
    InTheShadow skrev 2013-07-12 23:20:12 följande:

Men Birger, jag hoppas nu att Nallen förlåter dig, för du menar väl björnvakt? Tyst
    Nallen är en liten björnunge, ja. Men eftersom "björnvakt" inte är ett vedertaget uttryck finns risken att folk inte riktigt förstår vad man menar.
Svar på tråden Min nalle vill ha kalas