• lille Birger

Min nalle vill ha kalas

Hej!

Min nalle fyller år nästa vecka. I förrgår sa han till mig att han vill ställa till med kalas för alla han känner, dvs 4 personer. Nallen säger att han vill bjuda på våfflor och "kolsyrad saft eller mjölk för den som vill ha det".

Jag sa då att han inte fick ha något kalas.

Sedan dess har nallen varit väldigt nedstämd. Han har mest tittat ned i marken och varit allmänt dyster. Inte vill han gå ut och göra något skoj utan han har mest suttit inne och varit sorgsen.

Nu funderar jag på om det var fel av mig att säga att han inte får ha kalas. Våfflor och saft är ju trots allt väldigt billigt.

Bör jag låta nallen ha sitt födelsedagskalas eller inet?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Min nalle vill ha kalas
  • KameliaLady1

Ja fast våfflor och saft är inte PK (har sett MÅNGA arga arga trådar om det här på FL). Säg att han får ha kalaset under förutsättning att han bjuder på morötter och vatten.

• EllinorE

Jag tänker att Nalle fyller ju bara år en gång om året!
    Men ni kan ju sätta er och kolla igenom ekonomin här vid löning och se om Nalles krav på saft/mjölk, våfflor och såpass många gäster är rimligt?
    Kanske kan Nalle tänka sig att bjuda in lite färre än alla han känner?
    Lycka till! 

• lille Birger
    Essence skrev 2013-04-25 15:16:53 följande:

Kan Nalles nedstämdhet ha någon koppling till hans övervikt?

Han var väldigt glad och sprallig innan hans kalasplaner gick i kras, så jag tror inte det har med övervikt att göra.
  • Themis

Har man inte råd med kalas till sin nalle så borde man begripa bättre än att skaffa en.

Du får akta dig så ingen ringer soc, det är på FL vi är!

Generellt får man de svar man förtjänar. Ibland är det inga alls.
  • Furstinna

Han kanske har någon diagnos?

Svar på tråden Min nalle vill ha kalas