• lille Birger

Min nalle vill ha kalas

Hej!

Min nalle fyller år nästa vecka. I förrgår sa han till mig att han vill ställa till med kalas för alla han känner, dvs 4 personer. Nallen säger att han vill bjuda på våfflor och "kolsyrad saft eller mjölk för den som vill ha det".

Jag sa då att han inte fick ha något kalas.

Sedan dess har nallen varit väldigt nedstämd. Han har mest tittat ned i marken och varit allmänt dyster. Inte vill han gå ut och göra något skoj utan han har mest suttit inne och varit sorgsen.

Nu funderar jag på om det var fel av mig att säga att han inte får ha kalas. Våfflor och saft är ju trots allt väldigt billigt.

Bör jag låta nallen ha sitt födelsedagskalas eller inet?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Min nalle vill ha kalas
  • Lindsey Egot the only one

Nu sitter faktiskt min nalle här och är jätte ledsen. Tårarna bara sprutar och han är otröstlig. Jag har aldrig sett honom så ledsen under våra 36 år tillsammans.
    Tydligen hade din nalle sagt på nalledagiset att min nalle var välkommen på hans kalas.
    Hur kan du göra så här?
    Nu är det inte bara en ledsen nalle utan två.

• Anton Chigurh
    lille Birger skrev 2013-04-25 22:39:57 följande:

Hade ni ens velat gå på hans kalas? Det är ju inget alkohol med i bilden.
    Jag dricker ändå aldrig Etanol, så jag kommer på Nallens stora dag, det kan du vara säker på, Birger. Se bara till och köpa hem en helvetes massa plugg till Nallens Ingram MAC-10, han har lovat att vi skall ha skoj med hans trivselspridare när jag kommer.

Jag tar med såna däringa våfflor du bränner lite lätt i brödrosten och så ordnar jag ett par, kanske tre, liter mellanmjölk, så får du fanimej stå för O'boyen, Birger !!!

Saft är onyttigt, det blir inget med det.
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Rakad Apa

Du är en ond människa om du nekar nallen kalas! Respektera nalles känslor!

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • lille Birger
    Rakad Apa skrev 2013-04-26 00:06:43 följande:
    Du är en ond människa om du nekar nallen kalas! Respektera nalles känslor!
    Fast nu har vi kommit fram till att nallen ska få ha sitt kalas i alla fall, vilket dock inte betyder att han får sitta uppe sent på natten, utan han ska i säng vanlig tid för att orka med morgondagen.

Nallen insisterade på att vi skulle skaka tass för att verifiera det vi bestämde:

Och nu är vi vänner igen. Solig

• Lindsey Egot the only one

Va skönt att höra. Nalle här hurrar högt! Han älskar nallekalas och bjuder därför in din nalle på kalas på självaste julafton som är min nalles 37 års dag. Hur många år blir nalle förresten? De håller sig ovanligt fräscha en del nallar. Min är däremot sliten!

• lille Birger
    Anton Chigurh skrev 2013-04-25 23:26:15 följande:
    Jag dricker ändå aldrig Etanol, så jag kommer på Nallens stora dag, det kan du vara säker på, Birger. Se bara till och köpa hem en helvetes massa plugg till Nallens Ingram MAC-10, han har lovat att vi skall ha skoj med hans trivselspridare när jag kommer.

Jag tar med såna däringa våfflor du bränner lite lätt i brödrosten och så ordnar jag ett par, kanske tre, liter mellanmjölk, så får du fanimej stå för O'boyen, Birger !!!

Saft är onyttigt, det blir inget med det.
    Ja, Oboy måste finnas på kalaset! Drömmer
  • vampyria2
    lille Birger skrev 2013-04-26 12:35:27 följande:
    Fast nu har vi kommit fram till att nallen ska få ha sitt kalas i alla fall, vilket dock inte betyder att han får sitta uppe sent på natten, utan han ska i säng vanlig tid för att orka med morgondagen.

Nallen insisterade på att vi skulle skaka tass för att verifiera det vi bestämde:

Och nu är vi vänner igen. Solig

Jag tycke ratt det är skrämmande att ägare till små söta nallar drar igång såna här saker, hur i helvete tänkte du?
    Är det inte självklart att han har rätt till ett kalas, hur svårt kan det vara att låta bli att tjafsa om självklara saker, förstår du att du har gjort något som för alltid kommer att sitta som en tagg i hanns hjärta, bra jobbat där >.< 
  • maercs
    lille Birger skrev 2013-04-25 22:39:57 följande:

Hade ni ens velat gå på hans kalas? Det är ju inget alkohol med i bilden.

Ja det vill jag. Nalle har sagt att han vill ha O´Boy att bjuda på och då får vi som kommer för att fira honom dricka det. Sen är jag inte så förtjust i alkohol ändå.
    Jag är inte ytlig men det är viktigt att du ser bra ut
Svar på tråden Min nalle vill ha kalas