• lillajag82

Jämkning av särskilt förmånstagande. Små barn.

Anonym skrev 2013-04-16 20:19:07 följande:
    Tror du kastar barnens pengar i sjön.
    De har pengar....mycket pengar dessutom....och de har chansen att få mer....  
  • lillajag82
    Aili skrev 2013-04-16 20:20:49 följande:
    Hur menar du?
    Ja det kan man verkligen undra??
  • lillajag82

Verkar vara sanslöst provocerande att barn har pengar...knasig värld vi lever i...

• lillajag82
    Anonym skrev 2013-04-16 20:26:09 följande:
    Stämningen kostar pengar,  barnens pengar.
    Japp..det kostar pengar... och? 

• lillajag82
    Aili skrev 2013-04-16 20:28:01 följande:
    Kanske finns rättsskydd via hemförsäkringen?
    Jajamänsan... det blir en summa vi får betala men det är det värt... 
  • lillajag82
    Anonym skrev 2013-04-16 20:37:27 följande:
    Självklart när det inte är dina pengar du kastar i sjön.
     Oj oj oj... är du lite trumpen såhär på kvällskvisten?  Har inte flashback" sin sida upp eller?  
  • lillajag82
    Anonym skrev 2013-04-16 20:42:35 följande:
    Ts

Du framstår som ett girigt svin som bara vill ha! Om du lägger in n med en trevligare attityd kanske du får mer sympatier från oss andra...
    Äsch... vill bara platta till de som uppenbarligen försöker provocera.. det går inte hem hos mig kan jag tala om... 

Och det där med farbrodern är ingen lätt grej... klart jag vill ha pengar till mina barn... de flesta skulle faktiskt vilja det..  och de tar chansen om de får den...
  • lillajag82
    Anonym skrev 2013-04-16 20:42:35 följande:
    Ts

Du framstår som ett girigt svin som bara vill ha! Om du lägger in n med en trevligare attityd kanske du får mer sympatier från oss andra...
    Jag har inte bett om några sympatier i heller... jag har skrivit i trådstarten vad jag EGENTLIGEN skulle vilja diskutera men det verkar som att det inte finns så många i min situation... det är ju iofs ett bra tecken...det är ju ingen situation man egentligen ska behöva vara i.... men nu är det så... 
  • lillajag82
    Anonym skrev 2013-04-16 20:52:09 följande:
    Nej, jag är övertygad om att det kommer att kosta mer än det smakar. Du får väldigt gärna uppdatera när domen faller. Jag ber om ursäkt om det visas att jag har fel.
    Tja..du är ju ingen domare så varför skulle jag lyssna på dig?  

Fiskar du efter hur mycket pengar det handlar om?  det är långt över det som de behöver betala för processen... 
  • lillajag82
    Anonym skrev 2013-04-16 20:52:09 följande:
    Nej, jag är övertygad om att det kommer att kosta mer än det smakar. Du får väldigt gärna uppdatera när domen faller. Jag ber om ursäkt om det visas att jag har fel.
    Och jag uppdaterar såklart!  
  • lillajag82
    Anonym (Försäkringsnörd) skrev 2013-04-16 21:07:57 följande:
    Att de redan har mycket pengar kan göra att jämkning inte ska göras. Det ska vara oskäligt mot bröstarvingarna, typ att de går lottlösa i annat fall. Om farbrodern har väldigt lite pengar talar det ännu mer mot en jämkning. Bara en reflektion...Hur mkt pengar pratar vi om ? Är det TGL försäkringen ??
    Ja det kan ju bli så...  

De ärvde inget eftersom fadern brände ner hela lägenheten och sig själv...
    .. De har ju pensioner och de har fått sina barnbelopp...  

Det handlar om 225 000 kronor... 
    Jag har för mig att det är KPA:S Tgl men jag vågar inte svära på att det är säkert..
    KPA är det iaf... och det är därifrån de fått pengarna ifrån...barnbelopp och en viss del av pensionen..  
  • lillajag82

och dödsboet satte jag i konkurs så inga pengar eller så där heller... 

• lillajag82
    Anonym skrev 2013-04-16 21:31:01 följande:
    Jag har varit med förr.

Nej jag vet vad det brukar handla om för summor. Kanske vinner de på det eller inte.
    Den som lever får se!  
  • lillajag82
    Anonym (Försäkringsnörd) skrev 2013-04-16 21:34:25 följande:

Ok, ja då är de ju knappast miljonärer då. Lycka till o jag är också nyfiken och uppriktigt intresserad av hur det går.
    Nej de är inga miljonärer!  

Jag lovar att uppdatera!  

Tack för lycka till:et... Skål 
  • lillajag82
    Dags och uppdatera hur det gick... 
    Det var 258 000 som det gällde.. vi förlikade helt enkelt i ärendet och delade summan på 3 st.. 
    så farbrorn fick lite pengar men det kan det ju vara värt för att slippa honom...  

jag tänkte om helt enkelt, först var jag så arg så att jag skulle driva det så långt att han stod utan någonting... men det var skönare på detta sätt... 
    Han märkte att jag var tuff förhandlare och satte sig på tvären först.. hans advokat talade honom tillrätta och vi kom överens efter ca 1 timme... 

Skönt att ha detta avklarat nu.. 
Svar på tråden Jämkning av särskilt förmånstagande. Små barn.