• Anonym (Nakenbada?)

Bada naken med sitt barn/tonåring

Hur länge är det ok att bada naken med sitt barn, i ett trångt litet badkar?

Nu pratar vi inte om att visa sig nakna för varandra utan ligga tillsammans i samma badkar.

Tänk er en mamma och hennes son, eller pappa och hans dotter, är det någon skillnad? Är det mer ok om det är far och son än far och dotter osv?

Ska men sluta innan tonåren? Tidigare? 10 år? 5 år?

När börjar det kännas konstigt eller onaturligt?

Är det någon skillnad om ett yngre syskon typ 2-3 år också är med i badkaret?

Vi har inget badkar hemma så här är det inte alls aktuellt, utan frågan uppstod i en diskussion på jobbet.

• Svar på tråden Bada naken med sitt barn/tonåring
  • Neko

Jag tycker att man slutar när barnet inte längre tycker att det känns bekvämt. Är det obekvämt för den vuxne så ska man ju inte heller fortsätta. Tycker båda att det känns okej så är det okej oavsett ålder tycker jag.

• Anonym (Nakenbada?)

Ok, så om mamman badar naken med sin tonårsson är det ok?

• Anonym (Nakenbada?)

Jag tycker det är märkligt när större barn vill bada nakna med sina föräldrar, det blir ju väldigt trångt. Är barnet kramsugen eller har behov av uppmärksamhet/närhet så borde ju en kram i soffan vara mysigare.

• Tonårsmamman1
    Anonym (Nakenbada?) skrev 2013-04-11 18:11:27 följande:
    Ok, så om mamman badar naken med sin tonårsson är det ok?
    Om båda tycker det är OK så, men jag har svårt att tro det, eftersom det var ett ganska trångt badkar. Dessutom tror jag att de flesta tonårskillar inte vill bada med sin mamma.
  • Lattjo

Jag badar med min dotter på 3 och då kommer ofta storebror på nio och hoppar ner också. Han får fortsätta med det tills han inte känner sig bekväm med det. Visst är det lite trångt men han vill inte missa vattenkriget som alltid utbryter i badkaret när vi alla badar ;)

• keron

Jag badade med min äldsta son för sista gången när han var 8 år. Dottern är 9 år och har slutat bada med mig nu, andra dottern är 6 år och badar och duschar med mig ibland. Pappan duschar med 6 åringen än, det var rätt längesen han duschade med nån av de andra två.

Vi går dock rätt mycket nakna här hemma, allihop. Men äldsta sonen som blir 12 i år har börjat skyla sig framtill.

Tycker att det är okej tills nån börjar känna sig obekväm med det.

• ummabdilleh

vi har aldrig badat nakna med vara barn..min man har boxershorts pa sig och jag bikini..

• Regnig måndag

Det är ok så länge som man får plats (läs - man inte paketerar ihop sig till en kub) och barnen är bekväma med det själva. Det brukar sammanfalla ungefär samtidigt
    Kan ju säga att mina barn var runt 10-års åldern då de hellre skulle dö på fläcken än att bada nakna med mig.

Personligen tycker jag att det är ett gränslöst beteende om man badar naken med sin tonåring och sånt beteende är aldrig helt sunt. I mina ögon.

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • taquine
    Regnig måndag skrev 2013-04-11 19:27:59 följande:
    Det är ok så länge som man får plats (läs - man inte paketerar ihop sig till en kub) och barnen är bekväma med det själva. Det brukar sammanfalla ungefär samtidigt
    Kan ju säga att mina barn var runt 10-års åldern då de hellre skulle dö på fläcken än att bada nakna med mig.

Personligen tycker jag att det är ett gränslöst beteende om man badar naken med sin tonåring och sånt beteende är aldrig helt sunt. I mina ögon.
    Håller med dig, tycker synd om de barn som blir påprackade sina föräldrars nakenhet för det är ju sååå naturligt .
Svar på tråden Bada naken med sitt barn/tonåring