Dålig viktuppgång, ger tillägg - vill så gärna helamma. Tips, råd och pepp mottages tacksamt!
Min son är nu en vecka gammal och vi har haft en minst sagt knagglig start med amningen. Har inga problem med amningsläget och han tar bra tag men min mjölkproduktion har kommit igång sent vilket innebar en kraftig viktnedgång och vi blev inlagda för att få upp vikten.
Jag var tvungen att ge tillägg eftersom han var lite intorkad och var tvungen att hämta upp vikten samt att min mjölk inte riktigt räckte till.
Vill så gärna helamma. Hur gör jag nu för att gå ifrån ersättningen och öka min produktion? Jag vet att jag ska amma ofta och dra ned på ersättning men i vilket tempo? Vågar inte ta bort någon ersättning än förrän BVC har varit och gjort en kontrollvägning i morgon och jag har kunnat rådgöra med dem. Jag har inte så mycket mjölk när jag pumpar så jag vet att jag just nu inte kan göra honom nöjd med det jag har. Vad ska jag göra??
Vore tacksam för alla tips och råd ni kan ge mig
Finns det någon annan som varit i samma sits och som senare har lyckats fått till en helammning? Hör gärna några solskenshistorier för lite peppning. Känner mig så osäker på om det kommer att gå....