Inlägg från: Mamma till Prins |Visa alla inlägg
  • Mamma till Prins

Dålig viktuppgång, ger tillägg - vill så gärna helamma. Tips, råd och pepp mottages tacksamt!

Hej,

Ja hade typ samma problem med min son men det blev aldrig så allvarligt att vi fick läggas in. Jag ammade så fort min son var hungrig, dvs nästan varje timme och när det inte kom mer så hade jag en flaska ersättning/bröstmjölk redo så han fick äta sig mätt. Där emellan pumpade jag som en tok och sparade i flaskor. Jag tror han va 3-4 veckor innan jag kunde gå över till bara amning och sen sköt vikten iväg och han blev så där härligt bebis-mullig

Hade en himla tur att han var så samarbetsvillig och gladeligen tog både flaskan och bröstet om vartannat.

• Mamma till Prins
    skogsvitter skrev 2013-04-11 18:05:27 följande:
    Själv bytte jag bröst när det inte kom så mycket mer på ena sidan. Och så skiftar man så tills bebisen är nöjd. Vår dotter fick dock bara tillägg på kopp, aldrig flaska.

Ja amma oxå på båda brösten innan jag gav ersättning. Men för min sons del så behövde han få ersättningen för att orka amma. Jag ville absolut inte ge han ersättning men BVC fick mig att göra det och det var först efter det som amningen kom igång.

Men de e så olika med alla, ingen unge är den andra lik och ingen tutte är den andra lik heller
Svar på tråden Dålig viktuppgång, ger tillägg - vill så gärna helamma. Tips, råd och pepp mottages tacksamt!