Lilyy skrev 2013-09-03 16:12:44 följande:
Vi har försökt i 3 mån efter x:et snart blir det vårat 4:e försök. Eftersom att jag opererades och inte fick medicin så behövde vi vänta en månad. Jag har inte haft någon speciell uppföljning, fick ett formulär hemskickat där jag skulle fylla i hur allt gått. Eftersom att det gått bra så blev det inte mer än så. Den första veckan ringde jag några gånger eftersom jag var i chok under tiden jag var på sjukhuset. Jag förlorade väldigt mycket blod, svimmade flera gånger innan operationen, missfallet, äggledaren som skulle bort, ja allt bara snurrade. Så när jag kommit hem och det började lägga sig ringde jag avdelningen och bombade med frågor som jag skrivit ner. Min kille fick också åka till sjukhuset vid ett tillfälle och hämta smärtlindring efterom jag hade så ont och inte kunde sova första natten hemma när all smärtlindring från sjukhuset försvunnit ur kroppen. Jag hade väldigt ont de första dagarna pågrund av den stora blödningen som runnit ut mot buken. Det jag kan känna av nu är ägglossningen lite mer när den varit på den sidan där äggledaren är borta. Hur känns det att börja försöka igen efter allt som hänt?
Ja fy jag känner igen mig jättemkt i det du beskriver. Chocken och smärtan. Fy som tusan, hoppas folk slipper uppleva detta men vet ju att det tyvärr inte är helt ovanligt. Mitt utomkved låg på det värsta tänkbara stället tydl (halva i livmodern och halva i högra äggledaren), jag fick också blödningar i buken, fy vilken smärta det var. Var inlagd en vecka och känner att jag såhär i efterhand försökt förtränga eländet.
Låter som att du har återhämtat dig bra, skönt att höra :). "What doesnt kill you make you stronger".
Hur har det gått för er del?
Jag har precis haft min första ägglossning sedan vi bestämde att testa igen. Mest är jag livrädd, försöker intala mig själv det som läkarna redan sagt, att jag måste vara förberedd på att man kanske inte kan bli gravid på detta sättet längre. Båda mina äggledare svullnade upp. Ena sprack och efter det har jag inte gjort ngn titthålsoperation så vi vet inte skicket på dem :(.
Har dock graviditetstecken, men det känns som att man haft det sedan Xet. Haft ilningar och hugg i livmodern och äggledarna sedan dess så det är svårt att veta. Men hoppas kan man ju ;).
Lycka till nu :). Håll oss gärna uppdaterade :)