akvarium
Hej jag ska skaffa mig ett 195 l akvarium den 15 april vilka fiskar kan jag ha och vilka fiskar är snabba att odla på och vilka växter ska man skaffa sig tacksam för svar
Hej jag ska skaffa mig ett 195 l akvarium den 15 april vilka fiskar kan jag ha och vilka fiskar är snabba att odla på och vilka växter ska man skaffa sig tacksam för svar
du kan börja med 5 krukor olika stängelväxter tex bacopa och en solitärväxt tex ecinodorus, grus/sand och någon rot.
Ett bra filter/pump förståss.
Sen kan du börja med två guppyhonor och en hane, alternativt två platyhonor och en hane.
Sen mata extremt lite och vänta en månad innan nästa fiskar. En flinga per fisk och dag räcker. Under en månaden kan du läsa på om andra fiskar och välja en ny per månad tills du har 5-10 sorter
Jag har inga växter i mina akvarium, men rötter, krukor och annat de kan gömma sig i.
Har enbart Zebraciklider.
ok tack hade då skaffat 2 guppyhonor och en hane men hur hade man fått dom att leka och vilka malar hade man kunnat ha
Vill minnas att då vi hade guppysar att de lekte hej vilt mest hela tiden...
Yngelkar är då att föredra, annars äts de snabbt upp.
Malar, har algmalar, fråga mig inte vad de heter, det vet jag inte men de är mest aktiva nattetid, så tro inte att de inte gör något.
De små/yngre sägs vara bättre än större/äldre.
ok ska då skaffa mig ett 54 l akvarium senare så kan dom leka i det akvariumet men kan ni någon bra pump som man kan ha för man får ingen pump och doppvärmare till
glömde skriva ska man ha ute filter, inne filter eller både och till ett sånt akvarium
ok för akvariumet är rätt så stort så därför är det bäst och veta vilka grejer som är bra jag kommer lägga upp bild på akvariumet när jag har fått det och inrett det så det räcker med ett inne pump för jag såg ett rätt så bra pump inne hos djuraffären men vet inte vad den heter
Jag har ett som är på 160 l
det andra tror jag är på 180 l
Båda har innepumpar och det tycker jag räcker.
Läs på förpackningen, där står det ganska bra till hur stora kar man kan ha pumpen.
Här har du en sida att titta på...
http://www.zooplus.se/shop/akvarium/filter_pumpar/interna_filter
http://www.cyberzoo.se/akvaristik/
tack vad heter den fisken som äter sniglar