akvarium
Hej jag ska skaffa mig ett 195 l akvarium den 15 april vilka fiskar kan jag ha och vilka fiskar är snabba att odla på och vilka växter ska man skaffa sig tacksam för svar
Hej jag ska skaffa mig ett 195 l akvarium den 15 april vilka fiskar kan jag ha och vilka fiskar är snabba att odla på och vilka växter ska man skaffa sig tacksam för svar
Vad kan ni om regnbågscyklid för dom verka lättodlade om ni har själv några skriv gärna om dom då
vet ni om fiskar tycker om den växten java något
har ni bilder på era egna fiskar och akvarium
Javaormbunkar är lättväxta på rötter tex. De flesta fiskar bryr sig inte om inredningen i akvariumet.
Om man ska skaffa sig ett par kampfiskar ska dom ha ett eget akvarium eller kan man ha dom med andra fiskar
Bäst är faktiskt att sätta igång akvariet direkt när man får det och låta det st iaf mins en vecka innan man köper fiskar för att bak.floran ska bli bra.
för att vattnet ska hålla sig klart kan man byta ut 1/5 var-varannan vecka (vilket det blir i naturen) ett tips som jag fick i från fiskaffären
har själv också upptäckt att blanda slöjdstjärtar ihopa med neontetror är ingen billig idé.... för stjärtarna äter upp tetrorna som om det vore godis för ett litet barn en lördagskväll.... mums mums
men hur mycket är 1//5 av 195 l akvarium
Nu har jag inte läst igenom hela tråden, men vi har ett akvarium, dock 450 liter men det mest lättodlade du kan hitta är palettciklider. Våra började leka efter en vecka hemma i akvariet. Men eftersom de är så pass lätta att få att leka så kan det lätt bli många om man inte har någon fisk som är pigg på att sno yngel ibland. Guppys brukar också vara lätta att få att leka. Kravet för att få palettcikliderna att leka är att det ska finnas grottor där de kan lägga sin rom. Guppys tror jag vill ha ytväxter, så att de kan gömma sig bland rötterna som är under dem.
Glömde säga att vi har växter i överflöd, vissa blommar just nu (bland annat svärdsplantor ). Se till att ha växter i början som växer fort (tar bort farliga ämnen som bildas i vattnet från fiskarna - typ nitrit). Vill man få växterna att växa bra så är det bra med gödning.
vilka växter växer och sprids fort
Jag vet inte riktigt vad växten heter, men den växer längst fram till vänster på bilden. Men man måste hålla efter den för den sprider sig fort. Vi har flytväxter också, dock minns jag inte vad de heter. Men bladen känns lite som sammet. Kolla in på zoopet, där kan du nog få väldigt mycket hjälp.
Hur ser såna palettciklider ut
vad kan ni om kardinaltetra
kan man ha kakadua ciklid med andra fiskar
vad kan såna flyt växter kosta då
skogis hur ser dina palettciklider ut och hur e dom med andra fiskar