Inlägg från: mammamebarn |Visa alla inlägg
  • mammamebarn

akvarium

Jag har inga växter i mina akvarium, men rötter, krukor och annat de kan gömma sig i.
    Har enbart Zebraciklider.

Ställ inte frågan om du inte kan hantera svaret.
  • mammamebarn

Vill minnas att då vi hade guppysar att de lekte hej vilt mest hela tiden...
    Yngelkar är då att föredra, annars äts de snabbt upp.

Malar, har algmalar, fråga mig inte vad de heter, det vet jag inte men de är mest aktiva nattetid, så tro inte att de inte gör något.
    De små/yngre sägs vara bättre än större/äldre.    

• mammamebarn
    homer12 skrev 2013-04-03 16:47:41 följande:
    ok ska då skaffa mig ett 54 l akvarium senare så kan dom leka i det akvariumet men kan ni någon bra pump som man kan ha för man får ingen pump och doppvärmare till

Det räcker med ett litet yngelkar, säger du så i djurbutiken vet de vad du menar.
    Även pumpval rekomenderar jag att prata med djuraffären, vet inte vad de heter man kan köpa löst, då det funnits med när jag köpte mina akvarier.
    Till ett akvarium i den storleken räcker det gott med en "inne"pump, rätt filter och rengöring så ska det fixa sig.
    Doppvärmare är inget måste, det har inte jag i mina kar.

Ett litet tips bara, ställ det inte så det står i direkt solsken hela dagen, för då trivs algerna o de vill du inte.....     
  • mammamebarn

Det vet jag inte, hade sniglar en kort period, men vilken av alla sorters fisk det var som åt dem, det vet jag inte.

Svar på tråden akvarium