• Anonym (ts)

Hur vet man när det är dags? Döende i cancer.

Min man är döende i cancer. Han har blivit mycket sämre så det är inte långt kvar så mycket vet vi.

Men hur vet man när det är dags? Vet man alltid innan att nu, de närmaste dagarna kommer det ske? Min värsta mardröm är att han dör i sömnen bredvid mig.

• Svar på tråden Hur vet man när det är dags? Döende i cancer.
  • avstängd

Jag beklagar att ni har det så svårt. Det brukar märkas när det lider mot sitt slut och cancerpatienter dör sällan knall och fall så du kommer nog att vara beredd så att säga.

• Anonym

Beklagar! Har hört att man ofta kan se på benen. Cirkulationen lägger av och benen blir blåa. Beklagar igen.

• Anonym (ts)

Men hur?

• Anonym (ts)
    Anonym (ts) skrev 2013-04-01 23:29:12 följande:
    Men hur?

Det var till "avstängd".
  • Anonym (ts)
    Anonym skrev 2013-04-01 23:28:58 följande:
    Beklagar! Har hört att man ofta kan se på benen. Cirkulationen lägger av och benen blir blåa. Beklagar igen.

Okej, det är ju något jag kan hålla koll på utan problem iaf.
  • Anonym
    Anonym (ts) skrev 2013-04-01 23:34:10 följande:

Anonym (ts) skrev 2013-04-01 23:34:10 följande:

Ja, så blev det med min pappa och jag har hört flera säga samma sak. Näringsintaget slutar också. De får inte i sig näring helt enkelt.
  • FruLiNi

Vad hemskt TS. Jag beklagar.

Jag har varit med vid många dödsfall. Det jag ser, är att många får som en blek trekant run mun och näsa. Huden i ansiktet blir gulvit och ögonen blir insjunkna och håliga. Benen blir ofta marmorerade. Det märks på andningen, de blir "tungandade". Händerna och benen blir kalla.

Jag är så ledsen för er skull {#emotions_dlg.flower}    

• Anonym (ts)
    Anonym skrev 2013-04-01 23:39:12 följande:
    Ja, så blev det med min pappa och jag har hört flera säga samma sak. Näringsintaget slutar också. De får inte i sig näring helt enkelt.

Menar du att man förlorar aptiten? Klarar inte av att äta?
  • Felizia

Jag är inte ssk/läkare men rekommenderar dig att se till att ni har vårdpersonal hemma och på plats om han inte är på hospice. Då får du hjälp och stöd av dem. Du ska inte vara ensam med denna börda, ts!

• Anonym (ts)
    Felizia skrev 2013-04-01 23:46:01 följande:
    Jag är inte ssk/läkare men rekommenderar dig att se till att ni har vårdpersonal hemma och på plats om han inte är på hospice. Då får du hjälp och stöd av dem. Du ska inte vara ensam med denna börda, ts!

Det kommer distriktsköterskor dagligen för att kolla hans pump, så helt ensamma är vi inte.
Svar på tråden Hur vet man när det är dags? Döende i cancer.