Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Hur vet man när det är dags? Döende i cancer.

Beklagar! Har hört att man ofta kan se på benen. Cirkulationen lägger av och benen blir blåa. Beklagar igen.

• Anonym
    Anonym (ts) skrev 2013-04-01 23:34:10 följande:
    Okej, det är ju något jag kan hålla koll på utan problem iaf.

Anonym (ts) skrev 2013-04-01 23:34:10 följande:
    Okej, det är ju något jag kan hålla koll på utan problem iaf.

Ja, så blev det med min pappa och jag har hört flera säga samma sak. Näringsintaget slutar också. De får inte i sig näring helt enkelt.
  • Anonym
    Anonym (ts) skrev 2013-04-01 23:23:57 följande:
    Min man är döende i cancer. Han har blivit mycket sämre så det är inte långt kvar så mycket vet vi. Men hur vet man när det är dags? Vet man alltid innan att nu, de närmaste dagarna kommer det ske? Min värsta mardröm är att han dör i sömnen bredvid mig.
    Beklagar också, en märklig situation att befinna sig i. Jag vet inte hur lång tid innan du menar, men när min mamma gick bort i cancer gav läkaren besked ett par dagar innan om att slutet var nära. Det sista dygnet blev hennes nästipp vit, vilket tydligen sker när det bara är mycket kort tid kvar. Läste om det i en av sjukhusets broschyrer. Vissa "piggnar" också till det sista dygnet och t ex pratar (kan vara osammanhängande saker) mycket.

Önskar din man ett fridfullt insomnande och dig kraft och styrka.
  • Anonym

Min låsaspappa dog i cancer för snart 4 år sedan, då bodde han och mamma på sjukhuset. Innan han gick bort sa läkarna 3 veckor innan att det var nära, och då satt min mamma och hans mamma vak. Fick många samtal av mamma och det blev jag spenderade stor tid på sjukhuset jag också, men en dag ringde mamma och sa till mig och mina syskon att vi skulle komma in på en gång, att du är det nära på riktigt. Vi hade ca 45 min resväg, och vi hann vara där i en kvart ungefär sen gick han bort. 

Mamma sa att hon bara kände det på sig och såg det på honom, att hans mellanrum mellan andetagen blev längre, och att han såg, kanske låter konstigt nog för många, rofylld ut. 

Så jag tror nog att man bara vet. 

Styrkekramar!

• Anonym

Kanske ingen tröst för dig Ts, men döden kommer när den kommer.

• Anonym
    Anonym (ts) skrev 2013-04-02 12:02:45 följande:
    Nej, han får inget dropp. Däremot har han en morfinpump.
    Av egen erfarenhet så vet jag att när det "bara" är morfinpump så handlar det oftast om att lindra smärtor och sluten är då nära.
  • Anonym

Min svärmor har en hjärntumör som dom opererade bort men som nu kommit tillbaka så hon ska nu få strålbehandling. Hon har även lungcancer och har nu senaste tiden hostat blod och så. Hon äter celldödande och får morfin och så. Läkarna sa att hon kanske lever 4,5 eller 6 månader till. Betyder det att dom tror att hon har lite tid kvar eller kan man leva cirka ett år till? Och har även jag denna frågan att när vet man att det är lite tid kvar? Nu är hon ganska pigg fortfarande men sover mycket, hostar, har ont och så. Vad väntar härnäst? Någon som vet mer och har varit med om någon nära med lungcancer och hjärntumör?

Svar på tråden Hur vet man när det är dags? Döende i cancer.