Hur vet man när det är dags? Döende i cancer.
Beklagar! Har hört att man ofta kan se på benen. Cirkulationen lägger av och benen blir blåa. Beklagar igen.
Beklagar! Har hört att man ofta kan se på benen. Cirkulationen lägger av och benen blir blåa. Beklagar igen.
Min låsaspappa dog i cancer för snart 4 år sedan, då bodde han och mamma på sjukhuset. Innan han gick bort sa läkarna 3 veckor innan att det var nära, och då satt min mamma och hans mamma vak. Fick många samtal av mamma och det blev jag spenderade stor tid på sjukhuset jag också, men en dag ringde mamma och sa till mig och mina syskon att vi skulle komma in på en gång, att du är det nära på riktigt. Vi hade ca 45 min resväg, och vi hann vara där i en kvart ungefär sen gick han bort.
Mamma sa att hon bara kände det på sig och såg det på honom, att hans mellanrum mellan andetagen blev längre, och att han såg, kanske låter konstigt nog för många, rofylld ut.
Så jag tror nog att man bara vet.
Styrkekramar!
Kanske ingen tröst för dig Ts, men döden kommer när den kommer.
Min svärmor har en hjärntumör som dom opererade bort men som nu kommit tillbaka så hon ska nu få strålbehandling. Hon har även lungcancer och har nu senaste tiden hostat blod och så. Hon äter celldödande och får morfin och så. Läkarna sa att hon kanske lever 4,5 eller 6 månader till. Betyder det att dom tror att hon har lite tid kvar eller kan man leva cirka ett år till? Och har även jag denna frågan att när vet man att det är lite tid kvar? Nu är hon ganska pigg fortfarande men sover mycket, hostar, har ont och så. Vad väntar härnäst? Någon som vet mer och har varit med om någon nära med lungcancer och hjärntumör?