Jag är bonusmamman ni älskar att hata
Iam skrev 2013-03-28 12:17:29 följande:
Självklart är det bra om han ber om hjälp, men om du vet något om depressioner och att gå in i väggen så vet du oxå att det inte alltid är så enkelt då man inte fungerar som normalt. Hur som.. Det var inte så du uttryckte dig i din första kommentar, som var den jag svarade på. Då skrev du så här:
"Tycker fruktansvärt synd om barnen som har föräldrar som har skaffat dem men inte orkar ta hand om dem ordentligt, vad är din man för mes om han blir psykiskt sjuk för att han måste ta hand om sina barn?
Jag var 23 år nr jag blev ensam med två små barn utan någon avlastning alls, inte gick jag in i väggen för det, jag bet i hop och gjorde det som krävdes för att mina barn skulle ha en normal barndom fast att de inte hade sin pappa i sitt liv.
Vet flera andra som också har blivit ensamna med sina barn men klarar det utan att bli psykiskt sjuka, att han dessutom har dig som stöd och hjälp gör det hela bara mer konstigt och tragiskt, som sagt stackars ungar. "
Och ja, jag kvarhåller att det var en rätt elak och empatilös kommentar...
Han är en mes som blir psykiskt sjuk för att han måste ta hand om sina barn...
Du gick minsann inte in i väggen för att du fick ta hand om dina barn på egen hand, du bet ihop.
Och han är tragisk och konstig som inte klarar det trots att han har TS hjälp..
Vari ligger empatin och respekten i dessa ord, och på vilket sätt uttrycker du här att du har förståelse för pappans mående men att han borde söka hjälp för att kunna ta hand om sina barn?
Just asking....
Man får bli sjuk, man får bli deprimerad, utbränd och paranoid men man måste värna om barnen hur sjuk man än är. Soc finns, det är bara att lyfta luren om man inte orkar längre en dag. Det ansvaret måste man ta som förälder.