![Anonym](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
Att börja anklaga en psykiskt sjuk förälder för dennes tillkortakommanden gör dig inte till en hjälte i mina ögon. Du får vara tacksam att du inte drabbats av psykisk sjukdom än.Anonym (styvmor) skrev 2013-03-26 20:07:56 följande:Nej, jag har inte styrt upp en slapp fader, jag har hjälpt en pappa som låg ner, efter att blivit totalt förstörd av sitt ex:s psykiska sjukdom att resa sig igen. Mamman har aldrig gjort något när det kommer till barnen, mer än att fylla sitt eget bekräftelse behov.
-
Nej? De saknade kanske att få morgonmysa i sängen med föräldrarna medan du inte gjort det?jumos skrev 2013-03-26 21:52:03 följande:
Då är det väl lite underligt att mina syskon blivit något av en motsats? Vi hade samma regler att förhålla oss till. -
Ja, och mina syskon känner inte mig bättre än vad du verkar känna dina syskon. :)jumos skrev 2013-03-26 22:39:26 följande:
Kanske är det så, men med mina syskon i åtanke har jag svårt att tro det. Tanken på att de små full fart illbattingarna skulle haft tid att morgonmysa i någon säng (även sin egen) får mig att le! -
Undrade ungefär samma sak och fick till svar att väldigt få barn vill ha idylliska barndomar.Anonym (Emelie) skrev 2013-03-26 23:21:22 följande:
Fast tror du inte barnen hade behövt den närheten till sin pappa, just pga det trauma med att ha en psykiskt sjuk mamma, mycket konfilkter och dessutom en mamma som försvunnit runt sig, det blir ju lite skillnad jämfört med ett barn som fått växa upp utan alla problem sin era bonusbarn fått göra. -
Vilka brott är hon dömd för då?nattregn skrev 2013-03-27 02:05:34 följande:Jag kan bara svara för min egen del, varför jag inte gillar mina barns biomamma. Hon har för det första gjort sina barn fruktansvärt illa, använt dem som utpressningsmedel och vapen för att få sin vilja igenom. för att ge er ett tydligt exempel så skickade hon ut barnen utan ytterkläder i minus 8 grader, för att tvinga fram ett samtal mellan henne och barnens pappa. För det andra har hon begått allvarliga brott mot både mig och barnens pappa, Jag tror att detta räcker och blir över för att inte gilla en människa, även om jag här verkligen tagit i underkant när det kommer till vad hon har gjort.
-
Hon skriver att hon tycker att de är skitjobbiga oftare än de är underbara. De är bara i förskoleåldern dessutom.Annamaria44 skrev 2013-03-27 08:09:25 följande:Nu har jag inte läst hela tråden. Man bestämmer som ts skriver inte ven man ska älska. Att direkt börja älska andras barn är kanske inte varken lätt eller riktigt rätt. Huvudsaken är väl att man behandlar dem med respekt. Barn är kloka små människor, de känner av hycklande människor som visar falsk kärlek, för jag tar för givet att ts verkar gilla dem även om hon inte älskar dem.
-
Ibland är en sak, oftast är en annan.Annamaria44 skrev 2013-03-27 08:19:28 följande:
Alltså tycker hon de är underbara ibland. Så om ett tag kanske hon tycker de är underbarare oftare än skitjobbiga. Säg helt ärligt den föräldern som inte ibkand tycker att deras barn är skitjobbiga. Jag tyckte det ibland om mina egna. -
Varför är pappans sovrum förbjudet område för barnen?
Jag är ensamstående o har ingen form av avlastning.
Har inga vänner eller familj.Pappan finns inte med i bilden.
Självklart har jag o mina barn våra egna sängar o där sover vi,men jag har aldrig sagt att de inte få komma o sova hos mig om de skulle behöva de av någon anledning.
Skulle aldrig komma på tanken att köra iväg mina barn.
O ja,jag vet hur det känns att vara trött,stressad o vilja krypa ur skinnet.
En hundkoja kanske kunde vara något ifall pappans säng blir för trång med alla barnen o honom.
-
jag förstår inte varför bonus mammorna alltid ska försöka ta sig in i en roll att börja bestämma och "göra en familj" av vad som redan var en familj innan bonus mamman kom in i bilden.
Jag tycker du har sjuka krav på barnen, inte ens vara inne i sovrummet?
Tryggheten har jag svårt att tro att barnen känner i närheten av dig -
Läste Ts bara och jag tycker att du står med fötterna på jorden, det finns ingen anledning att hata dig efter vad du skrivit.