• Anonym

Jag är bonusmamman ni älskar att hata

Iam skrev 2013-03-28 08:49:51 följande:

Det är väl ingen som påstått att något är barnens fel. Eller hur

och självklart måste man som förälder kunna önska sig egentid och tid med partnern på egen hand utan att det innebär att man ska få punkter som din nummer 1 kastat i nyllet. Herregud hur tänker ni?
    Ändå ska barnen skuldbeläggas och få veta att de kommer i andra hand.

Önska får man. Men nu har pappan inte klarat av grundläggande föräldraskap och valt att barnen ska stå utan kontaktnät. Hans val= han får ta konsekvenserna av det.
  • Anonym
    Iam skrev 2013-03-28 09:00:05 följande:

På vilket sätt skuldbeläggs barnen?

Och på vilket sätt har pappan inte klarat av grundläggande föräldraskap? att stå utan kontaktnät är inte alltid ett val, och om du tror det välkomnar jag dig ut på en rundvandring i verkligheten när helst du har tid.

Livet är inte alltid enkelt och då måste man få lov att tycka att det är jobbigt. Problemet är inte att ts sambo mår dåligt. Problemet är att ingen visar honom förståelse eller hjälper honom.
    De har fått ett tungt första år efter att Ts kom in i bilden då de fick lära sig att de minsann inte är välkomna öht i pappans sovrum längre. De har ingen rätt att vara trygga i sitt eget hem. Mamma är psykiskt sjuk och pappas nya tycker väldigt illa om mamma för att hon är det och har gjort dumma saker när hon mått dåligt.

Pappan har inte ens klarat av att skapa ett fungerande kontaktnät kring barnen och Ts och pappan tycker att soc borde ställa upp med det.... Jag vill nog tycka att han inte är fullt så kompetent som förälder.

Enligt Ts mår inte pappan längre dåligt. Så varför han skulle behöva stöd från soc kan inte jag förstå.
  • Anonym
    LFF skrev 2013-03-28 09:06:07 följande:
    Varför är inte barnen trygga i sitt eget hem bara för att de inte får springa hur de vill i pappas sovrum? Jag förstår inte kopplingen. Snälla, förklara den för mig!
    Ja du. Barn i förskoleåldern som upplevt att mamma blivit psykiskt sjuk och gjort dumma saker, som i stort förlorat kontakten med henne, brukar ha ett stort behov av närhet och bekräftelse av den förälder som finns kvar. Men i detta fall orkade inte pappan med det, och sen när Ts kom in i bilden så löste hon problemet med att skuffa undan barnen och lära dem att de minsann inte är prio 1 utan de ska hålla sig i sina rum.

Barn kan ta det. Barn kan växa upp så. Men jag vågar sätta allt jag äger på att barnen kommer att må väldigt dåligt som tonåringar eller unga vuxna!
  • Anonym
    Iam skrev 2013-03-28 09:17:05 följande:

Du måste hamnat i fel tråd, för här står inget om att barnen inte är prioriterade och definitiv inget om att dom är förpassade till sina rum.
    Det står Heller inget om att barnen inte får kärlek eller trygghet.
    Så, som sagt måste du nog hamnat i fel tråd. För jag vill ju inte gärna tro att du är ännu en anonym som hittar på egna historier och sen blir förbannad på någon annan för dina egna fantasier.
    Du verkar inte ha läst Ts inlägg.

• Anonym
    Iam skrev 2013-03-28 09:24:33 följande:

Jo då, jag har läst allt.
    Jag tvekar dock på att du verkligen läst, mer än det du själv pillar in mellan raderna. Och det vet ju både du och jag, ja jag förutsätter att du är hyfsat intelligent, att det du läser mellan raderna har inget med ts verklighet att göra. Det du läser mellan raderna är det du hittar på, för allt som läses mellan rader är antaganden, fördomar och hittepå.
    Även jag. Du med dina glasögon och jag med mina. Jag läser vad som står, läser inget mellan raderna som du verkar ha stor kunskap om.

• Anonym
    Iam skrev 2013-03-28 09:30:36 följande:

Då vill jag veta var det står att barnen inte får trygghet eller kärlek. Jag vill också gärna veta var det står att dom är förpassade till sina rum, och var det står att dom inte är prioriterade när dom har behov av det.
    Citera gärna ts så jag kan läsa och även jag förstå hur hemsk hon är som gör detta.
    Läs Ts inlägg. Det är ingen idé att försöka förklara för en som redan har bestämt vad som står.

• Anonym
    Anonym (.) skrev 2013-03-28 09:35:48 följande:
    TS, jag tänker inte hata dig. Allt du skrev...det kunde lika gärna vara jag.

Det är jag och vi i varenda beskrivning. Allt det där har vi upplevt och gjort. Biomamman är iof inte psyk sjuk..hon har ADD i min historia. Också ointresse av barnen så att allt förväntas lämpas på mig i slutändan. 

Den stora hade och har uppmärksamhets problem, den lille var också ett tjurigt och tyst troll. Visade sig efter några år att han har ADHD. Nu fattas det bara att den stora har något mer än bara uppmärksamhetsproblem.

OCH jag älskar inte mina bonus barn. Men jag är ändå trevlig, sköter dom samt ger dom en känsla av familj. Men jag älskar dom INTE. Jag älskar mitt eget barn vi har gemensamt. 
    Jag har gått igenom såååå mycket under nästan ett decennium. Har bonusbarn som tycker om mig...och ibland kallat mig för mamma. Har poängterat att dom får kalla mig vad de vill men att de har en egen riktig mamma. 

När jag handlar kläder till mitt eget barn..då kan det slinka med något till bonusbarnen med. Bara för att det var bra pris och ser snyggt ut, liksom passa på.

Tänk att biomamman till och med gick till rätten för att få slippa ha barnen så ofta. Vilket patetiskt fall.

Så nu sitter jag här med allt över halsen. Bonusbarn som bara vill ha uppmärksamhet, är borttappade, har mentala handikapp, kräver, är otacksamma, vill bara vara i familjen när det passar dom, vara falska och ljuger...syftar på den stora.  

Den stora har otroligt nog viljat att jag adopterar väldigt länge nu. Och önskemålet står fortfarande kvar...och vill liksom inte träffa sin biomamma mer. Men jag vill inte adoptera. Min man och barnen...samt vissa andra förväntar sig detta.

Förstår inte. varför är pappan inkapabel att ta hand om sina egna barn? Och hur kommer det sig att allt "lämpas över på dig" samtidigt som du låter det slinka ner något plagg till hans barn när du handlar kläder till ditt egna?? VEM köper kläder till barnen? Något enstaka plagg klarar man sig inte långt på.

Ingen kan tvinga henne att ha barnen mot sin vilja.

Otacksamma? Borde de känna tacksamhet för att de har usla föräldrar och vuxna omkring dem som inte kan ge dem vad de behöver för att må bra?
  • Anonym
    Iam skrev 2013-03-28 09:38:11 följande:

Du kan alltså inte påvisa var det du påstår dig ha läst går att finna?
    Bra, då vet vi.
    Se där, nu läste du galet igen. Jag försökte förklara för dig att det inte är någon idé att förklara saker för någon som redan har bildat sig en uppfattning om hur saker och ting är, baserat på sina egna erfarenheter. Och hur bemötte du det? Jo, genom att hitta på att jag skrev något helt annat, vilket bevisar att det verkligen inte är någon idé att förklara för just dig var man kan läsa att barnen inte för kärlek eller trygghet för du är inte mottaglig för annan information än den du anser är den rätta, och som du har uppfattat Ts inlägg.
  • Anonym
    Ess skrev 2013-03-28 10:08:13 följande:
    Det handlar om att kompromissa, klarar inte barnen av detta så förutsätter jag att pappan vet detta och därför inte tar in någon ny som behöver utrymme.

Jag hade inte krävt att mina barn skulle få sova i pappans och hans nya partners säng. Jag hade reagerat mer om en ny person kommit in och velat ha dem i sängen, det hade jag sett som konstigt.
    Alla sover bäst när dom sover i sina egna sängar. 
    Du förutsätter att en pappa som var på väg in i väggen, som inte orkade ha normala regler för sina barn, skulle vara så klartänkt och klok att han skulle ha låtit bli att ta in Ts i sitt liv när hon var den som erbjöd hjälp, hur den än såg ut? Då säger vi så. Själv vet jag hur människor fungerar och när man är som svagast är man som mest lättpåverkad.

Alla gör inte det. Nu utgår du från dig själv igen.
  • Anonym

Finns ingen anledning att hata dig Ts. Inte heller att tycka om dig. Däremot höjer jag ögonbrynet åt och suckar över och sen väntar jag tills barnen är i tonåren och kommer till mig för att de mår dåligt och har ångest och depressioner.

Svar på tråden Jag är bonusmamman ni älskar att hata