Anonym (.) skrev 2013-03-28 09:35:48 följande:
TS, jag tänker inte hata dig. Allt du skrev...det kunde lika gärna vara jag.
Det är jag och vi i varenda beskrivning. Allt det där har vi upplevt och gjort. Biomamman är iof inte psyk sjuk..hon har ADD i min historia. Också ointresse av barnen så att allt förväntas lämpas på mig i slutändan.
Den stora hade och har uppmärksamhets problem, den lille var också ett tjurigt och tyst troll. Visade sig efter några år att han har ADHD. Nu fattas det bara att den stora har något mer än bara uppmärksamhetsproblem.
OCH jag älskar inte mina bonus barn. Men jag är ändå trevlig, sköter dom samt ger dom en känsla av familj. Men jag älskar dom INTE. Jag älskar mitt eget barn vi har gemensamt.
Jag har gått igenom såååå mycket under nästan ett decennium. Har bonusbarn som tycker om mig...och ibland kallat mig för mamma. Har poängterat att dom får kalla mig vad de vill men att de har en egen riktig mamma.
När jag handlar kläder till mitt eget barn..då kan det slinka med något till bonusbarnen med. Bara för att det var bra pris och ser snyggt ut, liksom passa på.
Tänk att biomamman till och med gick till rätten för att få slippa ha barnen så ofta. Vilket patetiskt fall.
Så nu sitter jag här med allt över halsen. Bonusbarn som bara vill ha uppmärksamhet, är borttappade, har mentala handikapp, kräver, är otacksamma, vill bara vara i familjen när det passar dom, vara falska och ljuger...syftar på den stora.
Den stora har otroligt nog viljat att jag adopterar väldigt länge nu. Och önskemålet står fortfarande kvar...och vill liksom inte träffa sin biomamma mer. Men jag vill inte adoptera. Min man och barnen...samt vissa andra förväntar sig detta.
Förstår inte. varför är pappan inkapabel att ta hand om sina egna barn? Och hur kommer det sig att allt "lämpas över på dig" samtidigt som du låter det slinka ner något plagg till hans barn när du handlar kläder till ditt egna?? VEM köper kläder till barnen? Något enstaka plagg klarar man sig inte långt på.
Ingen kan tvinga henne att ha barnen mot sin vilja.
Otacksamma? Borde de känna tacksamhet för att de har usla föräldrar och vuxna omkring dem som inte kan ge dem vad de behöver för att må bra?