• avil

Kompisar HELA dagen?? Blir så irriterad

Då barnen har kompisar så är de ju här typ HELA dan.VARFÖR ringer deras föräldrar aldrig o ber oss skicka hem de?? Eller kommer o hämtar? Ett par tre timmar räcker gott o väl,sen ser man ju på de att de blir lite "less" varann... Jag måste ju alltid skicka hem de,o det känns så trist.Tycker det är konstigt folk som inte tar hem barnen?
    HUR länge har ni era barn hos kompisar??
    Igår kom en o hämtade sin son 20:00,vi vill ju hinna ha egen tid med familjen också.O på vardagar väcker jag mina 5:30 så de måste ju sova rätt tidigt.......Trist o jobbigt är det faktiskt tycker jag......  

• Svar på tråden Kompisar HELA dagen?? Blir så irriterad
  • tilj75

Men skicka hem ungarna då? Eller ring och säg att de ska bli hämtade? De andra föräldrarna kanske sitter hemma och tycker att det är jättekonstigt att ni aldrig ringer om hämtning...

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • zingo

Är inte standarden att man bestämmer i förväg när föräldrarna ska hämta hem sina barn. Så gjorde alltid vi. De som kommer på besök blir ditkörda och hämtade och tid bestäms i förväg. Eller så bestämmer man sig för att höras "efter lunch". Allt annat blir ju bara jobbigt.

• avil

ja,jag skickar ju hem de.Men jag anser nog att det är förälderns grej egentligen!! Om mina barn är hos kompisar så är de där ett par timmar,sen hämtar jag! Kan ju inte räkna med att DE ska köra hem mina barn,tex?

• avil
    zingo skrev 2013-03-10 18:04:44 följande:
    Är inte standarden att man bestämmer i förväg när föräldrarna ska hämta hem sina barn. Så gjorde alltid vi. De som kommer på besök blir ditkörda och hämtade och tid bestäms i förväg. Eller så bestämmer man sig för att höras "efter lunch". Allt annat blir ju bara jobbigt.

ja,men det är ju lite det jag anser! Men barnen kommer ofta bara hit på eget bevåg.....så man har liksom inte nån chans att avtala nån tid med nån förälder.
  • zingo

Nej, men om alla föräldrar är överens om att de som kommer på besök blir hämtade och NÄR, så blir det ju aldrig problem åt något håll. En enkel regel som alla kan fatta.

• avil
    avil skrev 2013-03-10 18:07:07 följande:

ja,men det är ju lite det jag anser! Men barnen kommer ofta bara hit på eget bevåg.....så man har liksom inte nån chans att avtala nån tid med nån förälder.
  • zingo

Men då ringer man direkt upp föräldern och säger att "han är här nu och får gärna vara här tills 15 då ni kan hämta". Fattar inte heller hur föräldrar kan låta barnen dra iväg utan att de antingen inte ens vet var de är eller att se till att ni vet när de kommer att hämtas. Obegripligt. Så du måste själv se till att de fattar. Alternativet är ju värdelöst.

• tilj75
    avil skrev 2013-03-10 18:07:07 följande:

Men om ungarna kommer dit på eget bevåg så är det väl bara att skicka hem dem när det passar?
    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • avil
    zingo skrev 2013-03-10 18:09:43 följande:
    Men då ringer man direkt upp föräldern och säger att "han är här nu och får gärna vara här tills 15 då ni kan hämta". Fattar inte heller hur föräldrar kan låta barnen dra iväg utan att de antingen inte ens vet var de är eller att se till att ni vet när de kommer att hämtas. Obegripligt. Så du måste själv se till att de fattar. Alternativet är ju värdelöst.

visst-fattar bara inte varför andra inte tänker så! Man lämnar inte över det ansvaret på oss i det här fallet ,tycker jag!!
    tilj75 skrev 2013-03-10 18:09:52 följande:
    Men om ungarna kommer dit på eget bevåg så är det väl bara att skicka hem dem när det passar?

Visst,jag måste ju göra det-det är det som retar mig-att de andra föräldrarna inte tar ansvar själva över sina barn!
Svar på tråden Kompisar HELA dagen?? Blir så irriterad