Antilopen skrev 2013-03-10 19:52:20 följande:
Har du frågat dem då? Föräldrarna, alltså?
Nää,har faktiskt inte ringt upp o frågat: -" Hur är ni funtade som låter er son vara här hela dagen??"
Tycker bara det höt till god ton o hövlighet att ta hem de nångång.....
cosinus skrev 2013-03-10 20:32:10 följande:
Så är det här. Nybyggarområde med galet mycket ungar och de springer runt hos varandra hur som helst. Speciellt på somrarna, på vintrarna är det något lugnare.
Men ibland har man 10 ungar i huset, det har t o m hänt att ingen varit våran utan våra är ute men kompisarna blivit kvar på deras rum :)
När man äter skickas kompisarna hem eller ut. Tycker man det är för mycket barn skickar man ut dem att leka eller hem till någon annan.
Sen händer det att barnen vill leka med klasskompisar från andra bostadsområden dit det är längre och då styrs det så klart upp bättre och man bjuder på mat när de inte kan gå hem men jag älskar hur det funkar när barnen bara kan springa runt på somrarna.
Jodå,sommartid blir lite annorlunda kan jag tycka....Men man bör väl ändå kolla med föräldrar att det är okej? Mina är ju hyfsat små,så de får inte springa runt till alla olika! Går de till en ska de vara där,eller komma förbi hemma o säja att de far till nån annan.....