• avil

Kompisar HELA dagen?? Blir så irriterad

Då barnen har kompisar så är de ju här typ HELA dan.VARFÖR ringer deras föräldrar aldrig o ber oss skicka hem de?? Eller kommer o hämtar? Ett par tre timmar räcker gott o väl,sen ser man ju på de att de blir lite "less" varann... Jag måste ju alltid skicka hem de,o det känns så trist.Tycker det är konstigt folk som inte tar hem barnen?
    HUR länge har ni era barn hos kompisar??
    Igår kom en o hämtade sin son 20:00,vi vill ju hinna ha egen tid med familjen också.O på vardagar väcker jag mina 5:30 så de måste ju sova rätt tidigt.......Trist o jobbigt är det faktiskt tycker jag......  

• Svar på tråden Kompisar HELA dagen?? Blir så irriterad
  • avil
    viseversa skrev 2013-03-10 18:12:42 följande:
    Men herregud skicka hem dom då? Varför så satans komplicerat!?

det är inte så SATANS komplicerat,det är irriterande att andra lämpar över det på oss,o inte tar nå eget ansvar över sina barn!
    Är det så satans svårt att fatta? 
  • viseversa

Men vill du inte ha ungarna där så ring då deras föräldrar och be dom hämta eller skicka hem barnen. Men neej bättre att sitta och vara bitter och skriva på fl antar jag??

• avil
    viseversa skrev 2013-03-10 18:30:17 följande:
    Men vill du inte ha ungarna där så ring då deras föräldrar och be dom hämta eller skicka hem barnen. Men neej bättre att sitta och vara bitter och skriva på fl antar jag??

japp,kan sitta här nu,för jag har ju skickat hem ungarna........
  • avil

är inte bitter över det heller,dock irriterar det mig att folk bara lämpar över barnen så där......Jag tycker bara det är ohövligt o fult att göra så,o fattar inte varför folk gör det. Thats it.

• avil

sen hade jag ju en frågeställning i TS-Hur länge har ni era barn hos kompisar? För jag undrar om ni alla andra gör så,eller som jag att man avtalar hämttid,eller hämtar efter ett par timmar typ-INTE efter 8 timmar......

• viseversa

Mina barn är inte hos kompisar efter förskolan. Då vill jag ha hem dom alla tre så vi kan laga middag äta och ha en lugn kväll med familjen. Jag tar inte med mig andras barn hem heller. Räcker med mina egna. Och dom har lekt av sig på dagen på förskolan så det räcker.

• avil
    viseversa skrev 2013-03-10 18:52:39 följande:
    Mina barn är inte hos kompisar efter förskolan. Då vill jag ha hem dom alla tre så vi kan laga middag äta och ha en lugn kväll med familjen. Jag tar inte med mig andras barn hem heller. Räcker med mina egna. Och dom har lekt av sig på dagen på förskolan så det räcker.

men helger då? Mina är 8½ år samt 7år....... Nog vill de vara m kompisar ,o det är okej,men inte typ hela dagar.
  • viseversa

Mina är inte så stora ännu. Än har dom inte frågat efter att ta hem vänner. Eller följa med någon annan hem heller för den delen. Mina tjejer är ju väldigt täta i ålder så dom har ju alltid en "kompis" att vara med. Men skulle kompisar vara en önskan så självklart kan vi ta med en kompis hem någon dag. : )

• viseversa

Eller den äldsta är ju snart 6 ioförsig. Men nej att ta hem vänner efter förskolan verkar inte vara prio 1 i deras liv. Dom är så trötta efter förskolan att det verkar vara skönt att få gå hem och mysa. Dom brukar även vara lediga ibland 4 dagar i sträck pga sambons jobb. Och dom älskar det.

• Antilopen

Men det är väl ändå ditt ansvar att skicka hem barnen när du inte längre vill ha dem där?

Svar på tråden Kompisar HELA dagen?? Blir så irriterad