tredje trimestern Norrköping
Jag tänkte att det kanske vore dags att hoppa till tredje trimestern nu eftersom vår diskussion ligger kvar i första och de flesta är väl i tredje nu?
Jag tänkte att det kanske vore dags att hoppa till tredje trimestern nu eftersom vår diskussion ligger kvar i första och de flesta är väl i tredje nu?
Måste fråga er omföderskor med nummer 3 om ni har haft ett riktigt påfrästande tryck neråt ? Har idag varit hos
BM och enligt henne är detta helt normalt ?!?! O svullnaden får jag ner genom att lägga en binda i frysen !!
Hmm ..
KroonLundin: jag har faktiskt knappt haft nåt tryck alls nedåt än, är i v 34, så det kommer säkert, men min bm frågade mig om det senast och jag tyckte oxå det verkade som på henne att man brukar ha det redan!
Åh sockerbullen du missar något fruktansvärt .. obehag ! Jag är i v.29+4 och första gången jag fick de där sjukt tunga trycket neråt var för exakt en vecka sen och det kommer o går . Känns som halva huvudet är på väg ut och man är mer eller mindre rädd att det när som ska brista där nere !!! Allså " tappa nått " ..
Men jag håller dig varje tumme å tå att du slipper för man kan inte koncentrera sig på annat än att "hålla upp" det som hållas upp ska ;)
Låter inget kul alls KroonLundin Tror att jag kände lite sånt med minsta dottern, men det var nog inte fören kanske sista veckan eller så! Hoppas det blir lite bättre för dig snart!
KroonLundin:
Jag väntar mitt andra barn och känner likadant. Mitt började oxå i ganska exakt samma vecka som för dig.
Jag har en gelekudde från nexcare som jag köpt på apoteket som man både kan värma och kyla. Förut så värmde jag den å la i trosan emot värken i blygdbenet men nu har jag provat att kyla den mot svullnaden å det hjälper faktiskt lite. Så den gelekudden kan jag vaaaaarmt rekommendera.
Mina kräkningar har börjat lugna ner sig lite nu, tror att stressen över hur jag skulle klara sista veckan på jobbet bidrog oxå så nu när jag bara kunde slappna av så blev allt bättre. Har fortfarande väldigt mkt sammandragningar/förvärkar som gör ont dock. Kan inte gå många steg alls förrän de kommer å sen e det igång. Så de blir mkt vila nu så att de lugnar ner sig.
Jag är nog så förberedd som jag kan vara tror jag. Det är svårt att veta för första barnet precis vad man behöver. Man kommer väl på efterhand vad man måste komplettera med.
Senaste dagarna har jag haft en del sammandragningar som gör lite mer ont, undrar om det är förvärkar? Det känns lite annorlunda än normalt i alla fall, så det kanske är något på gång?
Idag ska jag till barnmorskan, så vi får se vad hon säger :).
FemmeM ; Vecka 29+6 idag .
Fast skönt ändå att höra att fler "Lider" av samma :) Började bli lite orolig att det var fel på mitt underliv men då är allt normalt ! =D
Ska prova isbinda när trycket kommer o hälsar på nästa gång .