Inlägg från: KroonLundin |Visa alla inlägg
  • KroonLundin

tredje trimestern Norrköping

Hej Hej ! Låter härligt att så många snart går hem, själv börjar de bli tungt men jag vet inte om jag ska ansöka eller inte . Tänkte gå hem 1 vecka innan utsatt datum men jag tror inte jag orkar ?!?! Är nu i v 27+4 .

Vad tror ni om drömmar ?! Jag tror att det ligger en pojke i magen men inatt drömmde jag om en underbar och kort förlossning och ut kom en flicka ! Hmm .. Kalla fötter :)

Här kommer en BF lista från förra tråden.

Petra334, 34år, skärblacka, 1:a barnet, pojke, bf 22 maj.
    FemmeM, 32 år, Ektorp, 4:e barnet, ännu okänt, BF 24 maj.
    LiteniAugusti, 31 år, Graversfors (Åby), 2:a barnet, flicka, bf 23 maj
    Fivestepsback, 25 år, Kimstad, 2a barnet, pojke, bf 18 juni
    KroonLundin, 24 år, Söderköping, 3e barnet, Okänt, BF 15 Juni.
    Mytol, 29 år, Eneby, 2:a barnet, okänt, bf 10 Juni.
    watership down, 34 år, Norrköping, 3:e barnet bf 1 juli.

¯²-­»Nellie 071110 ♥ Liam 090224 ♥ Trull BF 130615 «¬
  • KroonLundin

Önske tänkande ang v 27+4 ... V 26+3 är rätt och riktigt ! Haha

• KroonLundin

Jag har fått en tid för glukosbelastning den 29/3 .. men den dagen är det lång fredagen och röd dag - tror ni dom missat de ? Eller har dom öppet som vanligt ?

För min del är det bra då är man ändå ledig =) 

• KroonLundin

Måste fråga er omföderskor med nummer 3 om ni har haft ett riktigt påfrästande tryck neråt ? Har idag varit hos

BM  och enligt henne är detta helt normalt ?!?! O svullnaden får jag ner genom att lägga en binda i frysen !!

Hmm ..  

• KroonLundin

Åh sockerbullen du missar något fruktansvärt .. obehag ! Jag är i v.29+4 och första gången jag fick de där sjukt tunga trycket neråt var för exakt en vecka sen och det kommer o går . Känns som halva huvudet är på väg ut och man är mer eller mindre rädd att det när som ska brista där nere !!! Allså " tappa nått " ..
    Men jag håller dig varje tumme å tå att du slipper för man kan inte koncentrera sig på annat än att "hålla upp" det som hållas upp ska ;) 

• KroonLundin

FemmeM ; Vecka 29+6 idag . 
    Fast skönt ändå att höra att fler "Lider" av samma :) Började bli lite orolig att det var fel på mitt underliv men då är allt normalt ! =D

Ska prova isbinda när trycket kommer o hälsar på nästa gång .       

• KroonLundin

Åh va mysigt ! Stort Grattis Adara =D

• KroonLundin

Grattis Petra :)

Hoppas du redan är på bättrings vägen ! Du har juh fått stå ut en del :/
    Vad ska lill killen heta ?   

• KroonLundin

Grattis Viramia !!! =D

Jag vill också ha ut våran lille ungsork nu , är så less på att vara gravid :( Jobbar i 2 dagar till sen går jag hem och lägger fötterna på kudden :) 23 dagar kvar till BF hoppas inte på 2 veckors övertid bara ... Ett par dagar okey men inte mer !  

• KroonLundin

Grattis FemmeM ! 
    Var det lugnt på FL ?

Här har vi 18 dagar till BF och jag är super less på mina tuuuunga fötter . Satt o skumpade i bil till Ullared och gick där i ett x antal timmar igår , fick ont i ryggen, magen o fötterna och idag är jag öm i hela kroppen men såå värt det ;)

Men vem trodde att de kunde "sätta" igång värkar lixom hehe . Nej här blir de nog över tid urk !       
    Lycka till Allihopa - Vi är alla nära nu , eller inte känns de som =)

• KroonLundin
    KroonLundin skrev 2013-05-29 21:04:02 följande:
    Grattis FemmeM ! 
    Var det lugnt på FL ?

Här har vi 18 dagar till BF och jag är super less på mina tuuuunga fötter . Satt o skumpade i bil till Ullared och gick där i ett x antal timmar igår , fick ont i ryggen, magen o fötterna och idag är jag öm i hela kroppen men såå värt det ;)

Men vem trodde att de kunde "sätta" igång värkar lixom hehe . Nej här blir de nog över tid urk !       
    Lycka till Allihopa - Vi är alla nära nu , eller inte känns de som =)

17 DAGAR kvar FÖR SJUTTON vims kärring !!! =D
  • KroonLundin

10 dagar kvar till BF . Kände mig konstig igår, kissade bland annat på mig =) Nu är magen jätte hård ! Men nej jag tror inte nått är på gång . Ska iväg vart efter till barnmorskan - Hoppas det är sista gången ;)

Inget är som väntans tider !!! 

• KroonLundin

Också hemkommen från BM hade gått ner 3,3 kilo =D och bebisen är fixerad ! Men det betyder väl sällan nått ändå , fast hoppas juh såklart att de kommer igång inom en snar framtid - 10 dar sisådär ;)

• KroonLundin

Tjohoo igår kom de en bebis , vår bebis :) de blev en pojk , en skaplig klump på 4205 TON ;) tänk om han legat tiden ut eller på över tid ojoj ...

de var över belastning enligt dem själva men ja skulle nog säga under bemannat , stackare . hon kom tillomed över till bb efter hon slutat o nästintill bad om ursäkt för den dåliga servicen på förlossningen :(
     men vi behövde "bara" 45 minuter av deras tid :P

• KroonLundin

Tack MYTOL ! Nu ska jag maila libero = )

Vi fick 5 blöjor på förlossningen sen blev vi bort fösta till bb pga platsbrist å då fick vi 5 nya . Håller med ta med tvättlappar till bebis - fyyy för torky i rumpan !
    idag ska vi tillbaka för andra gången till bb för en kontroll , hoppas våran Freddie gått upp ordentligt och att mitt jädrans blodtryck gått upp o blodvärdena är bättre . Men jag mår bra o känner inget av men ändå .

Hihi lycka till nu Carrossk !!!!  

• KroonLundin

Grattis Mytol ! vilken midsommar present ni fick =)

¯²-­»Nellie 071110 ♥ Liam 090224 ♥ Freddie 130609 «¬
Svar på tråden tredje trimestern Norrköping