tredje trimestern Norrköping
Jag tänkte att det kanske vore dags att hoppa till tredje trimestern nu eftersom vår diskussion ligger kvar i första och de flesta är väl i tredje nu?
Jag tänkte att det kanske vore dags att hoppa till tredje trimestern nu eftersom vår diskussion ligger kvar i första och de flesta är väl i tredje nu?
Jag har haft så mycket annat att tänka på sista veckan att jag inte har varit inne något här.
Lördagen den 6 april fick vi en liten flicka! Hon är hur söt och underbar som helst :)
Jag antar att de flesta här kommer att föda på Vrinnevi. Jag vill bara säga att i princip all personal vi träffade både på förlossningen och BB var helt fantastiska, även om de hade mycket att göra ibland. Vi blev väl omhändertagna.
Åh va mysigt ! Stort Grattis Adara =D
Adara - Grattis till lilla flickan!! Hoppas allt gick bra och fungerar bra hemma nu :)
Här är det v35 nu och jag känner mig stor som ett hus. Det hjälper inte att magen är svullen med. Har legat inlagd igen med drop i 4 dagar då jag efter ett gallstensanfall inte fick behålla någon mat. Fick komma hem i fredags igen men har haft 3 anfall till under helgen. Så är rätt mör och börjar istället oroa mig om jag ska hinna/orka förbereda något. Hade tänkt baka, laga mat och städa nu när jag är hemma. Just nu är jag glad om jag kan äta :/
Hoppas ni andra mår bättre!
Adara: grattis till flickan. Så mysigt att få snusa bebis :)
Petra: fy så jobbigt det låter. Hoppas du mår bättre snart. Du får helt enkelt försöka att vila ordentligt istället för att baka, laga mat m.m så du orkar med förlossningen.
Här har man haft magsjukan men mår betydligt bättre idag vilket är en befrielse. Nu hoppas vi bara att sambon klarar sig.
Under dessa två veckor av inskolning utav sonen har han missat 3 dagar på grund av öroninflammation och magsjuka. Nu får det vara nog med sjukdomar på ett tag, risken är väl dock att det blir fler nu :S.
Tack alla!
Jo, det fungerar bra. Vi börjar få lite "rutiner" (ammar ca var tredje timma, sover ofta däremellan, lite mer skrikig på kvällarna). Hon bajsar och kissar och går upp i vikt som hon ska. Natten till igår kräktes hon en hel del, men sedan har det varit lugnt. Idag är första dagen som jag är själv med henne och sambon jobbar.
Petra: Jobbigt. Du kan väl inte få de mediciner som annars är effektiva när du är gravid? Hoppas det blir bättre snart.
Är det nån som ska på Babybitens gravidkväll på torsdag?
Vad är det? :)
man kunde anmäla sig till en infokväll med produktvisning o goodie bag tror jag det är. de kommer nog ha fler (stay pregnant ;) ). på den nya babybutiken vid ÖB.
förresten, har ni läst om hon som blev igångsatt med cytotec på vrinnevi?
själv ska jag träffa läkaren på måndag o min BM sa att de troligtvis vill sätta igång mig ett par v innan BF. usch, jag vill då INTE bli igångsatt :(