• Adara

tredje trimestern Norrköping

Roligt med fler gravida i Norrköping! Jag har inte sett er andra tråd, men jag ligger kanske lite före de flesta här också? Jag har BF 5 april, så det är bara tre veckor kvar idag!

Vi har nyligen flyttat till hus, så det har varit ganska intensivt de senaste veckorna, och vi är inte i ordning än. Hoppas kunna montera vår säng och packa upp lite kartonger i helgen.

Jag jobbar en vecka till = 4 arbetsdagar. Ska bli väldigt skönt att vara hemma och pyssla och vila lite sen. Jag hoppas inte bebisen tänker komma ut än på ett par veckor :) 

Mytol:
    Jag har en kollega som går på vattengympa. Jag är lite sugen på att testa sedan när jag inte jobbar mera om jag har någon bikini/baddräkt som passar...

Imorgon ska vi på profylaxkurs på Vrinnevi.

Adara,
     28 år, Smedby, 1a barnet, okänt, bf 5 april
    Petra334,
     34år, skärblacka, 1:a barnet, pojke, bf 22 maj. 
    FemmeM, 32 år, Ektorp, 4:e barnet, ännu okänt, BF 24 maj. 
    LiteniAugusti, 31 år, Graversfors (Åby), 2:a barnet, flicka, bf 23 maj
    Fivestepsback, 25 år, Kimstad, 2a barnet, pojke, bf 18 juni 
    KroonLundin, 24 år, Söderköping, 3e barnet, Okänt, BF 15 Juni. 
    Mytol, 29 år, Eneby, 2:a barnet, okänt, bf 10 Juni. 
    watership down, 34 år, Norrköping, 3:e barnet bf 1 juli.

• Adara
    Petra 334 skrev 2013-03-15 13:01:41 följande:
    Välkommen adara! Skönt att vara klar med flytten kan inte varit lätt nu :)

Finns det profylax i Norrköping?? Sa till min bm att jag skulle velat gått på sådant men hon sa inget. Måste man gå på vrinnevi kanske?
    Tack :). Ja, det är skönt att vara på plats, även om det känns som att det är en bit kvar tills det är ordning och hemtrevligt. 

Jag anmälde mig till kursen via min barnmorska. Jag går på MVC på ViN. Jag tror den går ca en gång i månaden, men den verkar vara ganska populär och lite svår att få platser till. Jag vet inte om man kan gå den även om man inte går på MVC där. Det kan kanske vara värt att ringa och fråga? Den kostar 250 kr.
  • Adara

Jobbigt med illamående och kräkningar. Jag tyckte det räckte med det första trimestern.

Jag har BF imorgon, men har inte några direkta förkänningar, så jag försöker vara beredd på att det kan dröja ett tag, eller börja väldigt hastigt. Jag mår egentligen ganska bra. Inte lika tungt och jobbigt som jag trodde det skulle vara sista tiden. Just nu är det mest halsont i kombination med halsbränna som jag är rätt trött på.

• Adara

Jag är nog så förberedd som jag kan vara tror jag. Det är svårt att veta för första barnet precis vad man behöver. Man kommer väl på efterhand vad man måste komplettera med.

Senaste dagarna har jag haft en del sammandragningar som gör lite mer ont, undrar om det är förvärkar? Det känns lite annorlunda än normalt i alla fall, så det kanske är något på gång?

Idag ska jag till barnmorskan, så vi får se vad hon säger :). 

• Adara

Jag har haft så mycket annat att tänka på sista veckan att jag inte har varit inne något här. 

Lördagen den 6 april fick vi en liten flicka! Hon är hur söt och underbar som helst :)

Jag antar att de flesta här kommer att föda på Vrinnevi. Jag vill bara säga att i princip all personal vi träffade både på förlossningen och BB var helt fantastiska, även om de hade mycket att göra ibland. Vi blev väl omhändertagna. 

• Adara

Tack alla!

Jo, det fungerar bra. Vi börjar få lite "rutiner" (ammar ca var tredje timma, sover ofta däremellan, lite mer skrikig på kvällarna). Hon bajsar och kissar och går upp i vikt som hon ska. Natten till igår kräktes hon en hel del, men sedan har det varit lugnt. Idag är första dagen som jag är själv med henne och sambon jobbar. 

Petra: Jobbigt. Du kan väl inte få de mediciner som annars är effektiva när du är gravid? Hoppas det blir bättre snart. 

Svar på tråden tredje trimestern Norrköping