• jagärglad

Får jag gissa könet på bebisar? :) Måste ha ul-bilder från v 12-14 ca!

Profilbilder där men ser hela bebisen :) 

Jag är ingen expert men tycker sånt är kul :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 22:07
    Kan även gissa på skallen på bebisen, då vill jag ha en bra profilbild på huvudet bara :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 22:11
    Har du pott-bilder gissar jag gärna med! Men då vill jag ha dom efter vecka 14 plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-17 20:54
    Skriv gärna vilken vecka exakt du är i på kortet, iaf om det är taget i tidig graviditet. Efter vecka 15 är det inte så noga.

Jag kan läsa av skallen i vilken vecka som helst, så det går bra att posta äldre bebisar också :) Och så bra bilder som möjligt på skallen i profil helst :)

Ibland vill jag dubbelkolla så kan ändra mig, så kolla gärna en extra gång om jag skrivit två ggr till dig!

Och en sista grej, har du bilder från vul eller ul i vecka 6-10 kan jag försöka göra en könsbestämmelse, teorin ska vara 97% men jag är inte så duktig på den och har just börjat läsa om den. Men jag gissar gärna!

• Svar på tråden Får jag gissa könet på bebisar? :) Måste ha ul-bilder från v 12-14 ca!
  • plingelinge

var lite för snabb med att trycka på "posta inlägget"...

men vad tros? pojke eller flicka? (har varit o gjort 3 UL hittills men den har inte velat ge sig tillkänna :P)
  • Nellin
    Plinglinge: Det är riktigt svårt att se, eftersom det inte finns någon nubb. Skallen är också 50/50. Men om jag ska dra på med en gissning så får det nog bli pojke. :) När är det dags? Det vore roligt om du återkommer när den kommit sen, så vi får höra vad det blev.
  • Nellin
    Igelkotten: Spännande att ni vet kön redan!

Jag ser ingen nubb på bilden och därför är det så himla svårt att gissa. Har du någon där nubben syns? Att döma från skallformen skulle jag gissa på flicka, men jag är högst osäker.  
  • igelkotten01
    Nellin skrev 2013-08-15 11:59:52 följande:
    Igelkotten: Spännande att ni vet kön redan!

Jag ser ingen nubb på bilden och därför är det så himla svårt att gissa. Har du någon där nubben syns? Att döma från skallformen skulle jag gissa på flicka, men jag är högst osäker.  
    Hmm.. det här är den andra jag har från v. 12-13:

Men tycker inte man ser så bra här heller?

Sen här är UL-bilden från v.21+0:

• Nellin

Inga synliga nubbar på de andra bilderna heller, och på dem ser skallen mer ut son en pojk så nu är det ju verkligen 50/50. Får jag se RUL-bilden också för skojs skull?

• Nellin
    Maddelicious: Jag ser ingen nubb på din bild. Om jag ändå ska slänga iväg en gissning för skojs skull så tror jag på flicka.
Svar på tråden Får jag gissa könet på bebisar? :) Måste ha ul-bilder från v 12-14 ca!